Renata Gajoch-Bielecka wpis utworzony wpis edytowany
“Budowanie relacji z klientem jest niczym randkowanie” – wywiad z Alexą Hubley z Unbounce
Powrót do listy wpisówNie możemy doczekać się konferencji Mail My Day z wieeelu powodów. Jednym z nich są świetni prelegenci, którzy przekażą wszystkim moc przydatnej wiedzy. Wśród nich - Alexa Hubley z firmy Unbounce, która specjalnie przyleci na Mail My Day z Kanady. Przeczytaj wywiad i dowiedz się skąd wziął się pomysł Alexy na temat prelekcji: "Lessons in Customer Marketing... From Watching Romantic Comedies" oraz dlaczego nie może się doczekać pobytu w Polsce.
Alexa Hubley pracuje jako Customer Marketing Strategist w Unbounce. Jej specjalnością jest tworzenie atrakcyjnych, spersonalizowanych kampanii marketingowych, które pomagają klientom czerpać maksimum korzyści z narzędzia jakim jest Unbounce. W wolnym czasie Alexa lubi grać w piłkę nożną oraz ustawiać się w kolejce po przekąski (ponieważ są w życiu rzeczy, na które warto czekać).
Unbounce jest jedną z najpopularniejszych platform do tworzenia landing page’y. Narzędzie pomaga optymalizować strony internetowe pod kątem user experience.
Mówisz, że twoim głównym zadaniem w Unbounce jest sprawiać, by klienci byli szczęśliwi. Jak opisałabyś takiego zadowolonego klienta?
W Unbounce definiujemy szczęśliwego klienta na kilka sposobów. Po pierwsze po tym, jak często używają naszego produktu, po drugie badając współczynnik ich lojalności, oraz po trzecie - według tego, w jakim stopniu są ewangelizatorami naszej marki, a więc mówią o nas dobrze w mediach społecznościowych, odpowiadają na nasze maile itd. Patrząc globalnie, moja praca polega na tym, aby nieustannie upewniać się czy klienci wyciągają z Unbounce to, co najlepsze.
W swojej prelekcji, którą wygłosisz na Mail My Day starasz się udowodnić, że bardzo wiele nauki w kontekście customer marketingu można wynieść z komedii romantycznych. Skąd pomysł na takie porównanie? Jesteś fanką tego typu filmów?
(Śmiech) Pomysł na takie wystąpienie pojawił się, gdy w naszej firmie ogłoszono konkurs na najciekawszą prezentację. Nagrodą był występ na organizowanej przez nas konferencji Call To Action. Pamiętam, że tamtego wieczoru miałam dużo przemyśleń na temat swoich doświadczeń z klientami. Będąc już w domu, gdy oglądałam komedię romantyczną, chyba był to film “Chłopaki też płaczą” (amerykańska komedia z 2008 roku przyp. red.), doznałam nagłego olśnienia. Zdałam sobie sprawę, że budowanie relacji z klientem jest niczym randkowanie!
Budowanie relacji z klientem jest jak randkowanie @mailmyday @alexa_hubley Click to Tweet
Podobnie jak w miłości, musisz o zabiegać o drugą osobę, zdobywać jej zaufanie a następnie dostarczać pewne rezultaty, dzięki którym osoba, na której Ci zależy ma ochotę związać się z tobą na dłużej.
Twoja prelekcja została nominowana do Nagrody Publiczności podczas organizowanej przez Unbounce’a konferencji Call To Action. Jaki jest twój przepis na świetne wystąpienie publiczne?
Przygotowując się do konferencji Call To Action pracowali ze mną blisko dwaj światowej klasy mówcy - Oli Garner - współtwórca Unbounce oraz Michael Aagaard - nasz ekspert od optymalizacji konwersji. Udzielili mi oni masy użytecznych wskazówek dotyczących mojej prezencji scenicznej, spójności mojego przemówienia oraz doradzili, jak uczynić je zabawnym i wciągającym dla widowni.
Pracowałam również nad mową ciała, dbając na przykład o to, by pokazywać wewnętrzne części dłoni, patrzeć w stronę widowni zamiast na swoje slajdy, a także aby pilnować zasady, aby jeden slajd niósł ze sobą tylko jedną myśl przewodnią, a nie kilka. To wszystko stało się przepisem na wystąpienie, które zebrało świetne oceny i dało mi stałe miejsce w gronie prelegentów jeżdżących na konferencje :)
Przepis na udane wystąpienie publiczne? Jeden slajd - jedna myśl przewodnia. @alexa_hubley @mailmyday Click to Tweet
Jakie są twoje ulubione narzędzia, jakich używasz w codziennej pracy. Oczywiście oprócz Unbounce, bo to wydaje się oczywiste ;)
Jak większość digital marketerów, posiadam takich wiele. Niektóre z nich, oczywiście oprócz Unbounce (śmiech), to: Hotjar, Zapier, Cloudinary i Google Analytics.
Jak sądzisz, jakie online marketingowe trendy zdominują 2018 rok?
Wydaje mi się, że AI (Artificial Intelligence) oraz używanie technologii botów w celu przeprowadzenia wielu interakcji “jeden na jeden” na dużą skalę będą równie ważne, jak były przed rokiem. Dla nas w Unbounce, te zagadnienia zdecydowanie stanowią priorytet. Pracujemy bowiem nad tym, by wprowadzać elementy AI do naszej aplikacji poprzez predykcyjną analitykę dla klientów.
Wystąpisz na konferencji Mail My Day w Warszawie. Czy to będzie twoja pierwsza wizyta w Polsce? Co wiesz o naszym kraju?
Tak, to będzie moja pierwsza wizyta w Polsce i muszę przyznać, że NIE MOGĘ SIĘ DOCZEKAĆ. Moja babcia była Polką, dlatego wizyta tutaj będzie dla mnie swego rodzaju poszukiwaniem korzeni. Bardzo ekscytuje mnie również lokalna kuchnia. Zdecydowanie spędzę większość wolnego czasu poza konferencją w lokalnych restauracjach, próbując prawdziwej polskiej kuchni.
Do konferencji Mail My Day pozostało już niewiele czasu. Dlatego mamy dal Ciebie specjalny kod rabatowy w postaci -10%. Wystarczy, że w zamówieniu wpiszesz kod ALEXA. Jeśli chcesz wiedzieć więcej co spotka Cię podczas tego eventu - przeczytaj: