Marcin Kociuba wpis utworzony wpis edytowany
Zrewolucjonizuj swój email marketing autoresponderem “po otwarciu”
Powrót do listy wpisówWe FreshMailu znajdziesz funkcjonalność autoresponderów wysyłanych po otwarciu określonej kampanii. Jeśli jeszcze z nich nie korzystasz, zobacz, jakie dają one możliwości.
Nowa funkcjonalność we FreshMailu
W listopadzie 2014 roku wprowadziliśmy do systemu autorespondery wysyłane po X godzinach/dniach/tygodniach/miesiącach od zapisu do newslettera. Z kolei na początku 2015 roku we FreshMailu pojawiły się kolejne typy autoresponderów:
- po kliknięciu linku (przeczytasz o nich tutaj),
- po wysyłce innego autorespondera (więcej na ten temat - tutaj)
- po otwarciu kampanii.
W tym artykule przybliżę Ci ten ostatni.
Autoresponder "po otwarciu", co to takiego?
Autoresponder, o którym mowa, może być wysyłany po tym, gdy którykolwiek z odbiorców otworzy określony przez nas mailing. Nie musi on być wyzwalany od razu. Jego wysyłkę możesz ustawić na X godzin/dni/tygodni/miesięcy po otwarciu wyznaczonej kampanii, a ponadto możesz ustalić, w jakie dni tygodnia może być wysyłany (np. we wszystkie poza weekendem).
W ten sposób komunikacja z klientem może być kontynuowana automatycznie, bez Twojego udziału.
W jaki sposób? Przejdźmy do przykładu...
Sprzedajesz usługi dla biznesu i do osób, które zapisały się do Twojego newslettera, wysyłasz cykl wiadomości edukacyjnych (odsyłam do artykułu o tego rodzaju autoresponderach). W pierwszej opisujesz usługę A, w drugim usługę B etc. Osoby, które otworzą poszczególne wiadomości, możesz śmiało potraktować jako zainteresowane danymi tematami (nikt nie otwiera wiadomości mówiącej - dajmy na to - o pozycjonowaniu, jeśli pozycjonowanie go nie interesuje).
I teraz dla każdej z powyższych grup (osoby, które otworzyły wiadomość o usłudze A; osoby, które otworzyły wiadomość o usłudze B) możesz ustawić autorespondery, w których wejdziesz nieco głębiej w szczegóły dotyczące poszczególnych tematów. Napiszesz, dlaczego usługa A jest taka wartościowa, dlaczego akurat Twoja firma realizuje ją tak dobrze, jakie firmy z tej usługi w Twoim wykonaniu już korzystają itd. Generalnie - wszystko, co może przekonać osoby/firmy do tego, że powinny zainteresować się współpracą z Tobą.
A Ty jak wykorzystasz autoresponder w swojej firmie?
To oczywiście tylko jeden przykład, ale myślę, że doskonale obrazuje, w jaki sposób można wykorzystać autorespondery wysyłane w wyniku otwarcia kampanii. Jeśli autoresponder ma spełniać swoją funkcję (to znaczy być nie tylko skuteczny, ale też zautomatyzowany i niewymagający od Ciebie regularnej pracy), pamiętaj, że powinien być ponadczasowy. Zawarte w nim treści nie mogą zdezaktualizować się po kilku dniach.
Dlatego też ten typ autoresponderów sprawdza się świetnie przede wszystkim w przypadku firm oferujących usługi, a nie produkty, w przypadku których zmienia się dostępność, cena, forma itd.
Zapraszam Cię także do lektury innych artykułów o autoresponderach:
- autorespondery po kliknięciu,
- autorespondery po wysyłce autorespondera,
- autorespondery po zapisie do newslettera.