Renata Gajoch-Bielecka wpis utworzony wpis edytowany
20 inspiracji od prelegentów Aula Polska Kraków
Powrót do listy wpisówKolejna odsłona Aula Polska Kraków przebiegła pod hasłem “Skuteczna reklama w Internecie vol.2" i była kontynuacją poprzedniej edycji.
Tym razem na scenie gościli: Andrzej Ogonowski z SMSAPI, Michał Grzebyk z Content House, Patrycja Czak z firmy Opcom oraz Magdalena Urbaniak z Brand24.
Ach co to była za Aula!
Przyswoić tyle inspirujących informacji naraz - to nie lada sztuka. Ale od czego macie FreshMaila :) Zebraliśmy najciekawsze wskazówki!
A było tego całkiem sporo. Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z nowinkami ze świata marketingu SMS-owego, influencer marketingu, dowiedzieli się, dlaczego warto używać personalizacji i jak konstruować przekaz reklamowy, by docierać do nawet najbardziej zatwardziałych serc odbiorców.
Czas na garść inspiracji z grudniowej edycji Aula Polska Kraków!
Jako pierwszy z impetem na scenę wkroczył Andrzej Ogonowski z SMSAPI z tematem prelekcji: SMS's not dead
1) Personalizuj człowieku!
Nie, nie profilaktyka człowieku :) tylko personalizacja. Jak wynika z badań firmy SMSAPI aż 59% marketerów nie personalizuje swoich kampani smsowych. Równocześnie większość ankietowanych twierdzi, że personalizacja istotnie wpływa na konwersję.
Rada: zbieraj dane, takie jak imię. W Polsce wystarczy Ci to na personalizację imieniem i na podzielenie bazy na kobiety i mężczyzn, a następnie odpowiednie dostosowanie do nich komunikacji.
2) Działaj omnichannelowo
Wysyłasz kampanie mailingowe? Dlaczego nie połączyć by tego z kampaniami SMS? Jeśli część odbiorców nie otworzyła maila, wyślij im wiadomość z przypominajką, że coś miłego czeka na nich w skrzynce pocztowej.
3) Korzystaj z potęgi Real Time Marketingu
Jak twierdzi Andrzej Ogonowski czas przygotowania i wysłania kampani SMSowej wynosi zaledwie 1,57 min. W przypadku błyskawicznych akcji promocyjnych, gdzie można wykorzystać rabat tylko w danym dniu - wykorzystaj potęgę SMSów. Pamiętasz case Biedronki i Lidla z walki o pączki? Jak tylko jeden z dyskontów obniżył cenę pączków, drugi nie pozostawał dłużny i błyskawicznie reagował na obniżkę ceny, schodząc jeszcze niżej. Tak szybkiej komunikacji nie mogliby prowadzić zmieniając przydrożne billboardy. Ale za pomocą SMSów to już całkiem inna sprawa.
Język jako kluczowe narzędzie efektywnej reklamy
Michał Grzebyk z Content House wkroczył na scenę z pewnymi trudnościami, choć jak zapewniła prowadząca wydarzenie Anna Łowczowska - to nie był jej sposób na przekonanie, by prelegent pojawił się na Auli :)
4) Dobra reklama, czyli jaka?
Jeśli zastanawiasz się, czym jest dobra reklama i jak ją należy zdefiniować - Michał podał prosty przepis zaczerpnięty z wypowiedzi Davida Ogilvy’ego: Dobrą reklamą jest ta, która zwiększa sprzedaż produktu, nie zwracając uwagi na samą siebie.
5) Akcja - reakcja
Na prezentacji Michała uczestnicy dowiedzieli się, że perlokucja, to inaczej mówiąc wywołanie pewnej akcji, wezwanie do działania. Dzięki Bogu utarł się prosty angielski skrót CTA :) Zatem pamiętaj: aby namówić odbiorców do podjęcia akcji - koniecznie stosuj prero.. perloko... Call To Action! Po prostu stosuj CTA!
6) A tak w ogóle czym jest reklama?
Reklamą nie jest tylko dobre hasło, jak świetnie znany slogan Nike: Just do It. Reklama to całość środków, z jakich należy skorzystać, by osiągnąć upragniony cel. Innymi słowy, reklamą jest mailing, landing page, na który jest kierowany odbiorca, aktywność marki w social media, public relation i wiele innych czynników, które całościowo ją tworzą.
7) Działaj w mroku, ale działaj skutecznie.
