Szymon Dyrlaga wpis utworzony wpis edytowany
RODO zaczyna obowiązywać
Powrót do listy wpisówCały czas czujni, ale i z niejaką ulgą, informujemy, że RODO już obowiązuje. Z jednej strony nie zapominamy, że ochrona danych osobowych to coś, nad czym należy stale czuwać. Ponadto chcemy w tym zakresie edukować naszych klientów i pomagać im w realizacji ich obowiązków. Z drugiej strony wiemy, że wykonaliśmy w tym kierunku kawał dobrej roboty i możemy spokojnie powiedzieć, że jesteśmy gotowi na RODO.
Bezpieczeństwo w aplikacji
We FreshMailu temat RODO poruszany jest już od roku. Nasi programiści, we współpracy ze specjalistami z różnych dziedzin, przez cały ten czas pracowali nad tym, by dane naszych klientów, a także bazy danych, które nam powierzają, były u nas bezpieczne. Dzięki temu możemy teraz z całą pewnością powiedzieć, że system FreshMail spełnia najwyższe standardy, jeśli chodzi o ochronę danych osobowych. Powołaliśmy też Inspektora Danych Osobowych, mającego kontrolę nad przestrzeganiem przepisów wewnątrz firmy.
Przygotowaliśmy Umowę Powierzenia Przetwarzania Danych Osobowych
Zgodnie z RODO każdy administrator danych osobowych, który przekazuje dane procesorowi danych, jest zobligowany do podpisania nowej Umowy Powierzenia Przetwarzania Danych. Mówiąc prostymi słowami, umowę z FreshMailem powinien podpisać każdy, kto przekazuje nam (wgrywa do systemu) listy odbiorców. Chcieliśmy jednak wyjść naprzeciw wszystkim naszym Klientom i ułatwić im tę czynność. W aplikacji przygotowaliśmy specjalny formularz, którego wypełnienie pozwala na automatyczne wygenerowanie Umowy Powierzenia Przetwarzania Danych Osobowych, którą wystarczy już tylko zaakceptować. Proces ten trwa niedługo i jest prosty dla każdego użytkownika - staraliśmy się napisać wszystkie instrukcje prostymi słowami i wyjaśnić, krok po kroku, co należy zrobić. Dodatkowo system pozwala na wydrukowanie umowy, by przesłać ją w wersji papierowej.
FreshMail edukuje
Pierwszy artykuł o RODO opublikowaliśmy dokładnie 23 listopada 2017 r., kiedy w Internecie jeszcze niewiele firm mówiło na ten temat. Od tamtej pory przeczytało go ponad 50 tysięcy osób! Szybko staliśmy się ekspertami od RODO w email marketingu. Napisaliśmy kilkanaście specjalistycznych artykułów i wypowiedzi zarówno na naszym blogu, jak i gościnnie do innych mediów online oraz drukowanych. Przygotowaliśmy specjalną infografikę o faktach i mitach związanych z RODO oraz stworzyliśmy stronę poświęconą w całości nowemu prawu, na której znajdziesz odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące rozporządzenia.
Ponadto Paweł Sala poświęcił tematowi RODO jeden z odcinków swojego podcastu, w którym rozmawiał z Agnieszką Grzesiek-Kasperczyk, radcą prawnym z kancelarii MyLo. Panią Agnieszkę mieliśmy też przyjemność gościć na organizowanej przez nas w marcu konferencji Mail My Day, na której opowiedziała w prostych słowach o nadchodzących zmianach w prawie.
Ale to nie wszystko! Bo szczególne brawa należą się osobom z biura obsługi klienta, które w ciągu ostatnich miesięcy starały się odpowiedzieć na wszystkie pytania, które w olbrzymich ilościach trafiały na naszą skrzynkę pocztową.
Oczywiście nie spoczywamy na laurach. Już wkrótce pojawi się nasz przewodnik z konkretnymi przykładami, jak firmy przygotowują się do RODO. Zachęcamy do odwiedzania naszego bloga. :)