FreshMail wpis utworzony wpis edytowany
Zainspiruj się na święta
Powrót do listy wpisówListopad to czas wymyślania świątecznych reklam, kartek, mailingów i atrakcji bowiem grudzień to, oprócz wielu dni wolnych od pracy, czas bardzo intensywnych działań marketingowych.
Pszaśne Śnieżynki, utyci Mikołajowie, przejedzone renifery - to wszystko było i nikt nie chce już tego oglądać. W tym roku stwórz więc coś niekonwencjonalnego. Teraz właśnie jest czas aby o okresie świątecznym pomyśleć kreatywnie, nietuzinkowo i oryginalnie.
Wczuj się w Klienta
Kartka świąteczna ma być przede wszystkim dla Klienta. Zanim przystąpisz do tworzenia kreacji, pomyśl przez chwile co chciałbyś dostać od firmy jaką jesteś. Może miałeś już jakieś sygnały czego odbiorcom brakuje, może zawsze chciałeś coś wdrożyć a nie było okazji. Jeśli jeszcze tego nie wiesz, koniecznie dowiedz się kim jest Twój statystyczny Klient. Stwórz jego profil osobowościowy a łatwiej będzie Ci wymyślić koncepcje, która mu się spodoba.
Nie zapomnij kim jesteś
Mailing musi być przede wszystkim spójny z Twoją marką i produktem. Sprzedając futra z dzikich zwierząt nie wysyłaj renifera! W świątecznej nagonce na wszystko co mikołajowo-reniferowo-świąteczne pamiętaj, że mailing świąteczny to zarazem mailing promujący Twój biznes.
Bądź kreatywny
Świąteczno - sylwestrowy czas to właśnie ten moment, na puszczenie wodzy fantazji i stworzenie czegoś kreatywnego. Świąteczne zdjęcia pracowników, nietuzinkowy prezent, atrakcyjny rabat, spersonalizowana wysyłka, tajemna wiedza - wszystko to w świątecznej otoczce sprawi, że Klient dużo cieplej pomyśli o Twojej firmie, co przełoży się na efekty sprzedażowe. Nie daj się zapomnieć ale też daj się zapamiętać - i nie przesadź też w drugą stronę, - zbyt dużej ilości benefitów.
Zadbaj o detale
Literówki, błędy w kodowaniu czy lecący do spamu mailing to sytuacje, które nie powinny mieć miejsca zwłaszcza w tym czasie. Wykorzystaj dostępne darmowe narzędzia aby usprawnić swoje wysyłki [Spam Testy, Testy A/B, FreshMail Inspektor]. Słowem... daj sobie szansę na udany mailing
Czerp inspirację z rynków zagranicznych
Od lepszych należy się uczyć a nie gardzić nimi. Szukając inspiracji zaglądaj na zagraniczne portale, to właśnie tam bardzo często można znaleźć sprawdzone aczkolwiek nowe pomysły, które urozmaicą Twój mailing. Na polskim podwórku jednak też zdażają się perełki :) Poniżej podrzucamy nasz zeszłoroczny świąteczny mailing, w którym kreatywnie wykorzystaliśmy blokowanie obrazków.
Dla przykładu podrzucamy też ciekawe linki.