Maria Wąchal wpis utworzony wpis edytowany
MailMyDay 4 – relacja na gorąco
Powrót do listy wpisówWczoraj zakończyliśmy czwartą edycję MailMyDay!
- 15 prelekcji
- 5 warsztatów
- afterparty do rana
- 360 uczestników
- dwa niezapomniane dni pełne wiedzy i inspirujących spotkań!
Na gorąco, póki emocje nie opadną, serwujemy Wam krótkie podsumowanie. Dziękujemy wszystkim prelegentom i uczestnikom, cieszy nas niezwykle, że co roku jesteście z nami, a my wciąż trzymamy (podnosimy ;) ) poziom i rośniemy razem z Wami!
Wolny od treści produktowych i pustych buzz wordów, MailMyDay ponownie zaserwował uczestnikom maraton najświeższej, niezbędnej e-marketingowej wiedzy. Dwa dni prelekcji i warsztatów, przedzielone zacnym afterparty, były okazją do rozmów, wymiany doświadczeń, nauki oraz spotkań z ekspertami, specjalistami i firmami, którzy wiedzą, że znajomość i praktyczne zastosowanie trendów digital marketingu skupionych wokół najsilniejszej i najskuteczniejszej metody bezpośredniego dotarcia do klienta - email marketingu - to sprawdzony sposób na rozwój i wzrost!
Nie było Cię z nami? Zobacz MailMyDay 4 z perspektywy uczestnika!
Międzynarodowe trendy i tematy
W tym roku MailMyDay pokazał trendy i tematy nie tylko z polskiej branży, ale i te wyniesione z praktyki i doświadczeń wybitnych specjalistów z za granicy: z Return Path oraz Google. Digital marketing, w tym email marketing, wraz z dynamicznym postępem technologii ewoluuje niezwykle szybko. Dlatego aby pozostać wysoce konkurencyjnym, istotnym jest znać i rozumieć dobre praktyki z całego świata.
Wśród prelegentów pojawiły się osobowości ze świata: e-marketingu, content marketingu, brandingu, SEO i analityki, omnichannel, mobile, ux, e-commerce i oczywiście email marketingu.
W zapełnionej po brzegi kinowej sali Multikina w Warszawie mieliśmy okazję wysłuchać 15 prelekcji wybitnych ekspertów. Każdy z nich przygotował niezwykle merytoryczną prezentację pełną use case’ów, praktycznych porad oraz skutecznych strategii, ku inspiracji zgromadzonych, głodnych wiedzy uczestników konferencji.
Postawiliśmy na konkrety i twarde dane. Mamy nadzieję, że świetny content przygotowany i zaprezentowany przez autorytety e-marketingu otworzył uczestnikom drogę do skutecznej realizacji własnych celów biznesowych.
Prelegenci czwartej edycji MailMyDay
Dziś w telegraficznym skrócie:
Jako pierwszy na scenie pojawił się Piotr Sadowski z webankieta.pl. Pokazał nam, jak krzykaczy i niezadowolonych klientów zamienić w takich, którzy nie tylko nam wybaczą przykre doświadczenia, ale i będą nas kolejno polecać swoim znajomym. Zgodnie z Service Recovery Paradox możesz takich narzekaczy zamienić w lojalnych klientów i wyznawców Twojej marki! Było to świetne, merytoryczne wystąpienie na rozpoczęcie konferencji.
O tym co nas czeka w 2016 roku niezwykle angażująco opowiadała Natalia Hatalska, autorka Trendbooka. Dziś każda firma jest firmą technologiczną. #MakeTechHuman stawia człowieka w centrum wszystkich trendów. Przewagę zapewniamy sobie patrząc na klienta przez pryzmat jego potrzeb, w końcu to dla niego tworzymy technologie.
Paweł Sala podał przepis na mailing idealny. Podkreślał jak bardzo istotne są optymalizacja i testy na własnej bazie odbiorców. Bez znajomości potrzeb i “kubków smakowych” tych, do których kierujesz komunikat, Twoje maile będą po prostu “niezjadliwe”. Czas spędzony w email marketingowej “kuchni”, nie tylko wzbogaci Twój warsztat, ale przede wszystkim sprawi, że będziesz “serwować pozycje”, które odbiorcy chcą “zamawiać” i czytać!
Zdobywanie nowych leadów to nadrzędny cel każdego biznesu. Daniel Kędzierski okiem praktyka przedstawił możliwości integracji Fastony.es z FreshMailem, tak że wszystkie dane kontaktowe z Facebook Lead Ads są automatycznie przetwarzane i dostępne we FreshMailu w 6 sekund. Taka automatyzacja social media i email marketingu pozwala skutecznie pozyskiwać, kolejno rozgrzewać leady, aż do momentu skutecznej sprzedaży!
Mecenas Łukasz Gładki z Kancelarii My Lo wyjaśniał zagrożenia związane z przekazywaniem danych osobowych do Stanów Zjednoczonych w obliczu unieważnienia porozumienia Safe Harbour. W myśl prawa sugerowanym rozwiązaniem zapewniającym właścicielowi bazy danych osobowych spokojną głowę jest korzystanie z dostawców, którzy nie przenoszą danych do państw trzecich.
