Maria Czekańska wpis utworzony wpis edytowany
Strasznie klikalne wiadomości e-mail w Halloween – 42 przykłady tematów newslettera
Powrót do listy wpisówTemat wiadomości Twojego newslettera może sprawić, że Twoja upiornie dobra kampania zostanie pogrzebana, zanim w ogóle złapie oddech. Nie pozwól, aby Twoja praca poszła na marne i sprawdź nasze wskazówki.
Pora na przerażającą opowieść. Był sobie zespół marketingu, który planował wysyłkę Halloweenowego newslettera. Zrobił burzę mózgów, wyłonił pomysł, zadbał o świetną oprawę graficzną, a na samym końcu, w kilka sekund, został wpisany temat wiadomości tuż przed wysyłką e-maila. Wyniki kampanii były koszmarne…
Nie wiem jak u Ciebie, ale ja tej historii mogłabym wysłuchać sto razy i wciąż miałabym dreszcze. Wiem, jak dużo wysiłku wkłada się w świetne kreacje i myśl o tym, że mogłaby ona nie zostać doceniona przez nikogo, jest dla mnie bardziej straszna od fabuły Anabelle czy Krzyku. Ta przesada była zamierzona.
Pomogę i dam Ci inspirację oraz kilka wskazówek, dzięki którym Twoja historia otrzyma szczęśliwe zakończenie!
Wykorzystaj psychologię
Skoro to Halloween, możesz zaczerpnąć inspiracji z poczucia strachu, np. FOMO (fear of missing out). Innymi słowy, wykorzystaj to, że ktoś może coś stracić. Daj, ale przypomnij, że możesz to zabrać.
Przykłady:
- ⏰ Twoja Halloweenowa zniżka wygasa o północy ?♀️
- ? ? Strrrasznie wysokie promocje jedynie przez 72h!
- ? -20% jedynie na Halloween ?
- ? ? Darmowa dostawa w Halloween ?
- ⌚ Ups… Twój kod zniżkowy za chwilę zniknie ?
Zachowaj tajemnicę, czyli nie mów wszystkiego od razu
Wiele osób kocha przerażające historie. Lubi czuć ten dreszczyk emocji, niepewność, ekscytację, czekać na zakończenie opowieści. Mało który przekaz potrafi wzbudzić aż tyle emocji. Nie należy jednak rozkręcać swoich upiorności za bardzo – chodzi o dreszczyk, a nie dygotanie zębami. Świetnie sprawdzi się tu taka cecha jak tajemniczość, którą możesz wykorzystać na wiele sposobów i w wielu typach e-maili: konkursowych, promocyjnych, ofertowych, edukacyjnych itd.
Przykłady:
- ? Odważ się kupić nową kolekcję ?
- ? ? Sprawdź sposoby na przerażająco dobre oferty
- ?♀️ Mamy dla Ciebie straszną historię ?
- Czekają na Ciebie cukierki i psikusy ?
- ? Duch Kasper ma dla Ciebie prezent ?
- Cukierek czy psikus? Otwórz i wybierz ?
- Sprawdź nasze Halloweenowe słodkości ??
- Przybył do nas duch Halloween! ? ?
- Rozkręć Halloweenową imprezę ?
Wykorzystaj zabawę słów
Już w poprzednim wpisie pisałam o tym, jak bawić się słowem przy kreacjach okolicznościowych. Dziś więc jedynie o tym napomknę. Kiedy ktoś mówi “Halloween”, Ty masz przed oczami… No właśnie, dużo rzeczy, prawda? Warto to wykorzystać w temacie wiadomości, aby skorzystać na atmosferze święta, którego tak wiele osób lubi.
Przykłady:
- ? Dyniowy zawrót głowy – odkryj naszą kolekcję ?
- Bu! ? Nie bój się darmowej dostawy ?
- ? Czas rozpocząć polowanie na dobre ceny ?♀️
- ✂ Czas na psikusa: -20% na całą ofertę ?
- ? ?♀️ Strach ma niskie ceny ?
- ?♀️ Wampiry odsysają ceny! ?
- ? Nie bądź takim duchem, skorzystaj z promocji ?
- Strach się…wycofać z promocji! ? ?
