Anna Łowczowska wpis utworzony wpis edytowany
Duża dawka email marketingu, czyli M@il My Day II
Powrót do listy wpisówMiesiące przygotowań, ogrom pomysłów, a przede wszystkim główny cel: zebrać pod jednych dachem najlepszych specjalistów, którzy zainspirują, podzielą się swoją wiedzą i będą szerzyć dobre praktyki email marketingu. 20-21 maja w Warszawie odbyła się druga edycja konferencji email maketingowej M@il My Day. Ubiegłoroczna, krakowska edycja była ogromnym sukcesem, również w tym roku mamy się czym pochwalić!
Najciekawsze prezentacje z konferencji znajdziesz na stronie Filmy.
Dzień pierwszy- inspirujące prelekcje
Rozpoczęliśmy punktualnie o godzinie 9:00 na sali premierowej Multikina w Złotych Tarasach. Ogromny ekran, feria świateł, niesamowite osobowości, a przede wszystkim ponad 300 uczestników, marketerów, którzy chcą szerzyć swoją wiedzę. Na każdego już przy wejściu, oprócz serdecznego uśmiechu, świetnej atmosfery oraz pysznej kawy, czekał zielony welcom pack z niezbędną podczas konferencji zawartością.
Jako pierwszy swoją prelekcję wygłosił Filip Kłodawski (FreshMail) zadając w swojej prezentacji pytanie, czy email marketing to reklama czy może już komunikacja? Rafał Szymański (Phillips) opowiedział co w tej dziedzinie przyniósł zeszły rok, a jak zapowiadają się prognozy na następny. Andrzej Ogonowski (SMS API) wprowadził nas w nieco bajkowy klimat i opowiedział o Księżniczce komunikacji. Agnieszka Strzemińska (Peppermint) odpowiedziała na pytanie co i do kogo wysyłać, aby mailing cieszył a nie męczył.
Pierwszą część zakończył, zawsze uśmiechnięty Igor Farafonow (UXERIA.COM), krótką rozprawą o badaniach jakościowych.
Po smakowitej przerwie na kawę i przekąski, przyszedł czas na sprawdzenie siły nawyku w email marketingu i wystąpienie Pawła Sali (FreshMail). Wojciech Piwowarczyk (JPGL) poruszył istotne kwestie prawnicze i próbował rozwikłać zagadkę: reklamować czy informować.
Email retargeting to temat, który zgłębiał Michał Cortez (INTERACTIVE SOLUTIONS EMEA), natomiast Michał Kraus (Grupa Unity) opowiedział o tym czy zawsze należy podążać za modą i o zastosowaniu marketingu bez automation. Kilka pomocnych trików łączących Google Analytics i email marketing podał Maciej Lewiński (Akademia Analytics).
Ciepły posiłek, czas na wymianę wrażeń i kolejna dawka niesamowitych prelekcji.
Rozpoczął Paweł Tkaczyk (MIDEA) opowiadając o storytellingu dla pokolenia ADHD. Zaraz po nim Michał Maciołek (ALLEGRO) zdradził wszystko, co powinniśmy wiedzieć o zmianach w poczcie Google.
Nośny temat smartfonizacji Polaków, został przybliżony przez energiczną Monikę Mikowską (MOBEE DICK), tych butów nie da się zapomnieć!
Jacek Kotarbiński (autor bloga kotarbinski.com) opowiedział o transmedia brandingu i tym jak komunikować markę w nowych mediach.
Kolejna szybka przerwa na kawę, po której Roman Łoziński (ARS THANEA) podrywał nas “na Joey’a”, Małgorzata Cygan (Dignitally) powiedziała o budowaniu jakościowej bazy mailingowej, natomiast Maciej Płonka (EDISONDA) zdradził tajemnicę jak użytkownicy widzą nasze mailingi, czyli garść informacji o badaniach eye trackingowych w email marketingu .
Na zakończenie tego, jakże ekscytującego dnia, Igor Czajkowski
(eOPTIM) zaprezentował w jaki sposób optymalizować maile posttransakcyjne, a Sebastian Białousz (LEADR) podkreślił wagę remarketingu jako następnego kroku w rozwoju email marketingu.
Czas na networking
Oczywiście na tym nie koniec, After Party w klubie Plac Barcelona było świetną okazją do podzielenia się wrażeniami z konferencji, jak również porozmawiania zarówno z prelegentami jak i uczestnikami.
Frekwencja jak i pogoda zdecydowanie dopisały, zielone mojito smakowało wyśmienicie, a śmiechy i dyskusje trwały do białego rana.
Warsztatowo o email marketingu
Po łyku pysznej kawy rozpoczęliśmy drugi dzień konferencji. Filip Kłodawski, Paweł Sala i Łukasz Stasiak przekazywali od samego rana wiedzę w Centrum Szkoleniowym Adgar Ochota, które urzekło nas FreshMailowym klimatem.
Filip wprowadził uczestników w tajniki wiedzy dla początkujących marketerów.
Warsztaty dla zaawansowanych prowadzone przez Pawła, rozszerzały i porządkowały dotychczasową wiedzę oraz dodawały inspiracji do kolejnych działań.
Natomiast Łukasz przedstawił zagadnienia email marketingu od strony kodera i wyjaśniał tajniki dobrze wykonanych mailingów.
Również tutaj nie zabrakło pytań, dyskusji i wzajemnej wymiany doświadczeń.
Po warsztatach już nikt nie był “zielony” w temacie email marketingu.
Pełen sukces
“Zadbaliście o wszystko!”, “Bardzo wysoki poziom merytoryczny”, “ Dużo ciekawych pomysłów zakwitło w głowie”, “Konferencja zorganizowana perfekcyjnie”- to tylko niektóre opinie zarówno uczestników jak i prelegentów, które podkreślają, że było warto i że daliśmy radę!
Dziękujemy, zarówno Prelegentom jak i Uczestnikom za niesamowitą atmosferę i ogrom wiedzy, wszystkim, którzy przyczynili się do tego sukcesu, za pomoc, profesjonalizm i cierpliwość.
Polecamy też Waszej uwadze infografikę z podsumowaniem konferencji :)
Do zobaczenia za rok!