Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
To już jest koniec …
Powrót do listy wpisówZakończyła się pierwsza edycja E-biznes festiwal. Jesteśmy jednak pewni, że tak dobry pomysł nie zakończy się na jednym razie, a więc czekamy i zapraszamy na kolejne edycje. :)
E-biznes Festiwal to unikalny cykl spotkań edukacyjno-informacyjnych, prezentujących sposoby wykorzystania nowych technologii do zaistnienia w sieci. Organizatorem imprezy było Studenckie Forum Business Centre Club - organizacja młodych Polaków z pasją podchodzących do przedsiębiorczości,
a współorganizatorem Studenckie Koła Naukowe Synergy przy AGH.
Patronat honorowy nad imprezą objęła Małopolska Loża Business Centre Club oraz Rektorzy krakowskich uczelni.
Pierwszą edycją festiwalu rządziła cyfra „3” – trzy dni szkoleń (które odbyły się
w dniach 9-11 maja) i trzy bloki tematyczne: e-commerce, e-marketing i e-biznes.
W ramach każdego bloku odbyło się kilkanaście szkoleń, w których uczestnictwo było całkowicie darmowe, należało jedynie zapisać się wcześniej na wybrane szkolenie na stronie festiwalu.
Paweł Sala - nasz człowiek (oficjalnie - Dyrektor Zarządzający FreshMail),
również podzielił się swoją wiedzą z młodymi zdolnymi.
W ramach warsztatów uczestnicy mogli dowiedzieć się jak tworzyć bazy subkrybentów, czym skusić ludzi, aby podali nam swój e-mail, jakie są ograniczenia prawne budowania bazy oraz zarządzania nią. Jakie są możliwości personalizowania wysyłanych maili mi.in ze względu na płeć, miejsce zamieszkania jak również bardziej zaawansowane uwzględniające wcześniejszą historię kontaktów mailowych z danym subskrybentem.
Paweł uczulał, aby zawsze dać możliwość zrezygnowania z subskrypcji, jednak prosić o powód tej rezygnacji, tak żeby z analizy rezygnacji wyciągnać wnioski na przyszłość. Pamiętajcie o tym i wy.
Testuj, sprawdzaj, poprawiaj. Wykorzystując np. testy A/B możesz sprawdzić, która wersja twojego neslettera osiąga najlepsze rezultaty i tą właśnie rozesłać do wszystkich subkrybentów. Paweł udzielił również wskazówek jak powinien wygladać newsletter, aby osiągał najlepsze efekty. A także wiele, wiele innych ważnych
i ciekawych informacji - jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej wypatrujcie informacji
o kolejnych szkoleniach prowadzonych przez Pawła.
FreshMail chcąc ułatwić start młodym przedsiębiorcom ufundował dla wszystkich uczestników szkolenia kupony uprawniające do darmowego korzystnia z pełnej wersji FreshMaila. Uczetnicy byli bardzo zadowoleni zarówno ze szkolenia jak i prezentu :).
Podziękowaniom i pytaniom dodatkowym nie było końca.
Wśród wielu ciekawych prelekcji chcielibyśmy wspomnieć o:
Marek Welzel radził "Jak efektywnie sprzedawać w sieci", Przedstawił wytyczne do prawidłowego pozycjonowania strony firmowej w sieci. Oprócz dokładnego opisania narzędzi SEO, omówił także niektóre regulacje prawne dotyczące reklamy
w Internecie i tworzenia własnej witryny. Prowadzący zwrócił także uwagę na wiele zagrożeń związanych z działalnością nieuczciwych użytkowników Internetu. Szkolenie do tego stopnia pochłoneło uczestników, że przedłużyło się o ponad godzinę.
Anna Uba wprowadziła swoich słuchaczy w tajniki promocji i strategii komunikacji
w social media. Opierając się na wielu przykładach uzmysłowiła, iż promocja w social media nie jest dla każdego, musi być robiona z rozmysłem, a warunkiem koniecznym jest oryginalność. Pamiętajcie, że ilość Waszych fanów na Facebooku, nie może być ważniejsza od ich "jakości". Lepiej skupić wokół siebie mniejszą liczbę fanów, którzy naprawdę intersują się danym tematem lub go lubią, niż dużą grupę przypadkowych ludzi.
Richard Lucas nakreślił różnice pomiędzy "E-Biz" a "real Biz". Szkolenie prowadzone było w języku angielskim, co stanowiło świetną okazję do podszkolenia swojej znajomości słownictwa z branży biznesowej i internetowej. Uczestnicy wspólnie zastanawiali nad tym co decyduje czy dany pomysł ma szansę jako e-biznes.