Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Geotargetowanie – nowe funkcje
Powrót do listy wpisówFreshMail wprowadził możliwość geotargetowania Twoich wysyłek w oparciu o miejsce zapisu subskrybenta.
Dotychczas istniały dwa sposoby geotargetowania Twoich wysyłek. Po pierwsze, mogłeś poprosić odbiorców o podanie danych adresowych, ale jak zapewne wiesz nie jest to najbardziej optymalny sposób... Oczywiście świetnie się sprawdza, gdy prowadzisz sklep i tak czy siak musisz te dane pozyskać dla zrealizowania wysyłki. Jednak jeżeli Twój e-mail marketing nie jest związany z e-commerce - subskrybenci już nie tak chętnie podają swój adres lub choćby miejsce zamieszkania.
Drugim sposobem, który po części rozwiązywał ten problem było geotargetowanie wysyłek w oparciu o miejsce, gdzie dany odbiorca otworzył ostatniego maila (pisaliśmy już o tym na naszym blogu). W oparciu o adres IP, FreshMail przyporządkowywał go do danego województwa.
Obecnie rozbudowaliśmy geotargetowanie o przypisanie województwa do każdego subskrybenta w oparciu o numer IP z jakiego dokonał potwierdzenia zapisu do Twojego newslettera (oczywiście pod warunkiem, że wykonujesz zapis w modelu double opt-in, do czego gorąco zachęcamy).
Dzięki temu będziesz zawsze wiedział skąd pochodzą Twoi odbiorcy :-) oraz możesz realizować bardziej stargetowane, czyli efektywniejsze kampanie e-mail marketingowe.
Pamietaj jednak, że każdy, kto korzysta z mobilnego Internetu, będzie automatycznie przypisany do województwa mazowieckiego (Warszawa). Osoby, które korzystają z łączy ADSL'owych (Neostrada, Netia) mogą zostać przypisani do sąsiedniego województwa, a niekoniecznie do tego w którym się aktualnie znajdują. Jest to uzależnione od infrastruktury dostawcy internetu.
Jak to zrobić w praktyce
Klikamy w danej liście subskrypcyjnej na stwórz grupę.
Następnie ustalasz reguły dla tej grupy, a tam w zakładce możesz znaleźć opcje Geotargetowanie/zapisani do newslettera w województwie.
Wybierasz jakie województwo Cię interesuje, a następnie klikasz „zapisz”.
W kolejnym, po przeliczeniu grupy (naciskamy przycisk ze strzałkami), kroku widzimy, ile osób sprawdziło ostatnio maila w danym województwie. Informacja ta, może znacząco wpłynąć na poprawę efektywności Twoich wysyłek.
Podsumowanie
Mamy nadzieje, że nowa funkcjonalność przypadnie Ci do gustu. Przez okres świąteczny przejrzymy Wasze dane historyczne, tak aby osoby które dopisały się do Waszych list przed dniem dzisiejszym także były uwzględnione. Ponadto pracujemy nad rozwojem geotargetowania. W efekcie, już niedługo odseparujemy użytkowników mobilnych dzięki czemu Twoje targetowanie będzie jeszcze bardziej efektywne.
Jeżeli macie jakieś inne uwagi odnośnie działania nowej funkcjonalności lub pomysł jak ją dalej rozwijać - piszcie do nas.