Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Dobre praktyki e-mail marketingu
Powrót do listy wpisówIAB (Interactive Advertising Bureau) USA opublikowało raport dotyczący podnoszenia standardów i „najlepszych praktyk” stosowanych w e-mail marketingu.
W raporcie „Email Data Management Best Practices” główny nacisk położono na ochronę konsumentów, co wiąże się z poprawą skuteczności i jakości e-mail marketingu. Raport stworzono na podstawie badań przeprowadzonych przy rozwiązywaniu kluczowych problemów obecnych w codziennej działalności usługodawców. Zwrócono uwagę na praktyki związane z ochroną prywatności, zgodą na otrzymywanie wiadomości, sposobem ich dostarczenia i bezpieczeństwem zgromadzonych danych.
Wyszczególniono szereg „najlepszych praktyk” do zastosowania wśród marketerów. Do podstawowych należą: wysyłanie e-maili do osób którzy świadomie wyrazili zgodę, czy jasne i przejrzyste informowanie odbiorców o tym że dana baza jest tworzona i sposobie jej przeznaczenia. Podniesiono także ważne kwestię bezpiecznego zarządzania zgromadzonymi danymi i sposobu prawidłowej budowy informacji rozsyłanej do odbiorców.
FreshMail jako system do e-mail marketingu od samego początku stosuje wymienione w raporcie „najlepsze praktyki”, traktując je jako podstawowe zasady funkcjonowania.
Pracę nad podobnym zbiorem „dobrych praktyk” podjęło także IAB Polska w ramach grupy roboczej ds. e-mail marketingu, w której pracę aktywnie angażuje się również FreshMail. Prace w grupie zostały już de facto zakończone – obecnie dokument trafił do konsultacji w takich instytucjach jak Generalny Inspektor Danych Osobowych oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Jak tylko zostanie przyjęta ostateczna wersja dokumentu poinformujemy o tym na naszym blogu.