- ? Widzisz? To Twój kod zniżkowy!
- ?Nie wywołuj upiora z lasu – sprawdź nasze nowości ? ?
Potrzeba matką e-maila – odkryj, co pragną Twoi odbiorcy
Osobiście bardzo lubię Halloween i to nie z powodu horrorów, bo ich nie znoszę. Co roku, i tylko wtedy, robię sobie straszny Halloweenowy makijaż. Czekam za każdym razem na ten dzień, aby przekształcić się w jakąś postać. Obojętnie od tego, czy gdzieś wychodzę, czy nie. Jest to moja tradycja. Dlatego jeśli masz markę beauty – nie informuj jedynie o promocji na kosmetyki. Połącz to z konkretnym wykonaniem makijażu. W innych branżach również się to sprawdzi. Ludzie lubią horrory, dobre jedzenie, stylizacje, ozdoby do domu. Podkreśl to w swoich kampaniach, a na pewno zdobędziesz więcej kliknięć.
Przykłady:
- Tym zrobisz sobie Halloweenowy makijaż ? ?
- ? Odkryj kostium dla siebie! ?♀️
- Najbardziej przerażające stylizacje ? ?
- ? Najlepsze sposoby na dynię ?
- Czas na okropnie jesienne przyprawy ? ?
- ?? Pajęcze muffiny – sprawdź nasz przepis ?
- Ozdób swój pokój na Halloween ? ?
- ? Te filmy przerażają najbardziej! Znasz je? ?
Halloween to nie tylko strach – rozbaw swojego odbiorcę
Nie bez powodu mówi się “cukierek albo psikus”. Co prawda samo hasło odnosi się do zupełnie innej kultury (ang. trick or treat), ale dla mnie ma to jeszcze inne znaczenie. Halloween jest po prostu pełne sprzeczności. Słodkie łączy się z gorzkim, straszne z… zabawnym. W końcu humor potrafi nas nie opuszczać nawet wtedy, gdy się czegoś boimy. Jeśli możesz, pozwól sobie na coś, co od razu wywoła uśmiech na twarzy.
Przykłady:
- Impreza Halloweenowa czy wieczór filmowy? ? ?
- ? Zabuuukuj sobie tanie loty! ✈
- Halloween odwołane – czas na zimową kolekcję ☸
- Bez psikusów, same słodkości. Najlepsze przepisy Halloween ???
Dodawaj emoji
W Halloween możemy wykorzystać mnóstwo emoji. O tym, jak dodawać emotikony do tematu wiadomości, pisałam już kiedyś. Teraz jednak podkreślę, że nie musisz się trzymać jedynie jednej tematyki. Możesz połączyć upiorności z tematyką jesienną bądź sprzedażową. Być może taka hybryda zapewni Ci większy open rate.
Przykłady:
- ?+?
- ?+?♀️+?♀️
- ?+⌛+?
- ?+?+?
- ?+?+?
- ?+?
- ⏰+✈+?
- ?+?+?
Unikaj samych krótkich haseł
Kiedy robiłam research, znalazłam wiele przykładów po prostu krótkich, Halloweenowych haseł jako tematów wiadomości. Unikałabym tego. Z mojego punktu widzenia takie zabiegi sprawdzą się tylko wtedy, kiedy Twoja marka ma naprawdę lojalnego klienta i fanów, którzy otwierają e-maila od samego spojrzenia w nazwę nadawcy. Jeśli jednak wciąż szukasz sposobów, by zwiększyć swój open rate, postaw na konkretniejsze przykłady, które podałam powyżej.
Złe praktyki:
- Boo-ya! ?
- Szczęśliwego Halloween
- W duchu Halloween ?
- Boisz się? ?
- Oto Halloween ?
- Halloweenowa niespodzianka
- Zasługujesz na psikusy ?
Podsumowanie
- Korzystaj ze strachu, informując np. o końcu promocji bądź dacie ważności kodu zniżkowego.
- Postaw na to, co ludzie lubią w Halloween.
- Rozbawiaj, jeśli jest to zgodne z Twoją marką.
- Uwolnij kreatywność – baw się słowem.
- Łącz różne emoji w temacie wiadomości.