Renata Gajoch-Bielecka wpis utworzony wpis edytowany
Jak ekspresowo ponowić wysyłkę do tych, co nie otworzyli?
Powrót do listy wpisówCzy zdarzyła Ci się sytuacja, w której wysłałeś kampanie z ważną informacją, jednak mało kto ją otworzył? Chcesz dobrać lepszą godzinę, dzień i ponownie wysłać wiadomość? Mam dla Ciebie dobre wieści. Dzięki nowej funkcjonalności we FreshMailu możesz to zrobić za pomocą dosłownie kilku kliknięć. Nie musisz już tworzyć nowego segmentu do każdej kampanii.
Ale to nie wszystko! Masz jeszcze możliwość wysłania tej kampanii do osób, które ją już otworzyły lub ponownie do wszystkich odbiorców.
Jak to zrobić we FreshMailu?
Zaloguj się do aplikacji i wejdź w zakładkę “Kampanie”.
Najedź kursorem na dowolną kampanię, którą ostatnio wysyłałeś. Po prawej stronie pojawi Ci się ikonka poczty z napisem “wyślij ponownie”. Po kliknięciu w nią myszką zobaczysz krótkie menu: “Do wszystkich”, “Otworzyli”, “Nie otworzyli”. Kliknięcie w przycisk nie spowoduje automatycznej wysyłki wiadomości.
Wybierając funkcję z tego menu, dopiero tworzysz segment, do którego później będziesz mógł wysłać kampanię.
Po kliknięciu w dowolnie wybraną przez Ciebie opcję, zostaniesz automatycznie przekierowany do nowego okna, gdzie możesz edytować swoją wiadomość.
Klikając w żółty button “Wznów edycję” wejdziesz w Kreator kampanii, gdzie, jeśli sobie tego życzysz, możesz dowolnie zmienić treść ponownie wysyłanej wiadomości.
Po prawej stronie znajdziesz okno z Parametrami do ustawienia. Możesz tam od razu edytować nazwę kampanii, temat, nazwę nadawcy. Zwróć również uwagę, że system automatycznie przeliczy liczbę Odbiorców, do której wyślesz nową kampanię.
To nie wszystko. W oknie Parametry możesz od razu przeprowadzić test antyspamowy oraz przejść do edycji zaawansowanych funkcji.
Kiedy warto wykorzystać tę funkcję?
Na przykład jeśli wysyłasz ważne wiadomości dotyczące zmian w Twojej firmie i nie chcesz by odbiorcy to przegapili. Zobacz przykład jak zrobiła to firma Polski Bus.
Informacja o nowym rozkładzie jazdy na święta pojawiła się już w październiku, więc klienci mają jeszcze sporo czasu na zamówienia. Jednocześnie jest to bardzo dobry sposób na zmotywowanie niektórych osób do podjęcia decyzji tu i teraz.
Również jeśli chcesz przekonać nieprzekonanych do swojej promocji, warto od czasu do czasu, wykorzystać nową funkcjonalność.
Zobacz przykład firmy Bonami, która najpierw wysłała do mnie informacje o dodatkowej promocji, gdzie miałam 48h na wykorzystanie bonu.
Firma Qwertee raz na dwa miesiące przygotowuje mailing promocyjny. Jeśli ktoś go nie otworzy, po tygodniu wysyłają wiadomość z informacją, o dobiegającej końca wyprzedaży.
Dowiedz się więcej z innych artykułów na blogu FreshMaila:
Segmentacja bazy mailowej - dlaczego warto?
Funkcje FreshMaila, o których nie masz pojęcia cz.1
Funkcje FreshMaila, o których nie masz pojęcia cz. 2