Grzegorz Gajcy wpis utworzony wpis edytowany
5 sposobów na świąteczną komunikację w B2B
Powrót do listy wpisówŚwiąteczna gorączka sprzedażowa to złote żniwa dla branży B2C. A jak ten okres wygląda w B2B? Czy może okazać się równie obiecujący dla firm? Jak najbardziej, choć specyfika komunikacji biznesowej rządzi się nieco innymi prawami. Być może nie zwiększysz swoich zysków o 30%, tak jak w B2C, ale możesz wyróżnić się na wiele innych sposobów.
Ostatnie dni grudnia to świetna okazja do zadbania o relacje ze współpracującymi z Tobą firmami, docenienie pracowników, zorganizowanie końcoworocznej wyprzedaży, czy też zbudowanie pozytywnego wizerunku wśród potencjalnych, przyszłorocznych partnerów. Zobacz 5 sposobów na świąteczną komunikację w B2B.
Jak skutecznie trafić ze świąteczną #komunikacją do swoich klientów #B2B Click to Tweet
1. Wygrzewaj leady dzięki content marketingowi
Content marketing to bardzo ważny element w branży B2B. Oferując treści na temat m.in.: funkcjonalności produktów i usług, wprowadzanych nowości, czy robiąc wywiady z klientami, zwracasz uwagę odbiorcy i zatrzymujesz go przy sobie. Dodatkowo jedną z wielu funkcji contentu jest tzw. wygrzewanie leadów. Okres świąt to idealny czas, by się tym zająć!
W jaki sposób?
Podsumuj poprzedni rok w branży i przedstaw wartościowe wnioski
Zbliżający się koniec roku to okazja do podsumowania działań, jakie wydarzyły się w tym czasie. Pokaż klientom, co udało się osiągnąć w firmie, jak wzrósł dochód w stosunku do roku poprzedniego, jakie nowe funkcjonalności zostały wprowadzone. Do wysłania takiego podsumowania idealnie będzie służył email marketing.
Bądź wartościowym źródłem informacji i prognoz na kolejny rok. Dla klientów będzie to wartość dodana a Twoja firma zyska na wizerunku.
Zobacz jak zrobił to Buffer:
2. Zorganizuj świąteczną promocję
Prowadząc email marketing możesz zorganizować świąteczną wyprzedaż. Pod koniec roku, niektóre firmy posiadają jeszcze wolne fundusze. Organizując odpowiednio ciekawą promocję świąteczną, możesz pomóc im wydać te pieniądze. Dzięki temu odniesiesz dodatkowe korzyści, a klienci unikną uszczuplenia budżetu w następnym roku.
Innymi pomysłami na zaangażowanie Twoich klientów są:
- pokazanie, że Twój produkt będzie aktualny także w przyszłym roku;
- udowodnienie, że jest wart wydania na niego dodatkowych pieniędzy;
- ograniczenie ilość czasu i/lub ilości dostępnych produktów w promocji;
- dodanie gratisów, które będą stanowić dodatkowy powód do zakupu
Zobacz jak zrobił to GraphicStock
Źródło: blog capterra
Jak stworzyć klimatyczny mailing promocyjny
3. Rób branding i dbaj o PR
Wiele firm w okresie świątecznym intensyfikuje działania brandingowe i PRowe.
Warto publikować filmy, zdjęcia i relacje z eventów, tworzyć - wcześniej wspomniane - podsumowania roku. W grudniu warto wspierać inicjatywy z dziedziny CSR np. zaangażować pracowników we wspólne działanie na rzecz organizacji charytatywnych. Pozwoli Ci to wzmocnić wizerunek firmy, zadbać o dobre relacje wśród pracowników i wesprzeć wartościowe akcje.
Internet to jednak nie wszystko, jeśli chodzi o wykorzystanie świąt dla rozwoju Twojej firmy. Nie zapominaj także o działaniach offline, które mogą przynieść równie duże korzyści.
4. Organizuj i uczęszczaj na spotkania branżowe
W wielu firmach grudzień to okres wypełniony spotkaniami biznesowymi. Aby budować i podtrzymywać relacje z klientami, warto uczęszczać na takie spotkania, czy konferencje. Możesz nawet sam zorganizować świąteczny event i zaprosić swoich klientów lub firmy partnerskie.
Na takich spotkaniach możesz nie tylko poznać ludzi, ale też ich plany na przyszłość. Pozwoli Ci to przewidzieć, w jaki sposób będą działać w kolejnych miesiącach i jak Twoja firma może się do tego przygotować. Znajomość zamiarów klientów i konkurencji to istotna dawka wiedzy oraz świetna okazja do wzmocnienia pozycji własnej firmy.
Pamiętaj, że w okresie świątecznym ludzie są bardziej otwarci, nastawieni do siebie pozytywnie i takie spotkania mogą zaowocować wieloma nowymi pomysłami, czy kontaktami.
5. Przygotuj prezenty dla klientów
Święta są dobrą okazją, by pokazać, jak bardzo cenisz współpracę z partnerami i klientami. Jeśli nie jest to kulturowo niestosowne, warto przygotować dla nich specjalne prezenty świąteczne. Nie musi to być nic wielkiego, jednak zadbaj o to, by podarunek został odpowiednio dobrany. Przykładowo - dla klienta, który przynosi Ci bardzo duże dochody - smycz czy długopisy z logiem mogą zostać negatywnie odebrane.
Możesz podarować im produkty, które sprzedajesz, wysłać ekskluzywne prezenty, takie jak alkohole, personalizowane kalendarze, kosze prezentowe, gadżety nawiązujące do Twojej firmy lub branży i wiele innych. Najważniejsze, by Twoi klienci zobaczyli, że zależy Ci na tej współpracy i chcesz ją podtrzymać.
Zadbaj o to by prezent był ciekawy - np. jak nasze FreshMailowe świąteczne skarpety :)
Podsumowanie
Święta i zakończenie roku to nie tylko domena sektora B2C. Wykorzystaj ten okres do budowania wizerunku swojej firmy, wzmocnienia relacji z klientami i zwiększenia sprzedaży. Pozwoli Ci to jeszcze efektywniej wejść w nowy rok i rozwinąć biznes.