Marcin Kociuba wpis utworzony wpis edytowany
Świąteczne inspiracje – szablony mailingu idealne pod choinkę
Powrót do listy wpisówNadchodzi świąteczny czas. Mamy nadzieję, że również i Ty czujesz tę magię. Jeśli chcesz zaskoczyć swoich odbiorców wyjątkowym, świątecznym mailingiem, z chęcią pomożemy. A może wolisz oddać się tradycji i sprawdzonym rozwiązaniom? By ułatwić Ci podjęcie decyzji, zebraliśmy kilka przykładów szablonów, które pomogą wybrać właściwy kierunek.
Wyślij życzenia świąteczne do swoich klientów! W naszej Bibliotece znajdziesz aż 4 dedykowane szablony, które możesz dowolnie edytować i dopasować do swoich potrzeb.
Załóż darmowe konto lub zaloguj się do aplikacji i skorzystaj >
Wersja dla tradycjonalistów
W tej opcji stawiamy na tradycję, utarte sprawdzone wzorce. Proste jasne komunikaty trafiające w samo sedno. To, co jest najbardziej charakterystyczne, to kolory.
Ze świętami nierozerwalnie kojarzy się kolor czerwony i biały. Brzmi to nieco paradoksalnie, ponieważ czerwony należy do tzw. „krzykliwych” kolorów i raczej powinniśmy go unikać. Niemniej koniec grudnia to specyficzny czas, gdzie nawet czerwony nabiera innego znaczenia.
W tych dniach najczęściej kojarzy się on z miłością, uczuciem i rodzinnym ciepłem. Dlatego jedyne o czym trzeba pamiętać to tonacja i dodatkowe elementy ozdobne w treści maila. Kolorystyka powinna być przyjemna i nie odstraszać jaskrawymi kolorami zaraz po otwarciu wiadomości.
Innym świątecznym elementem są charakterystyczne dla tego okresu symbole i wzory. Już na początku grudnia prym wiodą mikołaje i renifery. Widok serdecznie uśmiechającego się staruszka z pewnością trafi w gust wielu odbiorców, którzy z ogromnym sentymentem cofną się do czasów młodości, kiedy to z utęsknieniem oczekiwali jego wizyty z workiem pełnym prezentów :).
Pojawiają się również choinki, świeczki, śnieżynki. Widząc tego typu obrazy automatycznie kojarzymy je ze świętami i podarkami. Tutaj sytuacja jest analogiczna, jak w wypadku posłużenia się wizerunkiem Mikołaja.
Również online marketing z powodzeniem korzysta z bożonarodzeniowych wyróżników. Okres ten można śmiało wykorzystać na zwiększenie sprzedaży, poprzez wyjątkową świąteczną ofertę. Poniżej widać jak łatwo przemycić do treści elementy związane z rabatem czy bonusem. Taką informację można zamieścić w bombce, na choince, czy też prezencie.
Mnogość opcji daje ogromne pole do popisu marketerom. Znając te mechanizmy, które kierują odbiorcami, mogą o wiele skuteczniej dobierać przekazywane komunikaty i treści, zarówno poprzez obraz jak i konkretne frazy. Ciekawym zabiegiem może być wykorzystanie licznika, bądź daty wskazującej koniec oferty. Skłania to odbiorcę do szybszej reakcji i budzi w świadomości poczucie wyjątkowości naszej propozycji.
Można także skupić się na zbudowaniu zaufania i pozytywnej relacji z naszymi odbiorcami, poprzez ciepłe kartki z życzeniami. Wystarczy jedynie kilka zdań, a stosunek odbiorców to naszych maili może być dużo bardziej przychylny w przyszłości. Istnieje duża szansa, że docenią oni nasze starania i choćby zarekomendują nas swoim bliskim czy znajomym. Wiadomo, że to właśnie rekomendacje w znacznej mierze przyczyniają się do sukcesu danej marki.
Nic też nie stoi na przeszkodzie, by połączyć obie te możliwości. Wystarczy wysłać ciekawy mail, gdzie oprócz podziękowania za dotychczasową współpracę, proponujemy ciekawy bonus czy zniżkę na świąteczne produkty.
Wersja bardziej nowoczesna
Nieco mniej popularna, ale coraz częściej pojawiająca się w mailingach. Odwołuje się ona co prawda do tradycyjnych symboli, jednak przestawianych w zupełnie nowej odsłonie. Nowoczesne projekty charakteryzują się wykorzystaniem prostych brył czy figur geometrycznych, które poprzez odpowiednie połączenie tworzą bombki, choinki itp.
To sprawia, że mail się wyróżnia, nie jest tak pospolity, przy jednoczesnym zachowaniu świątecznego klimatu.
Nowoczesna forma sprawdza się nie tylko wśród młodszych odbiorców, ale również w kontaktach biznesowych. Zdecydowanie lepiej wygląda prosta wstążka i przyjemny kolor tła, niż wizerunek pucołowatego grubaska w czerwonym stroju z workiem prezentów na plecach.
Pozostaje jeszcze jedno pytanie. Czy pozostajemy przy statycznej treści, czy też posiłkujemy się ruchomymi elementami graficznymi? Odpowiedź nie jest do końca oczywista.
Sam pomysł użycia takiego ruchomego obrazka czy animacji wydaje się oryginalny i ciekawy. Trzeba mieć jednak na uwadze, że odbiorcy korzystają z różnych klientów pocztowych. Może się zdarzyć tak, że to co u nas wygląda pięknie, w ten sam sposób nie wyświetli się u naszego odbiorcy. Pozostaje to kwestią naszego własnego ryzyka, które podejmujemy już na etapie tworzenia kreacji. Z całą pewnością mnogość wzorów i wyjątkowych gifów stwarza pokusę eksperymentowania.
Kliknij w poniższy newsletter od Prowly, żeby wyświetlić film dołączony do wiadomości.
Świąteczne szablony od FreshMaila
Korzystając z tej wiedzy i naszego doświadczenia przygotowaliśmy kilka różnych szablonów typowo świątecznych. Każdy znajdzie w nich coś dla siebie i swoich odbiorców oczywiście. Jednymi z najbardziej popularnych są Feriado i Safira. To klasyczne wzory. Na białym tle w centrum wyraźnie wyeksponowana treść. W rogach zaś symbole świąteczne w postaci bombek, czy fragmentu gałęzi choinki z bombką w kształcie gwiazdki.
Dwa kolejne szablony wpadają w nieco inną tonację kolorystyczną, jednak wciąż czuć w nich ducha Bożego Narodzenia. Zwróć szczególnie uwagę na bardziej nowoczesny szablon Oliado, w którym tekst ułożony jest w taki sposób, że można go dowolnie zamienić na świąteczny wiersz. Dla tych, którzy działają na rynkach zagranicznych, szablon Vaganzi daje gotowy tekst życzeń po angielsku.
To tylko niektóre pomysły i możliwości. Zawsze możesz zaplanować i przygotować swój własny i unikatowy wzór, charakterystyczny tylko dla Twoich wiadomości. Takie możliwości daje Ci nasz autorski Designer, w którym stworzysz szablon wiadomości układając gotowe elementy i dopasowując je do swoich potrzeb.
Wesołych Świąt Email Marketerze i udanych kampanii w Nowym Roku!