Szymon Dyrlaga wpis utworzony wpis edytowany
Jak połączyć narzędzia marketingowe we FreshMailu, by przeprowadzić skuteczną kampanię?
Powrót do listy wpisówNiedawno na blogu przedstawiliśmy narzędzia, które przynoszą firmom dużo korzyści w czasie trwającego kryzysu. Wśród nich znalazły się: system do email marketingu, wysyłki SMS, webinary oraz kreator landing page’ów. Wszystkie są dostępne we FreshMailu (i możesz je przetestować za darmo). Dlatego teraz postanowiliśmy pokazać Ci, jak możesz je wspólnie wykorzystać w praktyce, by spełniać cele marketingowe i sprzedażowe Twojej firmy.
Webinary i email marketing
W przyrodzie takie połączenie określa się mianem symbiozy. Oba kanały komunikacji działają na siebie wzajemnie i przynosi to zarówno dobre skutki dla Twoich webinarów, jak i dla email marketingu. Zwłaszcza jeśli są one sparowane w jednym systemie.
Budowa bazy mailingowej dzięki webinarom
Jest wiele powodów, by prowadzić webinary. Przykładowo możesz:
- budować swoją pozycję eksperta (markę osobistość) lub widoczność firmy w internecie, dzieląc się ze słuchaczami wiedzą branżową;
- promować i sprzedawać swoje produkty i usługi, np. pokazując, jak za ich pomocą rozwiązać dany problem;
- szkolić swoich klientów z obsługi Twojego narzędzia, w celu zwiększenia ich satysfakcji, a co za tym idzie kolejnych transakcji;
- budować bazę mailową i prowadzić dalszą komunikację z odbiorcami.
Przyjrzyj się ostatniemu z wymienionych celów. Internauta zainteresowany danym webinarem rejestruje się na niego, na ogół wpisując swój adres mailowy. Służy to wysyłaniu przypomnień o wydarzeniu, linku kierującego do platformy, w której się ono odbywa, oraz często wysłania podziękowania za uczestnictwo wraz z nagraniem.
Warto jednak w formularzu rejestracji na szkolenie online umieścić checkbox ze zgodą na zapis do newslettera. Wtedy zapisani odbiorcy trafią od razu na Twoją listę mailingową i będziesz mógł ich dalej przybliżać i zapoznawać z Twoją marką, a także zaproponować zniżki czy inne materiały edukacyjne. Jeżeli korzystasz z webinarów we FreshMailu, subskrybenci od razu trafią na wybraną przez Ciebie listę mailową w naszym systemie.
Promocja webinarów przy pomocy maili
Według danych 57% zapisów na webinary pochodzi właśnie z maila. Wśród Twoich subskrybentów znajduje się na pewno mnóstwo osób, których zainteresuje organizowane przez Ciebie szkolenie online. Dlatego jeżeli prowadzisz rejestrację, nie wahaj się wysłać do nich mailingu z zachęceniem do uczestnictwa. Dzięki temu sprawisz, że Twoja marka będzie cały czas obecna w życiu klienta. Będzie otrzymywał od Ciebie nie tylko newslettery i oferty na skrzynkę elektroniczną, ale także dostarczysz mu wartościowych i przydatnych informacji podczas webinarów.
Email i SMS - ogromna skuteczność dłuższych i krótkich wiadomości
O tym, jak i dlaczego łączyć te dwa rodzaje komunikatów, pisaliśmy dokładnie w osobnym artykule. Znajdziesz w nim wiele ciekawych statystyk. Tutaj przedstawię w skrócie, dlaczego warto jedne wiadomości uzupełniać innymi.
Przewagą email marketingu jest to, że możesz w kampaniach wykorzystać nieograniczoną liczbę znaków, a także grafiki, gify, wideo itp, słowem wszystko, co jest potrzebne, by w atrakcyjny sposób przedstawić odbiorcom ofertę. Wysyłki SMS za to cieszą się open rate’m przekraczającym 95%. Wiadomości na telefon otwiera każdy, a większość odbiorców robi to w ciągu 5 minut od otrzymania.
Jak to wykorzystać? Przygotowujesz super ofertę dla klientów. W poniedziałek wysyłasz piękny mailing i czekasz na rezultaty. W środę rano sprawdzasz wyniki i tworzysz segment odbiorców, którzy nie otwarli Twojej kampanii oraz którzy dobrowolnie pozostawili Ci swój numer telefonu. Wysyłasz im SMS: W poniedziałek wysłaliśmy Ci coś wyjątkowego. Sprawdź skrzynkę email.
Tym sposobem masz pewność, że Twoja specjalna kampania mailowa osiągnie wyższy niż zazwyczaj open rate, a więc stworzysz więcej szans na konwersję.
