Joanna Wójcik wpis utworzony wpis edytowany
5 pomysłów na newsletter z okazji powrotu do szkoły
Powrót do listy wpisówNiestety wakacje dobiegają końca i znów nachodzi jesień. Wracamy do szkoły i pracy, a także do… galerii handlowych. A zakupy to świetne lekarstwo na jesienną chandrę.
Zobacz jak możesz wykorzystać tę okazję, żeby odmienić swój newsletter i jakie triki zastosować, aby swoimi pomysłami trafić w potrzeby i gusta odbiorców.
Kup szkolną wyprawkę online
Pamiętaj, że w przypadku młodszych dzieci to rodzice dokonują wyboru produktów, które założą do szkoły ich pociechy. O wyborze decyduje więc nie kolor czy fason, ale raczej cena i praktyczność. Mimo tego, ubrania czy akcesoria szkolne kupowane przez rodziców dla dzieci muszą trafiać w gusta obu tych grup.
Dobrym pomysłem na ‘wyprawkowy’ newsletter jest przygotowanie checklisty z propozycjami pełnej listy produktów potrzebnych w nowym roku szkolnym. Pomyśl o promocjach czy specjalnych ofertach, jakie możesz zaoferować w tym czasie np. “Kup plecak a piórnik dostaniesz gratis!”.
Doskonałą zakupową checklistę z okazji zbliżającego się nowego roku szkolnego przygotowali marketerzy Gap. Nie tylko oferują w swoim newsletterze zniżkę na zakupy oraz wymieniają listę potrzebnych do szkoły ubrań, ale też sprawnie posługują się tekstem. Produkty opisane są jako buty, które świetnie sprawdzą się na placu zabaw lub kurtka, która sprawi, że dziecko nie zmarznie czekając rano na autobus do szkoły.
Nastolatki kochają trendy
Powakacyjny powrót do gimnazjum czy liceum to już odrębna historia. Nastolatki same wybierają swoje ubrania, ważny jest dla nich niepowtarzalny styl i śledzenie trendów. Jeśli Twoją grupą docelową jest młodzież, warto postawić w newsletterze na zaprezentowanie najnowszych trendów i pomysłów na modne stylizacje.
Pamiętaj jednak, że trendy nie biorą się z powietrza, a są kreowane przez świat mody, stylistów i trendsetterów. Dlatego tworząc newsletter warto czerpać inspirację z wybiegów, magazynów modowych, blogów czy popkultury. W ten sposób stylizacje stworzone z produktów dostępnych w Twoim sklepie będą odzwierciedleniem panujących trendów.
Poniżej przykład idealnego newslettera, który prezentuje szkolne trendy czerpiąc przy tym z popularnych filmów rozgrywających się właśnie w szkole.
Rozmaitość szkolnych stylów pokazuje świetnie zaprojektowany landing page, na którym element sprzedażowy gra drugoplanową rolę, a najważniejszy jest osobliwy test osobowości.
Oferta sklepu w formie poradnika dla studentów
Jesień to nie tylko czas powrotu do szkoły, ale też ważny moment dla studentów, zwłaszcza tych pierwszorocznych. Zazwyczaj wiąże się z poszukiwaniem nowego lokum i urządzaniem się na stancjach i akademikach.
Niektórzy marketerzy dostrzegają szansę na zwiększenie sprzedaży i tutaj. Zobacz na przykładzie jak sprytnie poradzili sobie twórcy newslettera Isme. Wyselekcjonowali oni akcesoria, które mogą się przydać studentom i dodali dla nich specjalne porady mówiące wprost, jak dana rzecz może się przydać podczas współdzielenia mieszkania z innymi studentami.
Propozycja dla pracujących
A co z tymi, którzy wracają po urlopach do pracy? Im też należą się małe zakupy. Załamanie pogody zbliża się wielkimi krokami i pora na jesienne odświeżenie garderoby. Koniec lata to już pora na prezentację jesiennych i zimowych trendów.
Dobrym pomysłem jest dedykowanie newslettera tym, którzy muszą nosić się w pracy w ramach dress code’u. W końcu mało miejsca w newsletterach poświęconego jest właśnie im. Czy stylizacje biurowe muszą być nudne? Niekoniecznie! Zobacz jak prezentuje je newsletter popularnej odzieżówki.
Wykorzystaj content marketing
Dawniej wystraczyły zeszyty i podręczniki, dziś powoli komputer staje się niezbędnym narzędziem do obrabiania prac domowych. Jak pomóc rodzicom w wyborze laptopa odpowiedniego dla pociechy? Oczywiście pisząc na ten temat poradnik.
Zobacz jak sprawnie content marketing wykorzystali marketerzy Currys pisząc na swoim blogu artykuły o wyborze najlepszego komputera dla rodziny czy studenta.
A jaki Ty masz pomysł na przywitanie jesieni w swoim newsletterze? Czekamy na oryginalne pomysły w naszych skrzynkach odbiorczych!