Maria Czekańska wpis utworzony wpis edytowany
Miłość w e-mailach — gotowe pomysły na kampanię walentynkową
Powrót do listy wpisówWalentynki są okazją, aby wysłać do naszych odbiorców spersonalizowaną wiadomość zgodną z wartościami marki. I nie zawsze trzeba sprzedawać! Oto gotowe pomysły na kampanię walentynkową.
Miłość ma wiele obliczy, również w e-mail marketingu! I nie jest tak, że z tego święta mogą skorzystać jedynie marki, sprzedające usługi bądź produkty, które od razu kojarzą nam się ze świętem zakochanych. Z tej okazji mogą czerpać korzyści wszyscy, również i ci, którzy siedzą mocno w sektorze B2B. Wg. raportu Valentines around the world aż 64% ankietowanych odpowiedziało, że zamierza w jakiś sposób świętować ten szczególny dzień. Z kolei w tym roku wydatki z okazji walentynek mają wzrosnąć aż do 23 miliardów dolarów! Ludzie kochają celebrować miłość i nie jest to żadne nadużycie, kiedy potwierdzają to statystyki.
Kampania walentynkowa 2023 — jak się przygotować?
Kiedy zdecydujesz się na kampanię walentynkową, musisz przede wszystkim wiedzieć, dlaczego chcesz ją zrobić. Nie jest to żaden mus i okolicznościowe działania marketingowe nigdy żadnym musem nie są. Wszystko ma być zgodne z założeniami marki, czyli nic na siłę. Wymuszona kampania walentynkowa może przynieść więcej szkód niż pożytku. Celem może być np.:
- wzrost sprzedaży;
- budowa wizerunku;
- pielęgnacja relacji z klientami;
- dotarcie do nowych klientów.
Kiedy już uzgodnisz, do czego chcesz dążyć, pora zastanowić się, w jaki sposób to osiągnąć. Kampania walentynkowa powinna być zgodna z wizerunkiem, jaki do tej pory został zbudowany.
Dla przykładu, Hulu postawiło po prostu na kształt serca, ale wciąż nic się nie gryzie ze świętem.
W inny sposób postąpiła marka Salomon, która zapewniła zdjęcie z romantycznej scenerii (w końcu co może być bardziej romantycznego od zachodu słońca) i dopowiedziała w treści, że to e-mail z okazji Walentynek.
Jak stworzyć efektywną wiadomość na święto zakochanych? Czerp inspiracje z naszych pomysłów!
Walentynki nie tylko dla zakochanych
Mimo iż mówi się, że to święto zakochanych, coraz częściej ludzie nie obdarowują prezentami jedynie swoich partnerów — kupujemy prezenty również naszym przyjaciołom, a nawet pupilom. Dlatego jeśli prowadzisz sklep zoologiczny, zachęć do kupienia czegoś szczególnego dla czworonoga. Sprzedajesz książki? Daj promocję na cytaty nie tylko o miłości, ale też o przyjaźni. Możesz również stworzyć spersonalizowane opakowania dla “najlepszego przyjaciela” czy “najlepszej przyjaciółki”. Nie musisz ograniczać się do tego jednego, magicznego słowa: “zakochanie”.
Walentynki dla siebie
Skoro mowa o tym, że nie zawsze obdarowujemy swoich partnerów — warto wspomnieć, że coraz częściej mówi się o pielęgnacji self-love. Dlaczego więc nie kupić prezentu komuś, do kogo nasza miłość powinna być największa — nas samych? Wie o tym bardzo dobrze marka Hagi, która w swoim mailingu zaapelowała, by obdarować siebie kosmetykami i zatroszczyć się o swoją duszę i ciało.
Bądź walentynkowym doradcą
W całym tym walentynkowym szaleństwie czasem nie wiemy, w co ręce włożyć. Warto jest pomyśleć o tym, jak można odciążyć naszego odbiorcę tak, aby mógł jak najbardziej cieszyć się tym szczególnym dniem bez żadnego stresu.
Empik pomyślał o tym, że można pomóc odpowiedzieć na to odwieczne, stresujące pytanie: “Co kupić na prezent?”. Posegmentował cały mailing tak, aby odbiorcy było łatwiej znaleźć to, czego szuka, czyli np. “prezent dla niej”.
Podobnie postąpiło Allegro.
Na ciekawy pomysł wpadła z kolei marka Mohito, która doradza, co można ubrać na tę szczególną okazję, pokazując gotowe zestawy.
Na tym rady wcale nie muszą się kończyć, bo czasem po prostu…nie wiemy jak mamy spędzić ten wieczór. Co zrobić, gdzie pójść albo jaki film zobaczyć. Korzystają z tego na pewno marki streamingowe, ale nie tylko. Airbnb pokazało, jakie wydarzenia mogą zainteresować w danym dniu.
Zastanów się, jak można okazać miłość w walentynki
Czekoladki czekoladkami, kwiaty kwiatami, ale jak jeszcze można okazać miłość do drugiej osoby? Swego czasu Apple rozesłało mailing z nutką humoru, aby podarować drugiej osobie ich produkt CleanMyMac, bo to oznaka miłości. Nie zawsze musi być na poważnie! Na świetny pomysł wpadło Fitbit, który pokazał, że kiedy kogoś kochamy… chcemy, żeby był zdrowy. Dlatego promował swoje zegarki, które pomagają lepiej pielęgnować dobry stan swojego ciała.
Podaruj wybór
Niejednokrotnie najlepiej o tym, czego chce dana osoba, będzie wiedzieć… po prostu ta osoba. Dlatego zamiast szukać prezentu, który może okazać się być niewypałem, można obdarować drugą osobę kartą podarunkową. Ja sama chętnie je kupuję, dlatego jeśli masz możliwości — daj w mailingu znać, że można zakupić u Ciebie taką kartę, tak jak to robi TKMaxx.
Stwórz promocję
Pamiętaj, że każde święto jest świetną okazją do tego, aby promować swoje produkty i usługi w obniżonych cenach! Dlatego zaproponuj rabat bądź darmową dostawę lub jedno i drugie. Pamiętaj, aby promocja zamykała się w czasie.
Galentine’s Day
Jeśli nie chcesz świętować walentynek, co powiesz na… Galentine’s Day? To święto przypada na 13 lutego i polega na celebracji kobiecej przyjaźni. Z roku na rok staje się coraz bardziej popularne.
Pamiętaj o ofercie last minute w walentynki
Kto tego nie zaznał, ten nie wie co to strach! Każdy z nas znalazł się kiedyś w sytuacji, kiedy zapomniał o planach bądź prezencie na walentynki i szukał czegoś na szybko. Pamiętaj o tej grupie osób i przypomnij się w ofercie last minute np. na dwa dni przed świętem.
Podsumowanie
- Pamiętaj o tym, aby ustalić, jaki ma być cel danej kampanii.
- Dopasuj mailing walentynkowy do Twojej marki, a nie odwrotnie.
- Nie musisz zmieniać kolorystyki e-maila na czerwony — zachowaj wizerunek brandu.
- Walentynki to nie tylko obdarowywanie miłością swoich partnerów — to również pielęgnacja przyjaźni i miłości do nas samych.
- Przy każdym święcie można się pogubić, dlatego bądź dla swoich klientów doradcą. Zaproponuj, co mogą kupić na prezent bądź pokaż im, jak warto spędzić wieczór.
- Przed walentynkami przypada Galentine’s Day — pomyśl, czy nie jest to święto, które warto obchodzić.
- Nie zapominaj o zapominalskich — przygotuj ofertę last minute.