Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Minął kolejny, bardzo efektywny rok – czas na małe podsumowanie :-)
Powrót do listy wpisówW 2010, utrzymaliśmy niezwykłe tempo rozwoju systemu i oddaliśmy w Wasze ręce kilkadziesiąt nowych funkcjonalności. Zawsze zależało nam na zwiększaniu skuteczności Waszych kampanii e-mail marketingowych przy jednoczesnym podnoszeniu komfortu pracy z systemem. Dlatego, tak duży nacisk położyliśmy na rozwój opcji, które na etapie tworzenia kampanii pozwalają Wam na automatyzację pewnych procesów testowania.
Rozbudowaliśmy SpamTest o nowe analizy w systemach zabezpieczeń Gmail oraz Home.pl - dzięki temu możesz teraz jednym kliknięciem sprawdzić Twój wynik spamowy w pięciu zabezpieczeniach (SpamAssasin, Outlook 2003, Outlook 2007, Gmail, Home.pl). Możemy śmiało stwierdzić, że nasz SpamTest jest najbardziej rozbudowaną tego typu funkcjonalnością dostępną na polskim rynku usług e-mail marketingowych. To jeszcze nie jest nasze ostatnie słowo - już niedługo rozbudujemy ten moduł o kolejne testowane programy :-)
FreshMail pozwala także na wykonanie ScreenTestów - czyli automatycznego sprawdzenia jak będzie wyglądała nasza kampania e-mail marketingowa w różnych programach pocztowych. Kończąc rok 2009 mieliśmy ich w naszej ofercie 14. W 2010 dodaliśmy - Outlook 2010, Lotus Notes 8, Entourage 2008 oraz Apple Mail. We wrześniu nasz system był w stanie wykonać także ScreenTest na urządzaniach mobilnych takich jak: iPod, iPhone, iPhone (Gmail) oraz także tych, które wykorzystują Windows Mobile 6.5. Tak więc rok 2010 kończymy ze ScreenTestem wykonującym test w 23 programach pocztowych i planem na jego dalszy rozwój.
W grudniu wprowadziliśmy funkcjonalność o dźwięcznej nazwie FreshMail Inspektor, która na etapie tworzenia treści pozwala na optymalizację Twojego kodu HTML. Dzięki niemu, FreshMail zasugeruje Ci, czy popełniłeś jakieś błędy przy tworzeniu treści i jak je poprawić. W efekcie Twoje kampanie dzięki temu bardzo zwiększą swoją dostarczalność :-) FreshMail Inspektor będzie w roku 2011 ciągle rozwijany, tak więc jeżeli macie jakieś sugestie, piszcie do nas :-).
Rozbudowaliśmy bardzo mocno również moduł personalizacji. Po pierwsze, możecie teraz personalizować pole "nadawca wiadomości" oraz "adres z którego została wysłana kampania" - przykładowo, jeżeli macie agentów lub przedstawicieli handlowych, którzy reprezentują Was przed konkretnymi klientami, możecie zrealizować jedną kampanię e-mail marketingową, a każdy odbiorca będzie przekonany, że dostał ją właśnie od swojego agenta :-) Co więcej, wprowadziliśmy tagi, które pozwalają automatycznie zmieniać wygląd treści, którą wstawiacie w personalizacji - zawsze imię będzie napisane z wielkiej litery.
Poszliśmy jeszcze dalej i wprowadziliśmy bardzo rozbudowaną funkcjonalność jaką jest content dynamiczny, czyli możliwość automatycznego tworzenia szablonu w zależności od logicznych warunków postawionych dla konkretnych odbiorców. Nie mówimy tu tylko o możliwości podmieniania tekstu - to jest personalizacja, ale o całościowej możliwości zmieniania szablonów z pełnym kodem HTML/CSS. Np. tworzymy szablon newslettera, który automatycznie, w zależności od tego jaką usługę ostatnio wykupił Was użytkownik, dostaje odpowiednio przygotowaną treść.
Aby jeszcze bardziej ułatwić Ci pracę, wdrożyliśmy możliwość automatycznego generowania wersji TXT maila na podstawie HTML. Skoro już jesteśmy przy tym temacie, warto wspomnieć, że rozbudowaliśmy również wysyłki okresowe o możliwość automatycznego zasysania treści TXT oraz pobieranie tematu maila z HTML.
Zarówno w zakresie zarządzania subskrybentami oraz segmentacji baz danych, FreshMail nie pozostał w tym roku w tyle. Rozbudowaliśmy moduł geotargetowania o możliwość identyfikacji miejsca z jakiego użytkownik dokonał zapisu do naszego newslettera. W ten sposób, możesz nie tylko geotargeotwać wysyłki w oparciu o deklarowane miejsce zamieszkania, czy miejsce ostatniego sprawdzenia poczty, ale także o to, gdzie dana osoba kliknęła w link potwierdzający zapis do newslettera.
Ponadto, dodaliśmy do FreshMail możliwość tagowania linków - pozwala ci to na wykorzystanie targetowania behawioralnego z większą łatwością. Dodatkowo, rozwinęliśmy moduł „nie wysyłaj częściej niż" - możesz teraz z łatwością określić charakter Twoje wysyłki i inaczej używać tej funkcji (w zależności od tego czy wysyłasz newsletter, czy mailingi reklamowe). Możesz także w każdym mailiu załączyć link do edycji danych subskrybenta - na bieżąco odbiorcy Twoich mailignów mogą aktualizować swoje dane.
