Obserwuj nasze profile social media

  • Witam serdecznie,

    Zmiana oznacza, że nadal zakazana jest wysyłka na adresy, które
    oznaczają konkretną osobę, tzn. imie.nazwisko@domena.pl
    lub xx@domena.pl, przyjmując że xx to
    inicjały, które możemy przypisać do konkretnej osoby.

    Po zmianach dozwolona jest natomiast wysyłka na adres biuro@domena.pl, ponieważ nie jest to adres osoby fizycznej. Warunkiem jest, że firma to sp. z o.o. lub s.a. Jeśli jest to jednoosobowa działalność gospodarcza, to maila nie możemy wysłać, ponieważ za adresem z pewnością stoi konkretna osoba, na którą zarejestrowana jest firma.

    Mam nadzieję, że praktyczne przykłady rozwiały Pani wątpliwości.
    Pozdrawiam

  • Jowita Banek

    Jak to się ma do ustawy z dnia 21 stycznia 2013 o świadczeniu usług drogą elektroniczną w której została wprowadzona istotna zmiana, a mianowicie art. 10 ust. 1. Do 21 stycznia miał on następującą postać:

    „Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej
    skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji
    elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.”

    Obecnie ma on następującą postać:„zakazane jest wysyłanie informacji handlowej,
    która jest niezamówiona do oznaczonego odbiorcy będącego osobą
    fizyczną za pomocą środków komunikacji elektronicznej zwłaszcza
    poczty elektronicznej.

    http://rbdo.pl/nowelizacja-ustawy-prawo-telekomunikacyjne-wysylanie-ofert-na-adresy-mailowe-firm-legalne/

  • Kamila

    Mam pytanie: czy w regulaminie sklepu online można umieścić zapis, że dokonując zakupu i podając adres e-mail automatycznie zgadzam się na otrzymywanie newslettera? Ostatnio jedna z osób wysyłających mi ofertę uargumentowała to w ten sposób, a nigdzie nie mogę znaleźć informacji czy jest to zgodne z prawem. Regulamin jest dostępny na stronie, ale nigdzie nie ma informacji, że dokonując zakupu akceptuje go.

    • Dzień dobry,
      ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną nie precyzuje jak ma wygladać zgoda. Mówi natomaist wyraźnie, że zgoda nie może być domniemana (art. 4) oraz że na wysyłanie informacji handlowej musi być zgoda (art. 10). Z kolei Art. 8 punkt 1.2 określa, że trzeba „udostępnić regulamin” a punkt 2 określa, że usługodawca nie jest związany postanowieniami nie udostępnionymi mu.

      Najbardziej poprawny sposób, niebudzący niczyjego sprzeciwu, to osobna zgoda na newsletter (nawet domyślnie zaznaczona) i osobna na regulamin. Ale korzysta się również z innych sposobów np. zgoda na regulamin, a w samym regulaminie pozostałe zgody.

      Nie można przedstawić zatem dosłownego zapisu dot. sytuacji, którą Pani przedstawia, ale można powołać się na dobre praktyki email marketingu i podeprzeć wyżej wymienionymi ustawiami.

    • Paulina Pacek

      Dzień dobry Pani Kamilo,

      ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną nie precyzuje, jak ma wygladać zgoda. Mówi natomaist wyraźnie, że zgoda nie może być domniemana (art. 4) oraz że na wysyłanie informacji handlowej musi być zgoda (art. 10). Z kolei Art. 8 punkt 1.2 określa, że trzeba „udostępnić regulamin”, a punkt 2 określa, że usługodawca nie jest związany postanowieniami nie udostępnionymi mu.

      Najbardziej poprawny sposób, niebudzący niczyjego sprzeciwu, to osobna zgoda na newsletter (nawet domyślnie zaznaczona) i osobna na regulamin. Ale korzysta się również z innych sposobów np. zgoda na regulamin, a w samym regulaminie pozostałe zgody.

      Nie można przedstawić zatem dosłownego zapisu prawnego dot. sytuacji, którą Pani przedstawia, ale można powołać się na dobre praktyki email marketingu i podeprzeć wyżej wymienionymi ustawiami.

      Pozdrawiam