Maria Wąchal wpis utworzony wpis edytowany
[Infografika] Czego o email marketingu nauczy Cię Święty Mikołaj
Powrót do listy wpisówRozpoczął się najważniejszy okres zakupowy w roku. Dla marketerów to czas intensywnej pracy, planowania i wysyłki świątecznych kampanii, które będą rozgrzewać serca i portfele klientów. Aby wesprzeć Wasze przygotowania zaczerpnęliśmy inspiracji od niekwestionowanego mistrza świątecznej atmosfery i organizacji - samego Świętego Mikołaja!
Czego, jako email marketerzy, możemy nauczyć się obserwując dobre praktyki Świętego Mikołaja? Całkiem sporo, ponieważ każde z jego świątecznych zadań ma przełożenie na proces tworzenia i wysyłania kampanii mailowych. Spójrz na to co robi Mikołaj i zobacz jak możesz udoskonalić swój email marketing.
Umieść infografikę na swojej stronie
Świąteczna opowieść FreshMaila
Buduj swoją bazę mailingową
Tak jak Święty Mikołaj ma swoją listę z prezentami, tak i Ty zbierasz zapisy do newslettera i budujesz społeczność online. Nie przegap żadnej okazji do powiększania swojej listy mailingowej. Możesz do tego wykorzystać przede wszystkim swoją własną stronę internetową. Także blog lub stopkę maila. Co więcej, nawet wizyta na biegunie północnym przestaje być wymówką, kiedy masz ze sobą tablet z aplikacją FreshForm. Możesz zbierać adresy nowych subskrybentów offline, bez dostępu do internetu.
Wysyłaj odpowiednie treści
Zastanawiałeś się czemu Mikołaj nigdy nie obdarowuje krawatami małych dziewczynek, a kurtkami zimowymi dzieci na Hawajach? Po prostu wie jak ważnym jest, aby każdy dostał prezent, jaki sobie wymarzył. Dla email marketerów odpowiadanie na potrzeby swoich odbiorców jest tak samo istotne, ponieważ nie ma nic gorszego, niż przesyłanie odbiorcom wiadomości, którymi nie są zainteresowani. Jeśli włożysz odpowiednią ilość pracy w przygotowanie swojej bazy możesz osiągnąć bardzo zadowalający efekt sprzedażowy. Wykorzystaj segmentację po danych deklaratywnych i behawioralnych. Wysyłaj maile do wszystkich, ale ze spersonalizowanym komunikatem, który trafia do jednostek. Nie chcesz dostać skarpetek w świąteczny wieczór, prawda? Tak samo Twoi odbiorcy pragną informacji, które chcą czytać.
Poznaj potrzeby odbiorców
Święty Mikołaj doskonale wie, jak zachowywałeś się w tym roku. Przypomnij sobie czy pomogłeś starszej pani przejść przez ulicę i czy dostawca pizzy zawsze otrzymuje od Ciebie napiwek. Także dla email marketera bardzo ważne jest poznanie potrzeb i zachowań swoich odbiorców. Integracja FreshMaila z Google Analytics oraz możliwość implementacji kodów trackingowych, pozwoli Ci w prosty sposób identyfikować użytkowników odwiedzających Twoją stronę oraz sprawdzać efekty kampanii email marketingowych. Dane te będziesz mógł następnie wykorzystać do tworzenia jeszcze efektywniejszych wysyłek targetowanych na podstawie rozpoznanych preferencji.
Testuj, testuj i jeszcze raz testuj
Który prezent chętniej otworzysz - pięknie opakowany w świąteczny papier podarunkowy, czy niedbale zawinęty w starą gazetę? Nawet jeśli w środku znajdziemy to samo, w przypadku prezentów, ale także i wiadomości mailowych ich oprawa wpływa na pierwsze wrażenie, którego nie chcesz zepsuć. Profesjonalne systemy do email marketingu oferują Ci narzędzia, dzięki którym sprawdzisz czy Twoje wiadomości są optymalnie przygotowane do wysyłki i atrakcyjne dla odbiorców. Maile, które nie są “opakowane” prawidłowo, nie będą otwierane, a to może zrujnować Twoje święta. Zawsze przed wysyłką przeprowadzaj testy, aby Twoi odbiorcy byli zadowoleni z “prezentów”, które do nich ślesz.
Trafiaj do inboxa
Święty Mikołaj wie, że może uznać swoją pracę za sukces dopiero wtedy, gdy prezenty wylądują bezpiecznie pod choinką, a nie utkną na dachu, czy wpadną gdzieś koło lodówki. Podobnie Twoim zadaniem jest upewnić się, że przesyłane wiadomości docierają do inboxów odbiorców, a nie lądują w folderze ze spamem. Istnieją określone zasady, których powinieneś przestrzegać, aby Twoje wysyłki nie zwróciły na siebie uwagi wrażliwych filtrów antyspamowych. Ciężko pracujesz nad przygotowaniem swoich kampanii, weź pod uwagę wskazówki z infografiki, aby uniknąć problemów z filtrami po tym jak naciśniesz “wyślij”.
Zautomatyzuj swoją pracę
Mikołaj nie byłby aż tak pracowity i efektywny bez pomocy swoich elfów i reniferów. Dzięki temu wszyscy mogą na czas wykonać pracę, a resztę czasu poświęcić na wypoczynek i inne ważne dla nich aktywności. Jako email marketer, możesz sam zorganizować swoich pomocników w postaci odpowiednio przygotowanych autoresponderów. To niesamowicie pracowite i pomocne narzędzia, dzięki którym zautomatyzujesz swoje działania i stworzysz zalążek programu lead-nurturing. Dzięki nim nie tylko zareagujesz na zachowania swoich odbiorców, ale i podtrzymasz ich zaangażowanie i zainteresowanie swoimi ofertami.
Pracuj mądrze
Na koniec, nie zapomnij, że grudzień to nie tylko Mikołaj i prezenty. To także piękna choinka, która odpowiednio udekorowana doda magii Twoim świętom. Dodaj lampki, świąteczne bombki, gwiazdę i inne ozdoby, aby stała dumnie w centrum zainteresowania. Podobnie możesz “udekorować” swój system do email marketingu integrując go z aplikacjami na Zapierze, czy platformami, których na codzień używasz. Osiągniesz dzięki temu niesamowite rezultaty.