Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Zdobywasz adres mailowy i… co dalej?
Powrót do listy wpisówZdobycie nowego odbiorcy to trudne zadanie ale utrzymanie go jest jeszcze większym wyzwaniem. Email marketing służy m.in. do budowania relacji i komunikacji z klientami i jak w normalnym życiu liczy się tutaj pierwsze wrażenie.
Dzień dobry
Ciężko wyobrazić sobie sytuację, w której wchodzisz do sklepu i jego obsługa wciska Ci w ręce koszyk z zakupami, i popycha w stronę kasy. Z perspektywy obserwatora byłoby to nawet zabawne ale Ty jako bohater tego zdarzenia najprawdopodobniej rzuciłbyś koszyk w kąt i uciekł jak najszybciej.
A gdyby sprzedawca w tym sklepie ładnie Cię przywitał, wskazał drogę do interesującej półki i zachęcił do skorzystania z promocji? Zapewne wróciłbyś do domu i stwierdził, że „tam to dopiero jest profesjonalna obsługa”.
Podobnie sprawa wygląda z komunikacją mailową. Kiedy zdobywasz nowego odbiorcę przywitaj się z nim. Powiedz mu kim jesteś i jak możesz mu pomóc. Powitalny mail to świetna okazja do budowania długofalowych relacji z Twoimi odbiorcami. Możesz w nim uprzedzić jak często będziesz się komunikował lub dać mały prezent. To niekoniecznie musi być rabat. Wystarczy poradnik zakupowy, jednorazowy kupon na darmową przesyłkę (wszyscy to lubimy!) lub zwyczajny katalog z produktami. Daj odczuć odbiorcom, że są dla Ciebie naprawdę ważni a Ty poważnie traktujesz ten kanał komunikacji. Twoja konkurencja najprawdopodobniej tego nie robi!
Bierz co najlepsze
Od pierwszego wrażenia do miłości droga jest długa i o ile w normalnym życiu nie możesz skorzystać z ułatwień o tyle email marketing nie jest aż tak skomplikowany. Największym wyzwaniem jakie przed Tobą stoi to utrzymanie dobrej relacji, którą zapoczątkowałeś.
Nie masz żadnych danych historycznych dotyczących tej osoby więc trudno będzie Ci odpowiednio spersonalizować treść. Niekoniecznie dobrym rozwiązaniem będzie wysłanie „masówki”. Co możesz zrobić w takiej sytuacji? To proste. Wykorzystaj swoje wcześniejsze sukcesy. Zajrzyj do raportów i sprawdź, która z poprzednio wysłanych kampanii odniosła największy sukces. Jeśli udało się wtedy to wielce prawdopodobne, że uda się także tym razem. Co z tego, że tamta promocja się skończyła? Może w imię budowania długotrwałych relacji odnowisz ją dla tych, którzy po raz pierwszy otrzymają od Ciebie mailing?
Jeśli od początku przyzwyczaisz odbiorców, że wysyłasz wartościowe treści tym chętniej otworzą kolejne maile od Ciebie.