Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Gmail zwiększa udziały w rynku
Powrót do listy wpisówW lipcu usługa Google - Gmail awansowała na trzecie miejsce pod względem liczby użytkowników w USA. Można uznać, że idealny prezent w chwili zakończenia wersji bety Gmaila, z jaką dotychczas mieliśmy do czynienia.
Jak to wyglądało na początku?
Ten wynik warto odnieść do krótkiej historii Gmaila. Za jej początek możemy uznać dzień 1 kwietnia 2004 roku. Przez wielu przyjęty jako żart primaaprilisowy, według zestawienia comScore osiągnął 37 milionów unikalnych użytkowników, zapewniając sobie trzecie miejsce na podium. Co prawda do czołówki jeszcze mu trochę brakuje, ale w tempie rozwijania się jaki osiągnął: 25% który zanotował w tym roku i przy spadku AOL o 22%, pokonał już najbliższego rywala. Kolejni prawdopodobnie szykują się już na starcie z tak dynamicznie rozwijającym się konkurentem. Na trasie do zwycięstwa znajdują się już tylko Windows Live Hotmail (47 milionów użytkowników) i Yahoo Mail, który notuje 106 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie. Informacje te potwierdzają wyniki badania z okresu pomiędzy 8 a 15 sierpnia 2009 r. sporządzonego przez Hitwise. Według top 20 stron pod względem odwiedzin, Yahoo! Mail zajmuje miejsce pierwsze (4.26%), kolejne Windows Live Mail (1.66%), Gmail (0.92%) i ostatnie AOL Mail (0.57%). Warto pamięć, że statystyki obejmują strony wszystkich kategorii i na tym tle, poczta elektroniczna prezentuje się wysoko.
W przypadku, gdyby Gmail utrzymywał tempo wzrostu podobne do dotychczasowego, potrzeba mu jednak jeszcze ponad 5 lat, aby zająć miejsce pierwsze w rankingu - oczywiście zakładając, że Yahoo nie będzie powiększał bazy użytkowników. Biorąc jednak pod uwagę początki Gmaila - zaproszenia i wielkość oferowanej od samego początku skrzynki pocztowej i innowacyjność, można uznać, że jest to spory sukces i na tym jeszcze nie koniec. To jest dopiero początek!