Eliza Gniadek wpis utworzony wpis edytowany
“Gwiezdne Wojny” na językach – czyli jak marki wykorzystują Real Time Marketing
Powrót do listy wpisówDawno, dawno temu w odległej galaktyce…
Dla tych, którzy niecierpliwie czekali na te słowa, nadeszła chwila, gdy w końcu mogli usiąść przed ekranem kinowym i przenieść się na kilka godzin w odległą galaktykę. Oto do kin weszła kolejna część serii “Gwiezdne Wojny: Ostatni Jedi”, chwilę później pojawiły się pierwsze recenzje.
Nawet jeśli nie jesteś fanem serii (choć może wydawać się to niemożliwe - wiem, że takie osoby istnieją!), to doskonale wiedziałeś, co się szykuje. Marki w różny sposób wykorzystywały już 40 letnią popularność jaką niesie ze sobą seria Gwiezdne Wojny, wykorzystując nowy film do promocji siebie i swoich produktów.
Przedstawiam Ci przegląd kampanii zarówno mailowych, jak i tych w social mediach. Pokażę co ciekawsze akcje w offline, czy kontrowersje związane z gorącymi oczekiwaniami konsumentów, które ostudziła znana sieć dyskontów.
Ale na początek - ciekawostka
Wujek Google wie prawie wszystko i najwyraźniej ciekawi go też, co sądzisz o nowym filmie oraz czy zamierzasz go obejrzeć. Z tej okazji przygotował prostą ankietę, umieszczoną pomiędzy wynikami wyszukiwania interesującego Cię hasła.
Niektórzy zaczęli już dawno, dawno temu...
Korzystając z szału Black Friday, THG przygotowało gratkę dla fanów serii Star Wars z wyprzedzeniem.
Dla gadżeciarzy...
Dla prawdziwego fana Star Wars liczy się każdy gadżet. I nie ma znaczenia, czy są to zabawki, koc, pościel, kubki czy skarpetki… taką strategię przyjęły e-sklepy i wykorzystały zainteresowanie nowym filmem do zwiększenia sprzedaży.
Barnes&Noble przygotowało atrakcyjną zniżkę na produkty związane z filmem.
ThinkGeek z kolei proponuje urocze pluszaki z BB-8. Kto by się nie przytulił…? :)
A jak ktoś szuka prezentu dla drugiej połówki pod choinkę, Tchibo podpowiada - cieplutkie skarpetki z motywem Star Wars.
Pull&Bear zaskoczyło mnie swoją kreacją, rzucając na pierwszy plan Chewbaccę w szykownym podkoszulku z logo Star Wars. Cała kampania poświęcona jest kolekcji związanej z nowym filmem, więc fani mają (się) w czym przebierać.
A jeśli nie zakup produktów związanych z serią - to co innego zainteresuje prawdziwych fanów Gwiezdnych Wojen jak nie konkurs, w którym do wygrania są gadżety z filmu. Tak zrobił Coffeedesk, oferując uczestnikom dedykowane kubki.
Podobnie postąpił Crazyshop.pl, wykorzystując zainteresowanie fanów do zaangażowania ich w konkurs na Facebooku.
Z humorem!
Jak opowiedzieć historię nie wypowiadając ani jednego słowa? Zobacz wideo DrTusza, który w zabawny i niepretensjonalny sposób nawiązał w swojej komunikacji do dziejących się w Real Time wydarzeń.
A może by tak pobawić się skojarzeniami i grą słowną? Sklep internetowy al.to przygotował ciekawą grafikę i trzeba przyznać - całkiem nieźle mu to wyszło.
Podobnie jak Radio Eska Śląsk - patrz post poniżej :)
Post udostępniony przez Wrzuć na luz z Eską Śląsk (@wnl_eskaslask)
Gwiezdne Wojny nie ominęły też sektora edukacji. Politechnika Warszawska znalazła wyjątkową analogię w wyglądzie swojego kampusu do… no właśnie! Kto wie jaka historia kryje się za tym dziwnym zbiegiem okoliczności :)
Patrzymy, patrzymy, a nasz Kampus Centralny coś nam przypomina... ? Może to dlatego, że #dzisiaj polska premiera nowego epizodu #GwiezdneWojny? #StarWars #StarWarsTheLastJedi @Filmweb @Sfilmowani @starwars pic.twitter.com/wRnRmhQJN1
— Politechnika (@PW_edu) 14 grudnia 2017
I kreatywnie
Co można zbudować ze Star Wars’owych Lego? Zobacz film poniżej i przekonaj się sam:
Bardzo fajnie do tematu podszedł Spotify. Słuchając ścieżki dźwiękowej z najnowszego filmu, zamiast zwykłego suwaka, pojawia się miecz świetlny!
W outdoorze też można…
W dalekiej galaktyce - ekhm, tzn. w Dublinie, na samym środku O'Connell Street mieści się wysoka na 120 metrów iglica. To znaczy - to była iglica, dopóki nie stała się największym mieczem świetlnym ostatnich lat!
MOC ponownie nadciąga do Dublina! Już dziś o północy na ekrany kin wkroczy najnowsza część kultowej sagi. "Gwiezdne wojny 8: Ostatni Jedi". Odliczamy! ✨? @photographerrw @JJaszczyk @_RadioPL #StarWars #StarWarsTheLastJedi #Dublin pic.twitter.com/m2MplTELLt
— Poranne Espresso (@EspressoPoranne) 13 grudnia 2017
A na czerwonym dywanie doszło do dość nietypowego spotkania rodziny królewskiej z droidem BB-8.
Ale nie obyło się bez kontrowersji...
Oczekiwanie na premierę Gwiezdnych Wojen wykorzystało wiele marek, w tym jedna sieć dyskontów. Niestety jej działania nie spotkały się z szerokim aplauzem ze strony klientów i fanów serii Star Wars. Mianowicie chodziło o zderzenie oczekiwań wobec gadżetów, dodawanych do zakupów, z ich rzeczywistym wyglądem. Zobacz artykuł, który to opisuje >>