Joanna Wójcik wpis utworzony wpis edytowany
33 inspirujące case study do wykorzystania w Twoich działaniach e-marketingowych
Powrót do listy wpisówCo jest gwarancją skutecznych działań e-marketingowych? Branżowa wiedza, znajomość potrzeb Twoich odbiorców, odpowiednie wyczucie czasu… i chwytliwy pomysł. Czasami wystarczy jednak tylko dobrze poszukać.
Wszystko to znajdziesz w naszym zestawieniu 33 inspirujących case study, w których znajdziesz przykłady skutecznych działań z zakresu social media, content marketingu, email marketingu, seo, optymalizacji konwersji, sprzedaży, monitoringu internetu i growth hackingu. Dowiedz się jak prowadzić działania e-marketingowe na przykładach branżowych specjalistów.
Social Media
Platformy społecznościowe skupiają obecnie ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników na całym świecie. Ilu z nich to Twoi klienci? Mimo, że w obiegowych opiniach krąży przekonanie, że social media nie sprzedają, ich zasięg może Ci się bardzo przydać w budowaniu wizerunku marki czy podtrzymywaniu relacji z klientami. Od tego już krótka droga do wzrostu Twoich zysków. Zobacz najlepsze case study z wykorzystania social media w działaniach e-marketingowych.
1. To jak duże znaczenie ma wybór odpowiedniego hasztagu w mediach społecznościowych, zrozumiesz na przykładzie Twitterowego #MasterCardGraZWOŚP, który zaangażował 35 tysięcy unikalnych użytkowników.
2. Jak skupić na marce uwagę prawie 5 milionów odbiorców i wykorzystać ich zaangażowanie w celu jej promocji? Dowiesz się tego z case study działań Hondy na Pintereście.
3. Jak wykorzystać teleturniej w oprawie social media i wygenerować 6 tysięcy komentarzy w 2 godziny? Zaangażuj influencera i kilka platform jednocześnie na przykładzie Adidas Tubular.
4. Nie wiesz jak zaprezentować pełne możliwości swojego produktu? Poproś o to klientów i zyskaj ponad 8 milionów obserwujących Instagramie, tak jak zrobiło to GoPro.
5. Dopiero zaczynasz swoje działania na Instagramie? Zdobycie 10 tysięcy followersów nie będzie trudne, po przeczytaniu case study @English.Rebels.
Content Marketing
Działania content marketingowe kosztują 62% mniej niż tradycyjny marketing i generują 3 razy więcej leadów. Jeśli te argumenty nie przekonują Cię do wdrożenia ich w swojej strategii e-marketingowej, powinny zrobić to zmiany w mechanizmie działania algorytmów Google, które faworyzują strony pełne unikatowych treści przydatnych odbiorcy. Przekonałam Cię? Z poniższych case study dowiesz się jak prowadzić profesjonalne działania content marketingowe.
6. Nie wiesz dlaczego #egobait to jedna z najskuteczniejszych technik stosowanych w budowaniu zasięgu działań content marketingowych? Zobacz jak za jego pomocą osiągnąć zasięg 60 tysięcy osób w mediach społecznościowych na przykładzie projektu WhitePress - 100 najbardziej inspirujących osób w branży interaktywnej.
7. Na przykładzie AirBnB widać, że spersonalizowane logo marki można wykorzystać również jako narzędzie content marketingowe, które skutecznie zaangażuje odbiorców. Wszystko czego potrzebujesz to ciekawy pomysł i wspólna idea.
8. Jak wybrać content, który zainteresuje odbiorców? Case study opisane przez GetFound udowadnia, że wystarczy przemyślana strategia, żeby w ciągu miesiąca zwiększyć ruch na stronie internetowej o 720%.
E-book Budowanie Listy Mailingowej
Zapisz się do newslettera. Pobierz e-book i dowiedz się, jak zwiększyć swoją bazę odbiorców!
Email Marketing
Czasami niewielkie zmiany w Twojej strategii email marketingowej czy szczypta inspiracji może sprawić, że będzie ona jeszcze skuteczniejsza. Poniższe case study pokazują jak doprowadzić swoje działania email marketingowe do perfekcji.
9. Skuteczny formularz zapisu na newsletter to Twoje email marketingowe być albo nie być. Nie marnuj potencjału swojej komunikacji i zobacz na przykładzie VidYard.com dlaczego video zwiększa konwersję formularza zapisu o 100%.
10. Mała zmiana w układzie mailingu może zwiększyć ilość odwiedzin Twojej strony o ponad 350%. Udowadniają to wyniki case study, które stworzyliśmy podczas współpracy FreshMaila z internetowym sklepem spożywczym BDSklep.
11. Jak z każdej zainwestowanej złotówki wygenerować 53 złote sprzedaży? Udowadniamy we FreshMailu, że wystarczy niesztampowy pomysł i profesjonalny system do email marketingu.
12. Spersonalizowany i odpowiednio targetowany przekaz, to najskuteczniejsze narzędzie w email marketingu. Zobacz jak wykorzystać ich możliwości by osiągnąć ROI na poziomie 130 000% na przykładzie naszej współpracy z biurem podróży TUI.
