Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
„Dzień Kobiet w Triadzie” – przykład kampanii, której efekty przerosły oczekiwania
Powrót do listy wpisówPrezentujemy krótkie omówienie kampanii, która została wyróżniona w kategorii e-mail marketing w konkursie Golden Arrow 2010.
Zadanie było ambitne – przekonać Klientów Triady, którzy w poprzednich latach korzystali z jej usług, do odwiedzenia siedziby biura podróży i ponownego zakupienia wycieczki. Celem nie była sprzedaż online – dlaczego? Odpowiedź na to pytanie została poparta konkretnym badaniem przeprowadzonym przez TNS OBOP na zlecenie firmy Google przy współpracy z dwoma biurami podróży: TUI i Scan Holiday. Wynika z niego, że zdecydowana większość Polaków deklaruje, że zanim wybierze się do siedziby biura, szuka informacji na temat wycieczki w sieci. To tak zwany „efekt ROPO”, który Triada postanowiła sprawdzić na własnej skórze. Do kampanii wykorzystano głównie e-mail marketing, który został wzmocniony przez lokalną prasę i radio. Zaczęliśmy od stworzenia efektywnego szablonu.
Narzędzie do wysyłki i jego możliwości
FreshMail, dzięki swojej elastyczności, idealnie dopasował się do założeń kampanii. Triada wykorzystała te funkcjonalności, które pozwoliły mailing jak najdokładniej spersonalizować, zastosować content dynamiczny, a także targetować bazę w taki sposób, żeby trafiła do określonej grupy (kobiet i mężczyzn). Jakich funkcjonalności użyliśmy i do czego one służą?
Personalizacja - FreshMail umożliwia ci dynamiczne personalizowanie zarówno treści wiadomości, którą kierujesz do swojego Klienta, jak i jej tematu. W naszej kampanii zastosowaliśmy personalizację porzez imię, czyli zamiast zwrotu „Witaj”, pojawiło się przykładowo „Witaj Aniu” (system automatycznie odmienia imię do odpowiedniego przypadku). Więcej przeczytasz tutaj.
Content dynamiczny - W zależności od informacji jakie przechowujesz o swoich Klientach, użyjesz tagów, które po wstawieniu do szablonu będą generować określone treści (tekstowe lub graficzne). Więcej przeczytasz tutaj.
Targetowanie - dzielenie list subskrypcyjnych na grupy, umożliwia nam w sposób kompleksowy zarządzać naszymi listami subskrypcyjnymi. W mailingu Triady, podzieliliśmy bazy na „kobiety” i „mężczyźni” aby łatwiej nam było trafić z przekazem. Więcej przeczytasz tutaj.
Finalna wersja mailingu, który został wysłany do kobiet (w tym przypadku).
Co dodała Triada
Doskonale uzbrojony w przeróżne opcje szablon wraz z kuponem promocyjnym to jednak nie wszystko co przygotowaliśmy. Triada zadbała o dobre samopoczucie Klientów odwiedzających biuro w podanych dniach. Czekał na nich kosz ze starannie wybranymi upominkami, a jeżeli ktoś zgłosił się z kuponem dostawał dodatkowo pendrive z wygrawerowanym logotypem Triady.
Rezultaty kampanii
Jak w tytule artykułu – przerosły najśmielsze oczekiwania. Open Rate na poziomie 70%? Dlaczego nie. To jeden z najwyższych jakie notował w swoim systemie FreshMail. Najciekawszym jednak wynikiem okazał się ROI, czyli zwrot z inwestycji, który tylko z e-mail marketingu wyniósł aż 3796 zł! Jak się okazało, wzmocniony poprzez efekt ROPO, e-mail marketing stworzony w profesjonalnym narzędziu, dał ponadprzeciętne rezultaty, które zostały docenione w konkursie Golden Arrow 2010 (wyróżnienie) i na Mixx Awards 2010 (1 nagroda w kategorii "e-mail marketing").
Na zdjęciu, Rafał Szymański (e-commerce manager, Triada) i Paweł Sala (dyrektor zarządzający, FreshMail), fot. Krzysztof Plebankiewicz.