Michał Górecki i Karol Zawadzki z koszulkowo.com opowiadali o swoich doświadczeniach z email marketingiem. Pokazali, jak zaczynając z nikłą wiedzą o dobrych praktykach email doszli do momentu, gdzie udaje im się stale poszerzać swoją merytorykę i poznawać swoją grupę docelową, co skutkuje w coraz mniejszej liczbie rezygnacji z subskrybcji i powiększającej się liście zadowolonych odbiorców. Newsletter z koszulkowo.com - robicie to dobrze!
Eksperci z Return Path: Guy Hanson oraz Denis Ehlicke przedstawili najnowsze trendy, które stosują email marketerzy, w tym dopasowanie treści do cyklu życia klienta, contextual marketing, zaawansowana automatyzacja, sprytne techniki segmentacji, czy analityka predyktywna. Uczestnikom w rękach paliły się od notowania długopisy, przy tym jak Guy przedstawiał trafione w sedno przykłady tego, jakie działania w email marketingu z sukcesem wpływają na wzrost z inwestycji!
Finish him! Just for fun… ;) Tak o to, z Piotrem Koniecznym z niebezpiecznik.pl byliśmy na żywo świadkami zhakowania maila oraz dowiedzieliśmy się o niezwykle przydatnych sztuczkach, które pozwolą nam chronić własne bezpieczeństwo w sieci. Bardzo ważne dla wszystkich: hasła są jak majtki - nie zostawiaj ich na widoku, nie pożyczaj obcym i staraj się je od czasu do czasu zmienić! ;)
Wojciech Tomaszewski z Answear.com pokazał jak w branży fashion, ogromny ecommerce bardzo dobrze może radzić sobie nie tylko z regularną komunikacją email marketingową, ale i z tym, czego najbardziej obawia się każdy z marketerów: z retencją odbiorców. Wojciech miał także prezent dla zaanagażowanych uczestników: jednemu ze szczęśliwców na sali udało się zdobyć bon zakupowy do e-sklepu!
Jak to dobrze się złożyło, że byliśmy w Multikinie w sali kinowej. Dzięki magii wielkiego ekranu prezentacja Artura Kurasińskiego z MUSE o sile contentu wideo wybrzmiała wśród zebranych jeszcze lepiej! Po jego wystąpieniu nikt nie miał wątpliwości, wideo to format, który skutecznie pozwala angażować swoją grupę docelową. Wykorzystuj wideo, albo zgiń online!
Tahir Fayyaz, wieloletni praktyk z Google, pokazał nam jak ogromną szansą na uzyskanie przewagi konkurencyjnej jest wykorzystanie Google Analytics także w działaniach email marketingowych. Wszystko sprowadza się do możliwości jeszcze lepszego wykorzystania danych, wykorzystania technologii i poznania rzeczywistych potrzeb i zachowań osób, do których kierujemy swoje kampanie. Email Marketing Automation power!
Paweł Paszkowski z bd-sklep.pl na podstawie własnych doświadczeń zaprezentował skuteczne i przetestowane sposoby na zwiększenie zaangażowania nieaktywnych klientów sklepu internetowego. Co nie jest zadaniem łatwym, zwłaszcza w branży FMCG, gdzie klienci podejmują decyzje zakupowe w głównej mierze w oparciu o niskie ceny produktów oraz szybkość dostawy.
Jak zdobyć zainteresowanie własną kampanią? Najlepiej zatrudnić digital influencera! Jednym z nich jest Maciej Budzich z Mediafun i podał zebranym bardzo przydatne informacje o tym jak znaleźć, zainteresować i zaprosić do współpracy prawdziwych influencerów. Opowiadał też o dobrych praktykach i wyzwaniach, jakie stoją przy realizacji takich przedsięwzięć. Inspirująco!
MailMyDay 4 zakończyło niesamowicie zabawne, angażujące i merytoryczne wystąpienie Michała Sadowskiego z Brand24. Opowiadał o tym, jak tworzyć angażujące treści w internecie, aby kolejno wyszukiwać wątki w sieci, włączać się do rozmowy i angażować jeszcze skuteczniej. Aż do realizacji swojego celu! Nas tym wystąpieniem zaangażował i zanimował skutecznie! W dwóch słowach: budowanie relacji jest dźwignią sprzedaży!
Zobacz film z dnia pierwszego!
Warsztaty praktyczne
Podczas tegorocznej edycji uczestnicy również mogli wziąć udział w warsztatach i na niektórych już w tym momencie wypróbować w praktyce swoje siły kreatywne i zdobytą wiedzę:
- Email Marketing Automation z Pawłem Salą
- Google Analytics od A do Z, prowadzony przez eksperta tej platformy: Macieja Lewińskiego
- Jak stworzyć mailing, który sprzedaje z Mają Szpot z Edisonda oraz Łukaszem Stasiakiem z FreshMaila
- Jak stworzyć efektywny landing page z Błażej Abel i Robert Marczak z Landingi
- oraz Email marketing dla początkujących, prowadzony przez Joannę Stańko i Łukasza Hardka z FreshMaila
Dziękujemy za MailMyDay 4!
Jeszcze raz dziękujemy wszystkim, którzy byli w tym roku z nami! Za fizyczną obecność i za rozpalenie do czerwoności social media. Oby więcej takich spotkań!