Techniczne aspekty tworzenia mailingów

Znajomość i zachowanie pewnych technicznych aspektów w Twoich mailingach sprawi, że wysyłki, które przygotowujesz staną się jeszcze efektywniejsze. Jeżeli zastosujesz się do naszych wskazówek i zastosujesz optymalne parametry, zmniejszasz ryzyko, iż Twoja wiadomość trafi do spamu.

Optymalna waga, to klucz to sukcesu, także w email marketingu

Im większą wagę będzie miała Twoja wysyłka, tym częściej wpadnie do spamu. Pod uwagę należy wziąć każdy znak, odnośnik do grafiki, a nawet spację. Waga, której należy przestrzegać to maksymalnie 500 KB. Jak jej pilnować? Na pewno nie kosztem jakości grafik i drastycznym jej zmniejszaniem. Mailing stanie się nieestetyczny i nieczytelny dla odbiorcyOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości.  . Pamiętaj, że wysyłając z FreshMailia obrazki umieszczane są na serwerze zewnętrznym i do sumy wagi mailingu wliczają się jedynie te grafiki, które zostaną zaembedowane w piątym kroku kampanii, już po stworzeniu i zapisaniu kreacji kampanii.

W przypadku mailigów graficznych istotne jest sprytne pocięcie grafiki. Sprytne czyli takie, aby i formatFormat HTML + TXTWiadomość, która zawiera format HTML i TXT. Programy pocztowe, które nie będą mogły odtworzyć wiadomości w formacie HTML, wyświetlą ją w formacie TXT. Należy pamiętać, że wyświetlenie wiadomości w formacie TXT uniemożliwi zraportowanie jej w kontekście otwarć. i jakość dostosować do typu grafiki, którą umieszczamy w wiadomości. Więcej o tym jak to zrobić możesz przeczytać tutaj.

Załącznik też ma znaczenie!

Kolejnym, ważnym aspektem, również związanym z wagą jest ciężar załączników. W ich przypadku istnieje kilka ograniczeń. Jeżeli pracujesz we FreshMail Designerze oraz CK Editorze wysyłka kampanii z załącznikiem ograniczona jest do 1000 odbiorców, a maksymalna waga załącznika to 0,5 MB.

Natomiast przy wysyłce masowej należy bardzo uważać z jakimikolwiek załącznikami, ponieważ każda ciężka wiadomość zostanie sklasyfikowana jako spamSpamNiechciana wiadomość komercyjna. Zdarza się, że odbiorcy uznają za spam każdy mailing, którego nie chcą już więcej otrzymywać, nawet jeśli wcześniej zapisali się do listy odbiorców. . ZałącznikZałącznikTekst, wideo, grafika, plik PDF lub plik dźwiękowy, który dołączany jest do wiadomości           e-mail, ale nie jest zawarty bezpośrednio w niej. Dołączanie załączników nie jest dobrym sposobem - wielu dostawców usług internetowych, czy klientów pocztowych, nie pozwala na ich odczytywanie, ponieważ hakerzy wykorzystują je do dostarczania wirusów i innych złośliwych kodów.   w przypadku kampanii jest traktowany zupełnie inaczej niż przy wysyłce pojedynczej wiadomości z prywatnej skrzynki. Nawet takie pliki jak dokumenty, cenniki czy menu mogą okazać się nazbyt duże. Jak sobie z tym poradzić? Używać linków, które nie dość że pomogą Ci zliczać kliknięcia, odciążą Twój mailing. Podlinkuj konkretne słowa, unikaj stosowania skracaczy linków takich jak m.in bitly.com, ponieważ mogą przyczynić się do oznaczania wiadomości jako spam. Jeżeli chcesz przeczytać więcej na temat dodawania załączników zapoznaj się z poradnikiem.

Szerokość i wysokość mailingu

Standardowa szerokość i wysokość mailingu to 600x650 px. Zastosowanie takiej szerokości daje nam pewność, że mailing wyświetli się prawidłowo zarówno na notebookach, monitorach komputerów stacjonarnych jak i wyświetlaczach Retina.Teoretycznie wysokość mailingu na większości skrzynek jest dowolna i mailing, będzie się wyświetlał prawidłowo, jednak im dłuższy mailing tym więcej kodu i większa jego waga. Ważne podkreślenia jest, że w przypadku Gmaila, przy przekroczeniu 140 KB kodu, mogą wystąpić problemy z wyświetlaniem, a mailing zostanie skrócony.

Jaki obrazek wybrać?

Jeżeli planujesz zastosować w swoim mailingu obrazki pamiętaj, że należy ich używać w formatach gif., jpg. lub png. Pozwala to zachować poprawną jakość przy odpowiedniej wadze. Łączna waga obrazka, który zamierzasz zembadować w kodzie nie powinna przekraczać 320 KB, natomiast iloczyn szerokości i wysokości pojedynczego pliku graficznego nie powinien być większy niż 99 999px.

wstaw_obrazek

Korzystając z FreshMail Designera, w kwestii grafiki, jej maksymalna wielkość, którą możemy importować na serwer to 1600x1200 px. Następnie możemy oczywiście zmniejszać je w obrębie szablonu tak by dostosować do naszych potrzeb. Należy jednak pamiętać, że po zaimportowaniu grafiki do Designera, plik ulega konwersji, czyli zmianie formatu do formatu .png - ten format pozwala zachować przeźroczystość, jeśli taka istnieje. Rozmiar obrazka zwiększa się, jest to jednak zabieg celowy, który nie wpływa negatywnie na wagę mailingu, bo grafiki te umieszczane są na serwerach zewnętrznych.

Najwygodniejszym sposobem, aby sprawdzić czy obrazki nie przekraczają dozwolonej wielkości jest użycie Inspektora Kodu we FreshMailu.