Maria Wąchal wpis utworzony wpis edytowany
Nowe funkcje Facebooka, Instagrama i Twittera istotne z perspektywy marek
Powrót do listy wpisówSocial media to z pewnością jedno z najbardziej dynamicznie zmieniających się narzędzi w sieci.
Ciągła optymalizacja i wykorzystanie nowych technologii pozwala gigantom takim jak Facebook, utrzymywać zainteresowanie użytkowników i generować zyski. Dla marketerów te zmiany oznaczają nowe możliwości dotarcia do grup odbiorców oraz coraz lepsze sposoby na angażowanie internautów w treści publikowane w social media.
W tym poście przedstawię Ci subiektywne zestawienie nowych funkcjonalności w social media. Nowe funkcje Facebooka, Instagrama i Twittera z pewnością pomogą Ci efektywniej angażować społeczności skupione wokół Twojej marki.
Facebook Live i Instant Video
W ubiegłym roku Facebookowi udało się podwoić liczbę oglądanych na platformie treści wideo i wynosi ona obecnie 8 mld.
W styczniu 2016 Facebook udostępnił opcję Live dla wszystkich użytkowników w Stanach Zjednoczonych, od kilku miesięcy jest ona dostępna także w Polsce. Tym samym Facebook dołączył do platform oferujących live streaming.
Dodatkowo 1 września tego roku Facebook dodał opcję streamingu live w swojej aplikacji Messenger. Dzięki Instant Video użytkownicy aplikacji natywnej Facebooka mogą prowadzić konwersacje twarzą w twarz.
Rosnąca popularność live streamingu dowodzi, że Facebook chce utrzymać swoją pozycję wiodącej platformy social media i podąża za trendem przekazu live.
Z punktu widzenia marek, wprowadzenie Facebook Live dowodzi jak bardzo klienci są zainteresowani bezpośrednim kontaktem z markami.
Live streaming i moment marketing trendem w #socialmedia Click to Tweet
Po co Ci Facebook Live?
Video marketing w sieci rośnie w siłę. Marketerzy doceniają siłę treści video zarówno w budowaniu świadomości marki, jak i wzrostu sprzedaży.
Zgodnie z Raportem Video marketing w polskich firmach aż 73% respondentów planuje wykorzystanie materiałów #video w Internecie w ciągu najbliższych dwóch lat.
Ważna jest dla Ciebie komunikacja backstage’owa? Korzystając z Facebook Live możesz w łatwy sposób przekazać to co dzieje się w Twojej firmie w danym momencie, zrelacjonować swój pobyt na evencie, pokazać jak obsługujesz klienta, czy przeprowadzić niestandardową akcję konkursową.
Widzowie mogą w czasie rzeczywistym, już podczas transmisji reagować komentując lub używając facebook reaction buttons. Facebook Live jest dostępny również dla grup oraz uczestników facebookowych wydarzeń, a do oglądanej na żywo transmisji można zapraszać facebookowych znajomych.
Poniżej przykład jak Facebook Live wykorzystuje FastTony.es. W transmisji na żywo widzowie mogli posłuchać o tym, jak z sukcesem budować kampanie reklamowe na Facebooku.
Nowy #SuperPower w FastTony.es ! W tym odcinku:
PRZYSIK TESTUJ - tu klikamy pod koniec materiału ➡ bit.ly/Webcaster2016
...Posted by FastTony.es on Friday, 9 September 2016
Facebook Crossposting
Funkcja Crossposting jest dostępna w Ustawieniach Fanpage’a od kwietnia. Jest świetną opcją dla social media managerów, którzy zarządzają kilkoma stronami na raz w obrębie jednej firmy.
Po co Ci funkcja crossposting?
Często zdarza się, że tworzysz kilka fanpage’y na Facebooku, aby łatwiej i skuteczniej docierać do różnych grup odbiorców. Jest to już dodatkowa praca sama w sobie, w szczególności gdy udostępniasz wideo. Każdorazowe przesyłanie filmu i zatwierdzenie go na każdej stronie oddzielnie jest czasochłonne.