Landing page + email marketing + webinary + wysyłka SMS + social media
Wiesz już, jak łączyć niektóre z kanałów komunikacji dostępnych we FreshMailu. Teraz pokażę Ci, jak mogłaby wyglądać kampania marketingowa, wykorzystująca cztery z nich.
Dla przykładu przyjmijmy, że właśnie Twoja firma przygotowała nowe narzędzie online i chcesz je zaprezentować swoim obecnym klientom, by wiedzieli, jak z niego korzystać i co im ono daje, ale też zainteresować ofertą nowych użytkowników. Decydujesz się, że przeprowadzisz o tym webinar. Co zrobić, by pozyskać jak najwięcej słuchaczy?
Stwórz landing w kreatorze FreshMaila
Na początek wchodzisz w kreator Landing Page we FreshMailu i przygotowujesz stronę zachęcającą do zapisu na Twój webinar. Możesz ją stworzyć od zera lub skorzystać z gotowego szablonu:
Na landing page’u umieść temat webinaru, informacje o wydarzeniu i prowadzącym, a także postaraj się krótko opisać, czego dowie się uczestnik i do czego ta wiedza może mu się przydać.
W samym już formularzu rejestracji umieść oczywiście check-box ze zgodą na otrzymywanie komunikacji mailowej.
Oczywiście jest to tylko jeden z przykładów, bo kreator landing page’ów sprawdzi się również do innego typu kampanii, np. takich, w których przygotowujesz specjalną stronę pod swoją promocję lub zachęcasz na landingu do bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą, by umówić się na indywidualne spotkanie.
Wyślij kampanię mailową oraz SMS
Do swojej listy subskrybentów wyślij spersonalizowany mailing, zachęcający do wzięcia udziału w webinarze. Przycisk z wezwaniem do działania powinien kierować na przygotowany wcześniej landing page. Jak już wcześniej wspominałem, email jest najlepszym źródłem zapisów na wydarzenie, dlatego po takiej kampanii mailowej możesz spodziewać się wzrostu zapisanych osób. Oczywiście warto wysyłkę ustawić odpowiednio wcześniej, np. 2 tygodnie przed webinarem, a tydzień później powtórzyć kampanię do segmentu odbiorców, którzy nie otworzyli poprzedniej wiadomości.
Upewnij się, wiadomości z przypomnieniem o wydarzeniu są ustawione. Bez nich wiele osób może zapomnieć, że się zapisało. Kampania ta jest dla Ciebie ważna, więc warto włączyć w nią wysyłkę SMS, czy to do powiadomienia o rejestracji na nowy webinar, czy przypomnienia o rozpoczęciu.
Promuj w social mediach
O webinarze informuj szeroko w social mediach. Poza swoimi profilami wykorzystaj też grupy na Facebooku powiązane tematycznie z Twoim wydarzeniem oraz takie, które są poświęcone szkoleniom i eventom. Jeżeli masz na to budżet, możesz oczywiście promować webinar płatnie.
Poznaj narzędzie
Powyższe kanały komunikacji zapewnią Ci dużą rzeszę uczestników, jednak końcowy efekt będzie zależał od tego, jak przygotujesz się do samego webinaru.
We FreshMailu naszą platformę do szkoleń online możesz przetestować przez 14 dni za darmo. Wykorzystaj ten czas, by dowiedzieć się, jak wykorzystać różne przydatne funkcje, jak:
- możliwość dodawania wielu prowadzących;
- różne opcje dzielenia ekranu;
- whiteboard;
- przeprowadzanie ankiet i quizów na żywo;
- moderacja czatu
i wiele innych.
A co po webinarze?
Oczywiście dla wielu nowych odbiorców, którzy po raz pierwszy mieli kontakt z Twoją marką podczas webinaru, to dopiero początek ścieżki zakupowej. Teraz spraw, by poczuli się dopieszczeni. Podziel uczestników wydarzenia na tych, co wyrazili zgodę na otrzymywanie newslettera i dodaj ich do swojej listy oraz tych, którzy nie zaznaczyli zgody. We FreshMailu to bardzo proste. Następnie tych drugich warto jeszcze raz zachęcić do subskrypcji, np. tym, że będą na bieżąco z Twoimi przyszłymi szkoleniami. Możesz to zrobić przy pomocy wiadomości z podziękowaniem za uczestnictwo.
Wyślij też nagranie z webinaru, do którego uczestnicy będą mogli wrócić i przypomnieć sobie ważne informacje. A co dalej? Oczywiście komunikacja email marketingowa, która jeszcze bardziej przybliży odbiorców do Twojej marki, a co za tym idzie, przełoży się na wzrost Twoich przychodów.