Joanna Wójcik wpis utworzony wpis edytowany
Newsletter na Walentynki – zrób to inaczej!
Powrót do listy wpisówJak podaje CBOS, prawie 60% dorosłych Polaków deklaruje, że zamierza celebrować Walentynki kupując prezent bliskiej osobie. Nic dziwnego, że na stałe wpisały się one w kalendarium email marketerów, którzy odpowiednio skrojoną ofertą chcą skłonić klientów do kolejnych zakupów.
Konkurencja, jeśli chodzi o miejsce w skrzynkach odbiorców i ich uwagę, jest w tym okresie szczególnie zacięta. Czerwone serca, pluszowe misie i amorki to słuszne skojarzenia, ale mogą nie wystarczyć, żeby to właśnie Twoja kampania osiągnęła wysokie wskaźniki konwersji ;)
Zobacz jakie działania podjąć, aby klient wybrał właśnie Twój produkt pośród innych promocji oferowanych w tym czasie za pomocą newsletterów.
Twoi klienci poszukują prezentów walentynkowych wcześniej niż myślisz! Zwłaszcza w przypadku zakupów dokonywanych przez internet, biorą pod uwagę dodatkowy czas wysyłki i brak pewności czy dany asortyment będzie akurat w magazynie.
Jeśli chcesz mieć pewność, że wybiorą Twoją, zamiast konkurencyjnej oferty, przemyśl swoją strategię na Walentynki wcześniej. Przygotuj program całościowej kampanii, który będzie obejmował:
- publikację odpowiednich treści,
- tematyczny pop-up
- i oczywiście kampanię email marketingową.
Jeśli masz już zaplanowany szczegółowy terminarz swoich działań, sprawdź poniższe pomysły, jak się wyróżnić na tle konkurencji.
1. Synergia email i social media
Do podjęcia działań promocyjnych w kilku kanałach online jednocześnie powinny Cię przekonać naturalne zachowania samych klientów. Jak wynika z raportu CBRE “The Global Consumer Journey 2014” prawie połowa konsumentów poszukuje informacji i opinii o produktach w mediach społecznościowych.
Połącz za pomocą piksela śledzącego umieszczonego w mailingu swoje kampanie email marketingowe, np. z remarketingiem na Facebooku. Zyskasz wtedy pewność, że osoby, które widziały już mailing z walentynkową kreacją, zobaczą pasujący post na swoim wallu. Dzięki takiemu podejściu klient na pewno nie zapomni o Twojej ofercie a powtórzony przekaz mocniej zapisuje się w świadomości.
Zobacz jak sprytnie wykorzystać synergię email marketingu i social media na przykładzie tegorocznej kampanii marki Reserved.
Walentynkowy mailing:
Dedykowany landing page:
Komunikacja na Facebooku:
2. Wzmocnij przekaz wypowiedziami innych klientów
W przypadku klientów, którzy nie są jeszcze zdecydowani na dokonanie konkretnego zakupu, rozważ zastosowanie społecznego dowodu słuszności w swoich kampaniach. Zakupy walentynkowe, to najczęściej prezenty dla płci przeciwnej, łatwo więc o coś nietrafionego. Posługując się testymonialami innych klientów pokazujesz, jakie produkty wybrali i okazały się strzałem w dziesiątkę.
Pomagając klientowi dokonać właściwego wyboru, zwiększasz szansę, że dokona zakupu akurat w Twoim sklepie, nie zastanawiając się nad konkurencyjnymi ofertami.
Bottica zastosowała ten pomysł w poniższej kampanii email marketingowej, dyskretnie podsuwając swoim klientom produkty, na które ktoś już się zdecydował.
3. Opowiedz tę samą historię… inaczej
Walentynki to w dużym stopniu ta sama historia opowiadana co roku. Odbiorcy otrzymują mnóstwo podobnych do siebie wiadomości, a ich główny przekaz to „Kup!”
Używając sztampowych symboli jak czerwone serca czy amorki, nie pomożesz Twoim kreacjom wybić się na tle konkurencji. Przyda się tutaj szczypta kreatywności, zupełnie inne podejście do tego samego oklepanego tematu.
Zobacz jak do tego wyzwania podeszli marketerzy w RTV EURO AGD i czerp inspiracje!
Sprawdź również naszą obszerną bibliotekę responsywnych szablonów newsletterów (wystarczy, że zalogujesz się na swoje konto), które z łatwością przekształcisz w wymarzone walentynkowe kreacje.