Marcin Kociuba wpis utworzony wpis edytowany
Inspirujące newslettery (część 1)
Powrót do listy wpisówInternet jest niczym morze inspiracji, także tych email marketingowych. Od dłuższego czasu prezentujemy je m.in. w dziale „Inspirujące newslettery“, chcąc pokazać, że newsletter może (czy też wręcz powinien) być nie tylko efektywną, ale i atrakcyjną dla oka formą komunikacji.
W najbliższym czasie będę je Wam pokazywać także na blogu, argumentując przy tym, co według mnie czyni je tak dobrymi. Poniżej pierwsza piątka – zapraszam!
Wywołaj poczucie pilności
Efektownie zaprezentowany zestaw zegarków marki Michael Kors, proponowanych jako potencjalne prezenty świąteczne. Copywriter wykorzystał presję czasu („Zegar tyka“, „Dziś ostatni dzień na zamówienie grawerowanych produktów...“), a do tego wzmocnił komunikat, pisząc o szybkiej dostawie, darmowych zwrotach oraz pakowaniu kupionych przez nas prezentów.
Jedyne, czego mi tu brakuje, to wyraziste call to action, kierujące na landing page z zegarkami do wyboru. Wówczas byłby to według nas idealny (a co najmniej prawie idealny) mailing przedświąteczny :-)
(newsletter: Michael Kors)
Wymyśl ciekawą konwencję i daj produkt do wypróbowania
Checkmark to smartfonowa aplikacja, służąca do tworzenia list zadań. Autorzy powyższej kreacji zgrabnie wkomponowali konwencję takiej listy w zdjęcie, przedstawiające na ekranie iPhone’a wygląd samego Checkmarka.
Na dole wiadomości znalazła się propozycja – „Tylko teraz wypróbuj Checkmarka za jedyne 99 centów!“ – oraz kontrastujące, acz nienachalne call to action („Pobierz ją teraz z App Store“). Gdyby aplikację można było wypróbować za darmo, prawdopodobnie każdy szukający tego typu aplikacji dałby się skusić.
(newsletter: Checkmark)
Personalizuj także grafiką
To się nazywa personalizacja! IndusInd Bank to indyjski bank, będący partnerem tamtejszej armii. W powyższym mailingu przedstawił specjalną propozycję dla starszych stażem żołnierzy – konto z dodatkowymi świadczeniami, unikatowym programem lojalnościowym, darmowymi numerami infolinii oraz specjalną kartą płatniczą z militarnym zdjęciem.
Już sama oferta jest więc bardzo mocno spersonalizowana, a do tego efekt potęguje fantastyczna grafika oraz hasło: „Z dumą służymy narodowej dumie“. A gdyby tak w podobny sposób tworzyć wiadomości wysyłane do innych grup zawodowych – prawników, lekarzy, pracowników naukowych...?
(newsletter: IndusInd Bank)
Nie tylko sprzedawaj - pokaż trendy, doradź...
Oasis Stores to duża, brytyjska sieć sklepów, która od lat bardzo aktywnie działa w internecie. Powyższy mailing został wysłany już dawno, ale do dziś może służyć za przykład, w jak doskonały sposób można na ekranie monitora pokazywać ubrania kobietom. Kobietom, które uwielbiają je oglądać, a także czytać o trendach oraz zapoznawać się z poradami, jak się ubierać.
Powyższy mailing łączy te wszystkie elementy. Jego autorzy pokazali atrakcyjne sukienki i dodatki (także na patrzących na nas modelkach), zwrócili uwagę na trendy, a także poradzili klientkom, jak można się ładnie ubrać. A to wszystko w stylu typowym dla modowych czasopism.
(newsletter: Oasis Stores)
Pokaż swój produkt najlepiej jak potrafisz (nawet, gdy jest kawałkiem aluminium)
Nie tylko ubrania można pokazać w atrakcyjny, wręcz zwiewny sposób. DELL pokazał, że technologię (w tym przypadku – laptopa) także. W powyższej kreacji zaprezentowano nowoczesnego ultrabooka praktycznie od każdej strony, skupiając się na jego największej zalecie – cienkiej obudowie. Aby dodać prezentacji ascetycznego komputera nieco dynamiki, wpleciono w mailing grafikę prezentującą pozwijane aluminium (z którego to wykonano ultrabooka) oraz tapetę z pomarańczowym płynem.
Niewiele widziałem tak atrakcyjnie przedstawionych komputerów. Przekaz uzupełniają krótkie opisy największych zalet – wspomnianej, cienkiej, ale do tego trwałej obudowie, ekranowi Corning Gorilla Glass oraz potężnemu procesorowi.
(newsletter: Dell)
Świetne szablony newslettera za darmo
We FreshMailu na co dzień tworzymy skuteczne i atrakcyjne newslettery dla naszych Klientów. Znajdziesz je także we FreshMail Designerze, gdzie przygotowaliśmy dla Ciebie – wspólnie z doświadczonymi web designerami - kilkanaście wyjątkowych szablonów, z których możesz dowolnie korzystać, dostosowując do swoich potrzeb przy każdej wysyłce (o tym, że jest to dziecinnie proste, przekonasz się, czytając poradnik).
Nie musisz za to dodatkowo płacić. Wszystkie szablony są dostępne w nieograniczonym zakresie w ramach Twojego abonamentu, a także darmowego konta.