Eliza Gniadek wpis utworzony wpis edytowany
Krótka relacja z #2 Aula Polska Kraków
Powrót do listy wpisówNie przeszkodził deszcz, nie przeszkodziły też kilometrowe korki, nie przeszkodziła w końcu późna godzina i wizja porannego wstawania następnego dnia do pracy… Bo uczestnicy drugiej edycji Aula Polska Kraków dopisali!
Ale po kolei...
Godzina lekko po 19:00, sala wypełniona po brzegi, w rogu rozłożone, schnące parasole. Uczestnicy, zaopatrzeni w kubek dobrej kawy, w skupieniu słuchają pierwszego prelegenta, jakim jest Tomek Brusik.
Tomek w swoim wystąpieniu mówi o 4 kluczowych rzeczach, o których się zapomina tworząc kampanie sprzedażowe na Facebooku. W oryginalny sposób pokazuje różnicę między działaniami organicznymi a płatnymi w mediach społecznościowych, posługując się… mandarynką.
Dzieląc owoc na dwie połowy, pierwszą oferuje za darmo, pytając, kto lubi mandarynki. Zgłasza się wiele osób. Wykorzystując to zainteresowanie pyta, kto chciałby kupić drugą połówkę. Zainteresowanie kupnem było jednak o wiele mniejsze.
Ciekawostka - taki zabieg często wykorzystują marki w social mediach. Pytając o prostą rzecz, np. kto lubi mandarynki, nie dodając do tego żadnego kontekstu sprzedażowego, mogą liczyć na duży odzew. Wykorzystując buzz, jaki to wywołuje i oferując produkt już za określoną cenę, stosują bardzo prosty - ale wciąż - remarketing.
Case z mandarynką to również świetny przykład tego, jaka jest różnica w docieraniu do nowych użytkowników, którzy dopiero stykają się z marką, a do tych, którzy już tą markę znają.
Po wystąpieniu Tomka vel “Rysuję Fejsbuki” przyszedł czas na prezentację Daniela Kędzierskiego z FastTony.es. Temat prezentacji brzmi: “Zbieraj leady na żywo, czyli o Facebook Live i Lead Generation”.
Charakter “live” wystąpienia daje się szybko wyczuć, ponieważ Daniel już już od pierwszych chwil wchodzi w interakcję z publicznością, zadaje im pytania, czy zachęca do przetestowania funkcji na własnych smartfonach.
Najważniejszym przesłaniem wystąpienia jest to, że dzięki rozwijającym się wciąż narzędziom, można uprościć zarówno komunikację z odbiorcami, jak i pozyskiwanie do nich kontaktu. Czasami nawet nie muszą wychodzić poza Facebooka, czy Messengera.
Takie upraszczanie kontaktu, a także szybka reakcja na zachowanie odbiorców w real time może zaowocować zdobyciem lub utrzymaniem klienta przy sobie.
Drugą polecaną opcją do pozyskiwania leadów jest Facebook Live. Daniel wskazywał, jak za pośrednictwem aplikacji FastTony połączonej np. z FreshMailem można poprosić widzów o podanie maila w zamian za wysłanie jakiejś treści premium, który następnie znika z listy komentarzy i trafia automatycznie na listę w systemie do email marketingu. W kilka sekund później odbiorca może już mieć na skrzynce rzeczony plik. Facebook Live to też świetne narzędzie do zwiększania swoich zasięgów.
Ciekawostka - możesz zrobić taki eksperyment. Załóż fejkowy fanpage i nie mając ani jednego fana, uruchom Facebook Live - niech to będzie nawet relacja z widoku pustej ściany. Czy wiesz, że mimo to uzyskasz wysokie zasięgi tego nagrania i odtworzenia liczone w tysiącach? Dzieje się tak dlatego, że Facebook promuje funkcję Live. Dlatego, jeśli chcesz mocno zwiększyć zasięg swojego profilu - weź pod uwagę nagrywanie Facebook Live.
Po krótkiej przerwie na kawę, na scenę wkracza duet składający się z Maćka Budzicha i Grzegorza Brożyny. Chłopaki pokazują, w jaki sposób za pomocą krótkich treści video na Snapchacie przeprowadzili relację z Przystanku Woodstock.
Ciekawostka - jak na Snapchacie wspomnieć o sponsorach, żeby to nie było nudne? Użyć danej marki w kontekście czegoś innego. Przykład - Coca Cola i filmik pokazujący tricki na to, co zrobić, żeby wstrząśnięta puszka nie wygazowała.
Atutem wystąpienia jest niewątpliwie to, że uczestnicy dowiadują się niejako z backstage’a, co działa i sprawdza się w tym konkretnym medium, a co nie.
Post udostępniony przez Marcin Gnat (@mgnt84)
Spotkanie Auli Polska Kraków zamyka wykład Jacka Szlaka z Marketingu przy Kawie: “Digital storytelling - stwórz sobie bohatera”. Merytoryczne wystąpienie, pełne przykładów wykorzystania storytellingu w różnych kampaniach reklamowych czy społecznych.
Znalazła się więc analiza m.in. piosenki “Internety robię” znanego polskiego bandu “Bitsy Boys” ;) czy nowy filmik Jakuba Cyrana, opowiadający prawdziwą historię naszej branży.
Pojawiło się też wiele case studies, m.in. szumnej kampanii Reserved z Dee Dee, która “szukała Wojtka”.
Ale to nie wszystko…
Bo przecież był jeszcze konkurs! Wszyscy uczestnicy, którzy umieścili na Facebooku lub Instagramie zdjęcie z hasztagiem #AulaPolskaKrakow mieli szansę wygrać zestaw książek i wejściówkę na nasze krakowskie szkolenie z cyklu “Poranek z email marketingiem”.
W takim miejscu aż prosi się, żeby pokazać, które z nich wygrały:
Post udostępniony przez Jakub Zajda (@alvaroriviero)
A na koniec… Dzięki, że byliście!
Że mimo deszczu, korków i późnej godziny tak wielu z Was przyszło poznawać zakamarki skutecznej reklamy, zwiększać wiedzę z narzędzi na Facebooku, poznawać sposoby na kreatywne wykorzystanie Snapchata, czy dowiedzieć się, jak prowadzić storytelling.
I mamy nadzieję, że do zobaczenia - już 12 grudnia 2017 roku na #3 Auli Polska Kraków, gdzie będziemy kontynuować temat skutecznego promowania się w Internecie (i nie tylko).
Nie możesz doczekać się #3 edycji Aula Polska Kraków?
Zapisz się już dziś!