Aleksandra Jakubek wpis utworzony wpis edytowany
Jak zwiększać lojalność odbiorców kampanii mailingowych?
Powrót do listy wpisówSytuacja idealna byłaby taka, że wgrywasz bazę danych i wysyłasz kampanie. Email marketing to jednak komunikacja z Klientami a nie tylko wysyłanie maili. Nie zostawiaj więc swoich odbiorców bez opieki bo szybko się zorientują, że ich zaniedbujesz. Co zrobić aby Klienci czuli się zaopiekowani?
Dbaj o swoich odbiorców
Wgrasz bazę danych i zaczniesz wysyłać kampanie, z czasem jednak statystyki mogą być coraz gorsze. Wypisanych odbiorców będzie coraz więcej, a Open Rate będzie spadał, nie wspominając nawet o wskaźniku CTR. Możesz zacząć się wtedy zastanawiać dlaczego tak się dzieje? Przecież tworzyłeś listę bardzo starannie, a odbiorcy potwierdzili chęć otrzymywania wiadomości, które będziesz wysyłać. Postaw się wtedy na miejscu Twojego odbiorcy i przeanalizuj kampanie, które realizujesz. Czy nie wysyłasz ich za często? Czy są one dostosowane do potrzeb odbiorców? Czy każdy z nich otrzymuje takie same wiadomości? Te wszystkie pytania sprowadzają się do najważniejszego – Czy dbasz o swoich odbiorców?
Musisz pamiętać o tym, że jest to jedna z fundamentalnych kwestii w email marketingu. Powiedzenie „nie ilość lecz jakość” doskonale w tym przypadku pasuje. Budowanie dobrych relacji z odbiorcami na pewno przyniesie Ci same korzyści, a email marketing dostarcza ku temu naprawdę wiele możliwości.
Segmentuj swoją bazę
Już po kilku pierwszych kampaniach jesteś w stanie zauważyć jak zachowują się Twoi odbiorcy.
Możesz sprawdzić ich aktywność względem wiadomości, które otrzymują, a jeżeli zastosujesz kilka dodatkowych opcji takich jak targetowanie behawioralne, które pozwala na segmentację bazy w oparciu o działania odbiorców, analizę RFM (Recency, Frequency, Monetar) czy kody trackingowe możesz sięgnąć jeszcze głębiej. Dzięki temu jesteś w stanie odpowiednio posegmentować swoją bazę i przygotować bardziej spersonalizowane kampanie. Nie ukrywam, że będziesz musiał włożyć w to więcej pracy, jednak mogę Cię zapewnić, że jest to opłacalne. Nie musisz tworzyć kilku osobnych kreacji, wystarczy, że w połączeniu z odpowiednią segmentacją zastosujesz treści dynamiczne w kampanii, a każdy odbiorca otrzyma wiadomość zgodną z jego zainteresowaniami.
Przykładem odpowiedniego zastosowania segmentacji oraz wprowadzenia personalizacji są newslettery firmy ANSWEAR, która świetnie dostosowuje oferty do zainteresowań swoich Klientów. Obejrzyj video z konferencji M@il My Day, gdzie Wojciech Tomaszewski opowiada jak to robią.
Optymalizuj kampanię
Warto również zastosować narzędzia optymalizacyjne. Dzięki nim możesz sprawdzić jakiego dnia oraz o jakiej porze odbiorcy najczęściej otwierają wiadomości. System podzieli Twoją bazę na grupy odpowiadające poszczególnym porom dnia lub dniom tygodnia. Następnie, w odpowiednim czasie wyśle do każdej z nich tą samą kampanię.
Dzięki temu będziesz mógł sprawdzić, która z nich była najbardziej efektywna. Pamiętaj również o tym, aby nie wysyłać ich zbyt często. Nikt nie lubi być zasypywany mailami. Może to prowadzić do rezygnacji z otrzymywania wiadomości lub, co gorsze, do oznaczenia takich wiadomości jako spam.
Targetuj po lojalności
Możesz też targetować swoją bazę pod względem lojalności swoich odbiorców. System FreshMail umożliwia Ci to w bardzo łatwy sposób. Możesz segmentować odbiorców pod względem ilości otwartych kampanii w stosunku do wszystkich, które kiedykolwiek wysłałeś. Sprawdź, kto z nich otwiera Twoje maile najczęściej i postaraj się im za to odwdzięczyć np. darmową dostawą w wypadku zamówionego towaru. Możesz również zachęcić odbiorcę, który dawno Twoich maili nie otwierał. Doceniony adresat na pewno zostanie z Tobą na dłużej.
Spójrz jak robi to ANSWEAR:
Zbieraj opinie
Daj poznać swojemu odbiorcy, że jest dla Ciebie ważny i że liczysz się z jego zdaniem. Ludzie lubią dzielić się swoimi opiniami, jak wiemy, szczególnie w sieci. Zapytaj o jego preferencje, przygotuj sondę lub ankietę. Dzięki temu też możesz uzyskać jeszcze więcej informacji na jego temat.
FreshMail wychodzi naprzeciw
Wykorzystanie powyższych wskazówek na pewno przyczyni się do tego, że przestaniesz być dla swoich odbiorców jednym z wielu nadawców, którzy codziennie zasypują ich skrzynki przeróżnymi ofertami. Naprawdę nie jest to trudne, a system FreshMail znacznie Ci to ułatwi, dostarczając wszystkie potrzebne narzędzia, które pomogą Ci budować relacje z Twoimi odbiorcami.