Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Google Analytics i FreshMail
Powrót do listy wpisówFreshMail jako pierwszy system do e-mail marketingu w Polsce postanowił wykorzystać potencjał narzędzi pakietu Google Analitycs do mierzenia efektywności wysyłanych kampanii. Właśnie udostępniliśmy wszystkim użytkownikom systemu FreshMail moduł Google Analytics w wersji beta. Dzięki niemu linki zawarte w mailingach będą śledzone przez system i uwzględniane w jego raportach.
Aby w pełni korzystać z nowej funkcjonalności Freshmaila wystarczy podpiąć do swojej strony (lub innej Landing Page) darmowy system statystyczny Google Analytics. Przygotowując kampanie, w kroku „zaawansowane” należy dodatkowo zaznaczyć pole "Google Analytics". Od tego momentu linki zawarte w Twojej wysyłce będą śledzone przez system.
Później wysyłasz kampanie (dane z darmowego konta GA są aktualizowane co 48-72h - chociaż bywa to bardzo indywidualna kwestia) i możesz obserwować jej rezultaty nie tylko w raportach FreshMaila, ale i w statystykach Google Analytics. W tym celu zaloguj się do swojego konta w usłudze. Klikając w menu bocznym „Źródła odwiedzin”, a następnie w pozycję "Wszystkie źródła odwiedzin" wyświetlamy tabelę, w której należy odnaleźć wiersz oznaczony jako freshmail / email.
Znajdziesz w nim zbiorcze zestawienie dotyczące odwiedzin wygenerowanych bezpośrednio z kampanii przeprowadzonych przez system FreshMail. Jeżeli interesują Cię bardziej szczegółowe dane, z rozbiciem na poszczególne kampanie kliknij w menu bocznym na źródła odwiedzin, a następnie kampanie. Tam w tabeli znajdziesz zbiór wszystkich kampanii prowadzących do danej witryny. Kampanię przeprowadzoną za pośrednictwem FreshMaila powinieneś rozpoznać po pierwszych dwóch literach FM, a następnie nazwie którą nadałeś jej we FreshMail, np. fm_zyczenia.
Dzięki statystykom Google Analytics możesz przeanalizować następując parametry dotyczące efektywności Twoich wysyłek:
- ilość odwiedzin (liczba mówiąca ile osób weszło na naszą stronę)
- średni czas spędzony na stronie (uśredniony czas przebywania na naszej stronie)
- % nowych odwiedziń (procent użytkowników odwiedzających witrynę po raz pierwszy.)
- współczynnik odrzucenia (procent odwiedzin pojedynczej strony - tzn. odwiedzin, podczas których użytkownik opuścił witrynę ze strony wejściowej)
- odwiedziny/strony (średnia liczba stron witryny wyświetlanych podczas odwiedzin przez jednego użytkownika)
Dzięki analizie powyższych wskaźników możesz lepiej zaplanować swoje przyszłe kampanie prowadzone za pomocą systemu FreshMail.
Obecnie cały czas prowadzimy prace nad zwiększeniem wykorzystania Google Analytics w systemie FreshMail, dlatego już niedługo powinniśmy udostępnić kolejne funkcjonalności.
Ponieważ obecnie dostępna jest wersja beta - co oznacza, że cały czas testujemy nowy moduł - jeżeli zauważysz, że coś w nim nie działa należycie, napisz do nas.