Jak działają testy A/B tematu i nadawcy oraz jak je przeprowadzić?

Jak działają testy A/B?

Tytuł wiadomości newslettera czy mailingu i nazwa nadawcy to dwa ważne czynniki wpływające na ilość otwarć maili. testy A/BTesty A/BPodział wysyłki na dwie części z różnym tematem/nadawcą, bądź kreacją, dzięki czemu możemy sprawdzić, która wersja wysyłki będzie cieszyła się większym powodzeniem. pozwalają określić, który z dwóch różnych tytułów lub nazw nadawcy będzie skuteczniejszy.

Po określeniu 2 różnych tytułów FreshMail dzieli listę odbiorcówLista odbiorcówBaza danych zawierająca adresy email odbiorców, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie przez dysponującego listą wiadomości komercyjnych.   na 3 grupy: 2 mniejsze i 1 większą. Do 2 mniejszych grup wysyłana jest wiadomośc z 2 różnymi tematami. Ten temat który zyska większą ilość otwarć lub kliknięć zostanie wysłany także do największej, trzeciej grupy odbiorców.

Jak przeprowadzić testy A/B?

Testy można przeprowadzić po włączeniu w Parametrach (pierwszym kroku kreatora kampanii) narzędzi optymalizacyjnych.

Po wybraniu Testy A/B rozwiną się ustawienia z nimi związane. Na początku określ wielkość próby, czyli ilu odbiorców ma się znaleźć w grupie testowej na jakiej sprawdzisz działanie tematu lub nadawcy maila. Przytrzymaj i przeciągnij suwak, aby ustawić potrzebną wartość.

Im większa ilość odbiorców na liście, tym mniejsza próba jest potrzebna. Aby jednak wyniki testu były wiarygodne przynajmniej 50 osób w obu grupach testowych powinno wykonać pożądaną akcję (otwarcie lub kliknięcie wiadomości).

Możesz ustawić minimalnie 5% i maksymalnie 25% całej wysyłki dla wariantów A i B w wysyłce próbnej.

Co chcesz przetestować?

W kolejnym kroku decydujesz co ma być przedmiotem testu: temat wiadomości lub nazwa nadawcy. Wybierz interesującą Cię opcję i wpisz w pola dwa warianty, które chcesz sprawdzić wśród swoich odbiorców.

Co decyduje o sukcesie?

Dalej możesz wybrać mierniki skuteczności wariantów testu. O zwycięstwie w teście może decydować ilość otwarć maili lub kliknięć w link zawarty w treści wiadomościTreść wiadomościMateriał zawarty w wiadomości z wyłączeniem nagłówków wiadomości. Zawiera słowa, obrazki i linki..

Jak długo trwać mają testy?

Ostatnim parametrem do określenia jest czas trwania testów. Tutaj określasz liczbę godzin, po której system automatycznie wyśle zwycięską wersję kampanii.

 Aby uruchomić testowanie z wybranymi wcześniej ustawieniami należy kliknąć w przycisk Rozpocznij test.