SEO
Zero Moment of Truth czyli zerowy moment prawdy, decyduje o tym czy klient poszukując informacji w internecie wybierze Twoje rozwiązanie czy skorzysta z konkurencyjnej oferty. Twoja widoczność w SERP-ie stała się bardzo ważna, zobacz jak ją uzyskać na przykładzie poniższych case study.
13. Zobacz jak dzięki audytowi SEO zwiększyć widoczność strony o 115% w przeciągu dwóch lat na przykładzie Castoramy.
14. Zobacz jakie działania musisz podjąć, aby zwiększyć ruch organiczny na swojej stronie już w 6 miesięcy.
15. Jeśli jeszcze nie wiesz jak działają backlinki w budowaniu internetowej pozycji Twojej strony internetowej czy bloga, koniecznie zobacz to case study MOZ.
Optymalizacja poziomu konwersji i wzrost sprzedaży
Zarówno w przypadku landing page jak i wszystkich elementów Twojej strony internetowej, które mają skłonić użytkownika do podjęcia konkretnego działania kluczowa jest ich konwersja. Jej poziom określa ich skuteczność czyli to jak wielu klientów zdecydowało się zostawić Ci swój adres email czy złożyć zapytanie ofertowe. Czasami niewielkie zmiany wystarczą, aby znacząco go zwiększyć.
16. Coraz więcej stron internetowych przeglądanych jest na urządzeniach mobilnych. Zobacz jak optymalizacja mobilnej wersji strony jednej z firm zwiększyła ilość transakcji zakupowych o 24,5%.
17. Jak widać na przykładzie Basekit, nawet niewielkie zmiany w układzie podstrony z cennikiem mogą wpływać na jej 25% wzrost konwersji.
18. Przekonaj się, że odpowiedni kolor przycisku akcji może zwiększyć jego klikalność o ⅕!
19. Duża fotografia produktu skłoni do kliknięcia o 60% więcej odwiedzających. To case study nie pozostawia wątpliwości.
20. Wskaż na jaką okazję warto kupić Twój produkt, a jak pokazuje to case study możesz liczyć na dwukrotny wzrost sprzedaży.
21. Jak pokazuje to case study, zastosowanie społecznego dowodu słuszności zwiększa sprzedaż o 30%.
22. Sprzedajesz w internecie drogie produkty? Wystarczy potwierdzić ich autentyczność, aby zwiększyć sprzedaż o 107%.
23. Czy wydłużenie okresu gwarancji może wpłynąć na wzrost sprzedaży? To case study dowodzi, że możesz liczyć nawet na 40% wzrost.
24. Jak udowadnia Asos wystarczą niewielkie zmiany w wyglądzie strony, aby zmniejszyć ilość porzucanych koszyków o 50%.
25. Zobacz na tym przykładzie dlaczego zamiast darmowej wersji usługi, lepiej wykorzystać wersję testową i dlaczego ten zabieg zwiększy sprzedaż.
26. W przypadku niektórych usług, zaufanie i personalne relacje mają największą moc sprzedażową. Zobacz jak to wykorzystać na przykładzie akcji Landingi.pl dla salonów Toyoty.
Monitoring Internetu
Prawie połowa internautów wypowiada się w mediach społecznościowych na temat produktów kupionych w sieci. Jeśli jeszcze nie wiesz jak wykorzystać monitoring internetu w swoich działaniach e-marketingowych koniecznie zobacz poniższe case study.
27. Case study Sony Playstation 4 pokaże Ci jak wykorzystać naturalną aktywność internautów, aby zwiększyć ilość followersów o 60%.
28. Wypowiedzi klientów to najbardziej obiektywny rynkowy feedback, na jaki możesz liczyć. Po co i jak go szukać pokazuje przykład Ryanair.
29. Wprowadzasz nowy produkt na rynek? Słuchaj głosów swoich klientów w sieci a unikniesz pomyłek i zyskasz ich przychylność tak jak Barclays.
30. Chcesz pozyskać nowych klientów? Znajdź ich w sieci i zwiększ ilość pozytywnych wypowiedzi o swojej marce o ponad 20% na przykładzie działań iFirma.
Growth Hacking
Mianem growth hackingu można określić wszystkie aktywności, które przy zaangażowaniu niewielu środków mają na celu skierowanie na Twoją stronę nowych użytkowników. Zobacz jakie działania podejmowali najsławniejsi growth hackerzy, żeby rozpromować swoje usługi.
31. Jak wypromować globalną platformę zaczynając od sprzedaży płatków śniadaniowych, dowiesz się na przykładzie działań growth hackingowych AirBnB.
32. Jak viralowo promować usługę jakich już wiele na rynku? Nauczy Cię tego przykład Hotmaila.
33. Wchodzisz na rynek, na którym Twoi konkurenci mają już wyrobioną silną pozycję? Rzuć im wyzwanie jak agencja JERO i wygeneruj 10 tysięcy wejść na swoją stronę internetową.
Pominęłam w swoim zestawieniu case study, które wydaje Ci się świetnym przykładem do naśladowania w działaniach e-marketingowych? Napisz o tym w komentarzu a ja z przyjemnością dodam je do naszej listy!