Marcin Kociuba wpis utworzony wpis edytowany
Autorespondery – co musisz o nich wiedzieć?
Powrót do listy wpisówAutoresponder jest to automatyczna wiadomość, którą możesz ustawić w systemie do email marketingu. Dzięki temu rozwiązaniu poprawisz jakość relacji z odbiorcami swojego newslettera, a do tego zrobisz to w sposób zautomatyzowany, niewymagający od Ciebie regularnego zaangażowania. Jak to działa? Dowiesz się tego z poniższego artykułu.
Co to jest autoresponder?
Jest to wiadomość, którą ustawiasz w systemie raz (określając jej formę oraz treść) i która jest później wysyłana przez system automatycznie, bez Twojej ingerencji, pod wpływem określonego wyzwalacza (z ang. trigger). W tym przypadku jest to liczba dni, która upłynęła po zapisie do newslettera.
Zobacz nasz PORADNIK: Wszystko, co powinieneś wiedzieć o autoresponderach w jednym miejscu
W jakim celu możesz wykorzystać autorespondery?
- Budowa relacji z klientem. Od teraz nie musisz ograniczać się do dwóch wiadomości wysyłanych automatycznie, na start - aktywacyjnej oraz powitalnej. Możesz rozbudować zautomatyzowaną komunikację o cały cykl powitalny, za pomocą którego zbudujesz trwała relację z odbiorcą.
- Edukacja klienta. Twoja oferta jest bardzo rozbudowana? Usługi, które świadczysz, są stosunkowo skomplikowane? Chcesz "doinformować" swojego klienta? Nie ma na to lepszego sposobu niż bezpośrednia komunikacja za pomocą autoresponderach, w których opiszesz wszystkie ważne informacje o tym, co sprzedajesz. Możesz sprawdzić, jak na przykład robimy to my - załóż w tym celu konto testowe w naszym systemie.
- Zwiększanie sprzedaży. Ustawione przez Ciebie autorespondery mogą także stymulować do zakupu. Możesz w jednym z nich wysłać kod rabatowy lub w całym cyklu dołączyć zachętę do wypełnienia formularza ofertowego bądź skontaktowania się z Twoją firmą telefonicznie.
- Lead nurturing (dojrzewanie leadów). Czyli w zasadzie wszystko, o czym wspomniałem powyżej, zmiksowane w taki sposób, aby sprawnie przeprowadzić klienta od punktu A (zainteresowanie ofertą, zapis do newslettera) do punktu Z (jak "zakup"). Szczególnie warto zadbać o to w przypadku produktu charakteryzującego się wydłużonym cyklem zakupu.
Skoro już wiesz, jak działają i do czego służą, najwyższy czas odpowiedzieć na pytanie…
Jak ustawić autorespondery?
Wystarczy, że przejdziesz do Kreatora wiadomości, następnie wybierzesz opcję "Autoresponder".
Następnie - "Zapis na listę odbiorców". Na wyświetlonym ekranie musisz wybrać, kiedy dana wiadomość ma być wysyłana (po jakim czasie od zapisu oraz w jakie dni tygodnia), z jakim tematem, emailem oraz nazwą nadawcy.
W następnym kroku musisz już tylko ustawić samą wiadomość. Jeśli przygotowujesz ją z pomocą grafika i kodera, możesz gotowy, zakodowany mailing wgrać do systemu. Możesz także skorzystać z naszej biblioteki szablonów oraz FreshMail Designera (dostępnym we FreshMailu 6.0 we wzbogaconej, szybszej i stabilniejszej wersji), dzięki któremu stworzysz mailing w całości samodzielnie, szybko i bez znajomości programów graficznych ani HTML-a.
Na dalszych etapach możesz jeszcze wysłać mailing testowy (zawsze warto to zrobić). Przeprowadzić inbox testy (aby upewnić się, że autoresponder będzie wyglądał poprawnie we wszystkich programach pocztowych). Dokonać ustawień zaawansowanych (jak np. tagowanie kampanii pod kątem Google Analytics). I to wszystko. Po zatwierdzeniu wszystkich ustawień Twój autoresponder zacznie działać, prowadzić komunikację z Twoimi klientami i zwiększać obroty z email marketingu, podczas gdy Ty będziesz zajmował się innymi sprawami.
Więcej szczegółów dotyczących działania autoresponderów znajdziesz w naszej bazie wiedzy. Po szczegóły wejdź na stronę.
Zapraszam Cię także do lektury innych artykułów o autoresponderach:
- autorespondery po otwarciu,
- autorespondery po kliknięciu,
- autorespondery po zapisie na listę odbiorców,
- autorespondery po wysyłce autorespondera.
Zobacz nasz PORADNIK: Wszystko, co powinieneś wiedzieć o autoresponderach w jednym miejscu