Właśnie dlatego Facebook wprowadził opcję crossposting. Jeśli zarządzasz wieloma fanpage’ami, możesz w prosty sposób udostępniać na nich treści wideo korzystając z tej funkcji.
Z ostatniej chwili!
Wczoraj na swoim blogu Facebook ogłosił wprowadzenie możliwości dzielenia się treściami video między stronami należącymi do różnych właścicieli i adminów.
Korzystając z tej funkcji, fanpage może dotrzeć do nowych grup odbiorców. Strona, która nie wgrywała wideo na Facebooka wciąż może je dystrybuować w dowolnym poście i uzyskać wgląd w jego performance.
Aby rozpocząć, obie strony muszą wyrazić zgodę na ustanowienie relacji i crosspostowanie. Ten kto udostępnia wideo zachowuje pełną kontrolę nad plikiem i decyduje, które strony mogą mieć do niego dostęp.
Wysyłanie wiadomości prywatnej na Twittera z poziomu strony www
Twitter wprowadził nowy przycisk, który po umieszczeniu na stronie internetowej umożliwia odwiedzającym wysłanie do Ciebie bezpośredniej wiadomości na Twittera.
Aby korzystać z nowego przycisku wystarczy, że wejdziesz na tę stronę, wybierzesz "Buttons", dodasz swoją handle i numer ID (dostępny w ustawieniach).
Następnie skopiuj automatycznie wygenerowany kod, wklej go na swojej stronie i gotowe. Pamiętaj, aby w ustawieniach prywatności Twittera włączyć opcję pozwalającą na wysyłanie Direct Message.
Po co Ci Twitter DM button?
Z takiego guzika warto skorzystać, jeśli chcesz oferować swój customer support także za pośrednictwem Twittera.
Instagram Stories
Instagram kopiuje Snapchata? W sierpniu platforma dodała nową funkcję Instagram Stories. Analogicznie jak na Snapchacie marki mogą zamieszczać zdjęcia i filmy, które będą dostępne dla obserwatorów przez 24 h.
Dzięki temu Instagram stał się audiowizualnym kombajnem. Marki, które chcą testować kreatywne rozwiązania, a niekoniecznie przekonały się do Snapchata mogą to zrobić z poziomu Instagrama, gdzie już pewnie udało im się zdobyć odpowiednie grono followersów.
Po co Ci Instagram Stories?
Realizacja strategii marketingowej w efemerycznych mediach pozostaje wyzwaniem dla marek. Jednak nie można ignorować tego, że użytkownicy chcą wpółuczestniczyć wraz z markami w doświadczeniach, które mają miejsce „tu i teraz”.
Instagram Stories to okazja, aby w miejscu, gdzie już zdobyłeś grono lojalnych obserwatorów móc publikować jeszcze bardziej angażujące treści i opowiadać swoje historie.
Co więcej algorytm Instagrama nie obejmuje części Stories, więc nie będziesz musiał bać się o swoje zasięgi, które ostatnio na Instagramie spadają.
Targetowanie eventów na Twitterze
Jedną z największych zalet social media jest możliwość ścisłego targetowania treści. Twitter wprowadził kolejną funkcjonalność do swoich opcji reklamowych, która pozwala na targetowanie osób zainteresowanych określonym wydarzeniem.
Jak to wykorzystać? Spójrz na swoją grupę docelową i zastanów się jakie są wspólne cele odbiorców, w co mogą się chętnie angażować. Potem przełóż to na odpowiednie wydarzenie, korzystając z kalendarza Twittera.
Własną kampanię reklamową aktywujesz za pomocą zaledwie kilku kliknięć.
Po co Ci Twitter events targeting?
Twitter jest często używany jako źródło najświeższych informacji i komentarzy na temat milionów wydarzeń ze świata technologii, rozrywki i polityki. Nowa funkcjonalność pozwoli markom dotrzeć do użytkowników, którzy są zainteresowani konkretnym wydarzeniem i angażować ich w ciekawe akcje real time marketingowe.