Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Wiadomość powitalna
Powrót do listy wpisówCzy żyjący w dzisiejszych czasach email marketer może polegać na słowach żyjącego przed wiekami Konfucjusza? Tak, pod warunkiem, że sparafrazujemy jego myśl. Na pewno słyszałeś zdanie:
Powiedz mi, a zapomnę.
Pokaż - zapamiętam.
Pozwól wziąć udział, a zrozumiem.
Podobna zasada funkcjonuje na linii formularz zapisu - subskrybent. Formularz zapisu powinien przestać być tylko i wyłącznie narzędziem. Powinien stać się Twoimi ustami, pierwszą cegiełką w budowie komunikacji one-to-one. Aby przedstawić to jak najlepiej sparafrazowaliśmy wyżej wspomniany cytat, tak by brzmiał
Zapisz mnie, a zapomnę.
Potwierdź - zapamiętam.
Przywitaj a zostanę.
Zapisz
Jesteśmy zapominalscy. Jeżeli coś nie jest dla nas na prawdę ważne to nie będziemy o tym czymś pamiętać.
Potwierdź
Pamiętamy o rzeczach, w które się zaangażowaliśmy. Jeżeli więc korzystasz z modelu Double Opt-In i wymagasz tego dodatkowego kliknięcia w link to możesz mieć pewność, że odbiorcy będą o Tobie pamiętać. Dlaczego? Bo musieli wejść w interakcję z Twoją marką. Dla niektórych osób będzie to pierwsza możliwość nawiązania dwustronnej komunikacji dlatego zadbaj o odpowiedni wygląd maila aktywacyjnego. Postaraj się aby znalazło się w nim Twoje logo i graficzny przycisk aktywacyjny.
Nie ma szans. Jeżeli więc Twój formularz do zapisu działa w modelu Single Opt-In to- abstrahując od kwestii higieny bazy danych lub spamtrapów- nie buduje relacji i nie zapada w pamięć. Wyobraź sobie sytuację, w której ktoś odwiedza Twoją stronę, zostaje na niej chwilę dłużej, widzi formularz, wpisuje adres i opuszcza stronę. Standardowy scenariusz. Ty po tygodniu postanawiasz wysłać mailing, który trafia do tej osoby. Jestem przekonany, że ten ktoś nie będzie wiedział co to za wiadomość, od kogo i dlaczego ją dostał. W najlepszym przypadku albo otworzy wiadomość albo ją zignoruje. W gorszym- zrezygnuje z subskrypcji. Największym zagrożeniem jest jednak to, że oznaczy Twoją wiadomość jako spam. Cała grupa podobnych osób może zrobić Ci nie lada kłopot włącznie z ograniczeniem dostarczalności do największych portali.
Przywitaj
Jeżeli dodatkowo przywitasz nową osobę możesz zyskać wiernego fana swojej marki, który zostanie z Tobą przez długi czas. Maile powitalne to świetna okazja do przemycenia specjalnej oferty, uzyskania dodatkowych informacji o odbiorcy lub poproszenia o dodanie do skrzynki kontaktów. Dlaczego maile powitalne są najlepszym ku temu miejscem? Ponieważ wysyłane są automatycznie, tuż po aktywacji adresu mailowego a dodatkowo nic za nie nie płacisz. Powitaniem rozpoczynasz dialog i relację w podobny sposób jakbyś to robił z nowo poznaną osobą. Dużo łatwiej będzie podtrzymać tak zapoczątkowaną relację w kolejnych etapach komunikacji z Klientem.