Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Nowe funkcjonalności w zarządzaniu subskrybentami
Powrót do listy wpisówFreshMail wprowadził dwie nowe funkcjonalności dotyczące zarządzania subskrybentami. Po pierwsze dodaliśmy możliwość zarządzania wypisami oraz możliwość określenia częstotliwości otrzymywania wiadomości przez odbiorców.
FreshMail dba o właściwą częstotliwość otrzymywania maili
Kwestia odpowiedniej częstotliwości robienia wysyłek spędza sen z powiek bardzo wielu e-mail marketerów. W sytuacji, gdy zarządzamy jedną listą subskrypcyjną dobranie odpowiedniej częstotliwości nie wydaje się zadaniem trudnym. Z pomocą odpowiednich narzędzi można, na przykład, przeprowadzić sondaż wśród odbiorców, lub zapytać ich wprost już na etapie dołączania do listy subskrypcyjnej, jak często chcieliby otrzymywać Twoje e-maile.
Sytuacja zaczyna się komplikować, gdy zarządzamy kilkoma listami subskrypcyjnymi, lub jedną listą subskrypcyjną podzieloną na kilka lub kilkanaście grup. Przy założeniu, że jeden adres mailowy może znaleźć się jednocześnie na kilku listach, lub w kilku grupach w ramach jednej listy, istnieje ryzyko, że bez odpowiedniej kontroli dana osoba może potraktować nasze wysyłki jako SPAM.
Jan Świeży w wielu grupach na jednej liście subskrybcyjnej
Sytuacja w której możesz mieć taki problem wystąpi, jeżeli użytkownik Jan Świeży (jan@swiezy.pl), który zapisał się na listę subskrypcyjną "Miłośnicy świeżych owoców", zaznaczył, że lubi zarówno limonki, cytryny jak i pomarańcze.
Powiedzmy, że we wtorek wysyłasz do listy Miłośników świeżych owoców swoją kampanię. Jednocześnie odpowiednio zmieniasz temat wiadomości w zależności od poszczególnych grup np:
- świeże wiadomości dla miłośników limonek
- świeże wiadomości dla miłośników cytryn
- świeże wiadomości dla miłośników pomarańczy
Jan Świeży jest zapisany do wszystkich grup, dlatego dostatnie od Ciebie trzy bardzo podobne wiadomości i może potraktować Cię jako spamera.
Ponieważ treść maila się zasadniczo nie różni osiągniesz swój cel wysyłając do niego tylko jedną wiadomość (a jednocześnie zaoszczędzisz na następnych wysyłkach).
Aby to zrobić wystarczy, że ustawisz częstotliwość wiadomości na 1 dzień. Oznacza, to że FreshMail zapamięta, że Jan Świeży dostał już dzisiaj wiadomość i następną wiadomość od Ciebie może dostać dopiero następnego dnia.
Jan Świeży w wielu grupach na wielu listach
Może się również zdarzyć, że Jan Świeży jest zapisany na 7 listach subskrypcyjnych, a Ty przeprowadzasz każdego dnia wysyłkę do jednej z nich. Nie chcesz, aby Jan potraktował cię jako spamera, bo mógłby to zrobić - w sumie dostanie od Ciebie wiadomość każdego dnia. Jednocześnie chcesz, aby dostawał co najmniej co drugą wiadomość od Ciebie, dlatego ustawiasz częstotliwość otrzymywania wysyłki na 2 dni. W praktyce wiadomości otrzymywane przez Jana będą wyglądały następująco:
Dzień tygodnia | Wyłączone opcja (co 0 dni) | Ustawienie, nie częściej niż co 2 dni |
---|---|---|
Poniedziałek | otrzymał | otrzymał |
Wtorek | otrzymał | nie otrzymał |
Środa | otrzymał | otrzymał |
Czwartek | otrzymał | nie otrzymał |
Piątek | otrzymał | otrzymał |
Sobota | otrzymał | nie otrzymał |
Niedziela | otrzymał | otrzymał |
Jak ustawić parametr "częstotliwość wysyłki"?
Po zalogowaniu się do systemu Freshmail wybierasz "Ustawienia", a następnie "Opcje". W sekcji "Listy odbiorców" odnajdujesz pole "Jak często mają dostawać wiadomości Twoi odbiorcy". W opisie pola można przeczytać: "Jeżeli przeprowadzasz często wysyłki, do różnych list subskrypcyjnych lub grup, możesz ustawić poniżej parametr dzięki, któremu dany subskrybent (dany adres e-mail) nie będzie otrzymywał częściej wysyłki niż X dni. Domyślnie ustawienie "0 dni" oznacza, że opcja ta jest wyłączona."
W zależności od potrzeb i własnego uznania możesz teraz ustawić co ile dni powinni otrzymywać od Ciebie wiadomość.
Zarządzanie wypisami
Drugą funkcjonalność jaką dodaliśmy do FreshMaila jest ręczne sterowanie wypisami subskrybentów. Co to oznacza ? Załóżmy, że w FreshMailu zbierasz dane swoich subskrybentów na kilku listach. Wszyscy oni wyrazili chęć otrzymywania informacji od Twojej firmy. W takim razie jeżeli robisz wysyłkę do jednej z list i ktoś kliknie w link rezygnacji, automatycznie zostanie przeniesiony do "wypisanych" na wszystkich Twoich listach.
Jeżeli we FreshMailu zbierasz dane na różmych listach i każda lista jest niejako inny podmiotem, możesz ustawić system tak, że osoba wypisująca się, zostanie wypisana tylko z danej listy subskrypcyjnej, do której akurat była adresowana dana kampania.
Jak ustawić parametry dotyczące wypisów?
Po zalogowaniu się do systemu Freshmail wybierasz "Ustawienia". W sekcji "Listy odbiorców" i tam odnajdujesz pole "Zarządzanie wypisami". Domyślnie ustawione jest na "tak", co oznacza, że osoba będzie wypisana ze wszystkich Twoich list adresowych. Jeżeli przestawisz parametr na "nie" osoba zostanie wpisana tylko z konkretnej listy subskrypcyjnej.
Mamy nadzieje, że nowe funkcjonalności ułątwią Ci zarządzania swoimi subskrybentami i korzystnie z FreshMaila.