Czyli nie afiszuj się z tym, że Twój produkt jest najlepszy na świecie i nikt mu nie dorówna. Działaj tak, by ziścić oczekiwania klienta, który o wiele bardziej doceni spełnioną potrzebę aniżeli niepokryte obietnice.
8) Porady nie od parady
Michał podał uczestnikom na tacy kilka gotowych porad, które warto zastosować w swoim przekazie reklamowym.
- Obiecuj konkretną korzyść. Np. wzrost bazy o 300% w ciągu 3 miesięcy.
- Uwiarygodnij swój komunikat, vide Carlsberg i slogan Prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie.
- Prowokuj i wzbudzaj ciekawość.
- Wykorzystaj perswazyjną moc liczb.
- Pozwól sobie na żart.
Big Data = Big Brother?
Patrycja Czak z agencji interaktywnej Opcom przedstawiła o co chodzi w prywatności i personalizacji i wyjaśniła, jak prowadzić skuteczne kampanie reklamowe.
9) Po co Ci personalizacja?
Personalizacja służy zwiększeniu konwersji, śledzeniu trendów i optymalizowaniu kosztów. Jak powiedział William Edwards Deming Without data you are just another person with opinion. Personalizując, zwiększasz swoje szanse na sukces.
10) Ufać sobie czy algorytmom?
Algorytmy, które służą personalizacji, np. targetowaniu reklam na Facebooku są często o wiele lepszym źródłem wiedzy i dopasowania komunikatu reklamowego aniżeli doświadczeni marketerzy. Algorytmy nie mają opinii - one mają twarde dane.
11) Bądź kreatywny
Personalizację możesz zastosować nie tylko online, ale także offline. Pamiętasz kampanię Coca Coli z imionami na etykietach butelek? Był to przekaz reklamowy kierowany do millenialsów. Wybrano 250 najbardziej popularnych imion w tej grupie docelowej. Pomysł sprawdził się doskonale - tak wysokiego wzrostu sprzedaży Coca Cola nie zanotowała od roku 2000.
12) Ułatw życie konsumentom... i zyskaj
Daj możliwość zalogowania się do Twojego sklepu przez połączenie z Facebookiem. Dla użytkownika jest to niezwykle szybkie, a Ty jako marketer zyskujesz dostęp do ogromnej ilości danych.
Reklamie dziękujemy
Magdalena Urbaniak z Brand24 wyjaśniła dlaczego biznes potrzebuje Influencer Marketingu.
13) Bądź na czasie
Od początku 2016 roku istotnie wzrosła ilość wzmianek w Internecie o Influencer Marketingu. Stał się to nowy trend, za którym warto podążać.
14) Dostosuj się
Influencer Marketing pozwala na dotarcie do potencjalnych klientów bez bycia nachalnym. Należy również pamiętać, że ślepota banerowa jest w Internecie postępująca, a Polska jest w czołówce krajów, gdzie korzysta się z AdBlocka.
15) Zawodna pamięć odbiorców
W nawiązaniu do powyższej rady - tylko 3% osób pamięta o czym był baner i z jaką marką był on powiązany.
16) Opinie innych
Jak wynika z badań aż 74% ankietowanych wskazało, że to co wpływa na ich decyzję o zakupie to rekomendacje.
17) Oszczędź czas i pieniądze
Korzystając z Influencer Marketingu nie musisz znać doskonale potrzeb danej branży. Odchodzi Ci zastanawianie się, jak dotrzeć do grupy docelowej i przepalanie budżetu. Od tego masz swojego influencera - on doskonale wie, jak stworzyć odpowiedni komunikat. A Ty wchodzisz do branży, jak do siebie :)
18) Współpracuj
Korzystasz z Influencer Marketingu? Publikuj wpisy także u siebie w social mediach. Pozwól rozpromować osobę z którą współpracujesz i wzajemnie, ręka w rękę - budujcie zasięgi.
19) Influencer Marketing to długofalowe korzyści
Nie jest to jednorazowa reklama, która przepadnie po kilku dniach na Facebooku. Wpis na blogu influencera może stać się evergreenem i być czytany regularnie przez setki, jak nie tysiące odbiorców dziennie.
Bonus
Na koniec ostatnia bonusowa, 20-ta rada.
Jak powiedział Kurt Vonnegut: Wiedza jest najbardziej wartościowym towarem na świecie.
W czasach, gdzie nowe trendy w marketingu depczą po piętach starym (czyli tym sprzed pół roku), warto być na bieżąco z nowinkami od świetnych specjalistów w swoich branżach. Właśnie taką porcję wiedzy zapewniają organizatorzy Aula Polska Kraków.
Tam po prostu warto być.