Renata Gajoch-Bielecka wpis utworzony wpis edytowany
“Gra o Tron” w marketingu – przykłady kampanii
Powrót do listy wpisówW tym roku zima nadeszła latem... i nie mam tu na myśli kapryśnej pogody w Polsce, tylko nowy sezon “Gry o Tron”, który dopiero co ruszył. Serial rozgrzewa fanów już od 6 lat, a oglądalność pierwszego odcinka 7. serii pobiła wszelkie rekordy - szacuje się ją na ok. 25 mln widzów. Niewątpliwa popularność złotego dziecka HBO spowodowała, iż marki z chęcią wykorzystują wątki z kultowej już serii, powodując niemały buzz, głównie w social mediach.
Zatem czas na zestawienie, gdzie zobaczysz mniej i bardziej znane akcje przeróżnych marek. Oczywiście na blogu FreshMaila trudno nie spodziewać się kilku email marketingowych przykładów, więc czytaj uważnie!
Gra o Tron w IKEI
W ramach przypomnienia świetna akcja IKEI, gdzie we francuskim oddziale interior designerzy zaprojektowali nowoczesny tron dla wszystkich, którzy chcą poczuć klimat serialu we własnym domu :)
W wolnym tłumaczeniu zdanie, które widzisz namalowane na ścianie, oznacza: “Czy odważysz się usiąść na tym tronie?”.
"Hold the door!"
Jednak to nie koniec ciekawego wykorzystania wątków z serialu. Fani serii zapewne pamiętają słynną scenę, gdy Hodor próbuje zatrzymać hordę Innych przytrzymując drzwi, a pozostali bohaterowie, czyli Bran Stark i Meera Reed uciekając krzyczeli: “Hold the door” a ich krzyk koniec końców zamienił się po prostu w “Hodor”.
Te kilka minut wykorzystało kilka marek, nawiązując do nierównej walki bohatera z Innymi.
Nic dodać, nic ująć - doskonałość w swej prostocie - tylko tak można opisać tę kreację.
Równie dobrze wykorzystała tę scenę firma KFC, która przedstawia wariację tej sceny - horda głodnych klientów nawiedza oddział KFC.
Jakim bohaterem "Gry o Tron" jesteś?
Jedną z ciekawszych akcji online marketingowych, związanych z Grą o Tron, była akcja Spotify. Na dwa dni przed premierą nowego sezonu serialu, każdy użytkownik tej platformy muzycznej mógł sprawdzić, z jakim bohaterem z serialu “Gry o Tron” się utożsamia na podstawie swojego gustu muzycznego - czyli po prostu przesłuchanych kawałków.
Wywołało to bardzo duży ruch w social mediach, gdzie fani serii chętnie dzielili się informacją, jaki bohater przypadł im w udziale.
Z kolei z rodzimego rynku, jak zawsze świetnie wpasowana kreacja Real Time Marketingowa, gdzie w pierwszym odcinku nowej serii wystąpił Ed Sheeran.
Koszulkowo - jak zawsze dajecie radę :)
???#nowysezon#graotron
_______________
Kup koszulkę ➡️ https://t.co/ASAYBhSvHt pic.twitter.com/6RLdJQfRvl— koszulkowo (@koszulkowo_com) 17 lipca 2017
W tym zestawieniu nie może tu zabraknąć również newslettera Koszulkowo, który promuje nowy wybór T-shirtów z okazji nowego sezonu.
Również firma ThinkGeek przygotowała w swojej kreacji email marketingowej specjalną serię gadżetów dla zagorzałych fanów serialu.
Popularność serialu “Gry o Tron” nie umknęła również firmom organizującym wycieczki. Jeśli nie masz planów na urlop, jeszcze masz szansę wybrać się na 7-dniowy wyjazd śladami miejsc, w których kręcony była seria.
Moleskine i papierowe królestwo
Moleskine - firma produkująca notatniki, przygotowała niesamowitą animację, która wygląda po prostu obłędnie - papierową wersję znanego wielu osobom wstępu “Gry o Tron”. Filmik ten promował limitowaną edycję notatników z okładkami nawiązującymi do serialu.
A tutaj możesz obejrzeć, w jaki sposób doszło do kręcenie tego kilkudziesięciominutowego filmiku i jak wiele pracy włożono, by osiągnąć zamierzony efekt.
HBO - czyli postaw na kreatywność
Tym razem coś dla osób, które chcą poczuć, jak to jest siedzieć na żelaznym tronie… pod postacią rikszy. Jest to pomysł samego HBO, który w świetny sposób wykorzystuje różne akcje ambientowe dla podkręcenia buzzu wokół ich kultowej produkcji.
Poniżej przykład billboardu promującego nową serię serialu, na którym widać smoka cień.
Żelazny Tron - walka w social media
Walka o tron trwa także w wirtualnym świecie. Firma Hootsuite przygotowała kapitalną infografikę i video dotyczącą różnic między poszczególnymi “rodami” w social mediach.
Serial "Gra o Tron" w marketingu
Znasz ciekawe akcje nawiązujące do serialu "Gra o Tron"? Podziel się nimi w komentarzu!