W zakresie analizowania wyników, również staraliśmy się rozwijać FreshMaila. Rozbudowaliśmy go o zbiorcze raporty testów A/B. Stworzyliśmy georaport otwarć Twojego maila (wiesz w jakim województwie Twoje maile były otwierane). Uaktualniliśmy raport klientów pocztowych i wzbogaciliśmy go o analizę urządzeń mobilnych. Pojawiło się też kilka dodatkowych wskaźników, które ułatwią Ci analizę działań e-mail marketingowych.
W tym roku, do FreshMaila dodaliśmy także możliwość obsługi wielostanowiskowej - dzięki czemu wiele osób z Twojej firmy może w jednym czasie pracować na Waszym koncie. Co więcej, dzięki wdrożeniu ACL możliwe jest przydzielanie odpowiednich uprawnień poszczególnym użytkownikom oraz tworzenie całej hierarchii kont zależnych od siebie. Możesz samodzielnie ustawiać wysokość zabezpieczeń jakie chcesz aby FreshMail wymógł na Tobie.
Poza rozwojem funkcjonalności zwiększyliśmy też swój udział w rynku - mówimy tu zarówno o ilości nowych użytkowników jak i wolumenie wysyłanych maili. Aby zapewnić Ci odpowiedni konfort pracy, rozbudowaliśmy naszą infrastrukturę o kolejne kilka serwerów, a hostowanie obrazków powierzyliśmy światowemu liderowi w tym zakresie :-)
O zmianach w systemie moglibyśmy jeszcze wiele napisać - jednak skończymy w tym miejscu. Najważniejsze dla nas jest to, że mimo rozwoju FreshMaila, udało nam się nie tylko utrzymać cennik na niskim poziomie, ale nawet w znacznym stopniu zmniejszyć ceny za korzystanie :-) Żeby utrzymać wysoką jakość obsługi Klientów, nasz zespół powiększyliśmy o sześć nowych osób. Ania, Agnieszka i Filip wzmocnili zespół Biura Obsługi Klienta - dzięki czemu, dzwoniąc do nas nie musicie czekać na połączenie z accountem. Zespół IT powiększył się o kolejne dwie osoby, dzięki czemu rozwój systemu i jego administrowanie może być nadal bardzo efektywny. Do zespołu dołączył także Marcin, który odpowiada za sprzedaż FreshMail.
Cieszy nas również fakt, że zostaliśmy docenieni przez Klientów - zyskaliśmy także spore uznanie wśród środowiska "reklamowego". W czerwcu tego roku zdobyliśmy wyróżnienie w kategorii e-mail marketing konkursu Golden Arrow - to pierwsze tego typu wyróżnienie w pięcioletniej historii tego konkursu. W listopadzie odebraliśmy statułetkę MixxAwards. Obie nagrody dostaliśmy za kampanie zrealizowaną wspólnie z biurem turystycznym Triada. W ramach tej akcji osiągneliśmy zawrotny wynik - 1 zł zainwestowana w e-mail marketing przełożyła się na prawie 3800 zł na sprzedaży. Co więcej, dzięki naszym działniom wygenrowaliśmy ponad 10% sprzedaży off-line dla naszego Klienta.
FreshMail nigdy nie był samolubny ;-) Lubimy dzielić się wiedzą - nie zabrakło nas na wielu konferencjach, studiach podyplomowych, szkoleniach i spotkaniach branżowych.
Wystartowaliśmy z projektem "Akademia Świeżego E-mail Marketingu" czyli cyklem szkoleń z zakresu efektywnego mailingu. Cały czas publikujemy - zarówno w naszej bazie wiedzy, jak i prasie branżowej oraz serwisach poświęconych marketingowi.
W nowym roku życzymy Wam i sobie, jeszcze więcej ciekawych pomysłów, skutecznych kampanii i dużych zysków :-)
Ze świątecznym pozdrowieniem!
Zespół FreshMail
PS: Dla wszystkich niedowierzających, poniżej zamieszczamy listę najważniejszych funkcjonalności dodanych w ciągu ostatniego roku do FreshMaila:
- FreshMail Inspektor,
- content dynamiczny,
- tworzenie kodów kreskowych,
- geotargetowanie zapisu subskrybenta,
- „nie wysyłaj częściej niż” rozbudowane o opcje newsletter/mailing reklamowy,
- możliwość edycji danych przez subskrybentów,
- tagowanie linków i targetowanie w oparciu o nie,
- generowanie treści TXT na podstawie HTML,
- wysyłka okresowa TXT,
- dynamiczny temat w wysyłkach okresowych,
- personalizacja nadawcy,
- ScreenTest w klientach mobilnych (cztery programy),
- rozbudowany ScreenTest (Outlook 2010, Lotus Notes 8, Apple Mail, Entourage 2008),
- moduł antyspamowy rozbudowany o kolejne dwa programy (w sumie dostępnych jest już pięć),
- tagi zmieniające wyświetlanie treści pól dodatkowych,
- możliwość tworzenia segmentów (grup) w oparciu o reszty z innych grup,
- rozbudowane wsparcie w social mediach,
- możliwość generowania kanału RSS z mailingami,
- raport geolokalizacji otwarć,
- rozbudowane raporty testów A/B,
- system obrazków na zewnętrzych serwerach,
- edycja zabezpieczeń we FreshMailu,
- nowe formy integracji z FreshMailem w technologii SOAP,
- hierarchia kont we FreshMailu,
- możliwość dziedziczenia grup z kont powiązanych ACL – wraz z edycją uprawnień poszczególnych użytkowników.