Maria Czekańska wpis utworzony wpis edytowany
#FreshMailersi: Wywiad z Anną Gdulą-Karwan
Powrót do listy wpisówMaria Czekańska: Czym się zajmowałaś, zanim trafiłaś do FreshMaila?
Anna Gdula-Karwan: Mam dosyć bogate CV (uśmiech). Najczęściej byłam na stanowiskach, związanych z obsługą klienta lub sprzedażą, dwukrotnie byłam też Managerem, a i marketing pojawiał się dość często na drodze ścieżki zawodowej. Praca w różnych branżach pozwoliła mi poznać rozmaite potrzeby i punkty widzenia - także biznesowe. Dzięki temu bardzo elastycznie podchodzę do kontaktu z ludźmi. Potrafię szybko przystosować się do nowego środowiska i jestem otwarta na zmiany. No i z każdego miejsca pracy wyszłam przynajmniej z jedną bliską mi osobą.
Jak każdy, mam jakąś swoją historię,
która mnie ukształtowała.
I sporo czasu włożyłam w to,
by nie poszła ona na marne.
Dlaczego zdecydowałaś się na pracę we FreshMailu, na stanowisku New Business Manager?
Po pracy na stanowisku Accounta, w agencji marketingowej, czułam potrzebę powrotu do środowiska sprzedażowego, nie chcąc wyjść z marketingu całkiem. Uważam, że to stanowisko pozwala mi doskonale łączyć oba obszary. Dodatkowo, bardzo podobała mi się rozmowa kwalifikacyjna, a zwłaszcza podejście szefowej naszego działu. Ważna jest dla mnie atmosfera w zespole. I tutaj moje przeczucia mnie absolutnie nie myliły (uśmiech).
Co jest dla Ciebie największym wyzwaniem na obecnym stanowisku pracy?
Spełnianie oczekiwań. Pod tym względem jestem bardzo wymagająca wobec siebie. Z jednej strony do zaspokojenia są potrzeby klienta, z drugiej - firmowe założenia i cele. A jeszcze gdzieś w tym moje własne oczekiwania i ambicje. Czasami trudno pogodzić wszystkie te dobra, ale jakoś w głębi serca wierzę, że można do takiej harmonii dążyć. I ja taką potrzebę w sobie mam. Może i misję nawet?
Co Cię motywuje i pozwala osiągać lepsze wyniki?
Niestety lub stety, jestem z tych osób, które najbardziej motywuje sukces. Im więcej pozytywnych bodźców, tym więcej mam energii i zapału do działania. Ale dużego kopniaka daje mi także docenienie mojego zaangażowania przez otoczenie. Szczególnie lubię feedback od zadowolonych klientów, bywa bezcenny w trudniejszych momentach. Obecnie mocno pracuję nad tym, by potrafić poklepać siebie samą po pleckach i powiedzieć ze środka “Dasz radę, jesteś super”.
Przy jakiej muzyce najlepiej Ci się pracuje?
Wybieram przypadkowe utwory w zależności od nastroju. Natomiast zdecydowanie najczęściej słucham … ASMR - pozwala mi się skupić i jednocześnie zrelaksować. Zdarza mi się także, że w tle leci podcast kryminalny. W wyjątkowo mocno pracowite dni wybieram jednak ciszę i dźwięki palącej się pod palcami klawiatury.
Jakie dotychczasowe doświadczenia pozwoliły Ci być lepszą w tym, co robisz?
Ania: Te prywatne, niekoniecznie związane z życiem zawodowym. Jak każdy, mam jakąś swoją historię, która mnie ukształtowała. I sporo czasu włożyłam w to, by nie poszła ona na marne. Często słyszę, że mam dużą samoświadomość i faktycznie, zgodzę się z tym. Lubię zmieniać się na podstawie doświadczeń i ciągle uczyć się o sobie nowych rzeczy. To sprawia, że staję się lepsza (mam nadzieję!), tak po prostu. Przekłada się to z kolei na chociażby pracę.
W moim zespole możesz powiedzieć,
co myślisz, ale wciąż z uwzględnieniem tego,
że po drugiej stronie jest osoba,
która posiada swoje zdanie,
do którego ma prawo.
Co jest dla Ciebie najważniejsze w kulturze pracy?
Empatia wobec tego, że jesteśmy ludźmi z całym wachlarzem różnych cech, zachowań oraz emocji. Preferuję ludzkie podejście i prawdziwe twarze. Są osoby z twardą skorupą, ale mamy w otoczeniu także wrażliwców. Każdy z nich może być wspaniałym pracownikiem, ale wymagającym innego wsparcia czy motywacji. Ważne jest indywidualne podejście, a nie tylko wypracowane formy, w które wtłaczamy na siłę każdego. Ogromnie cenię sobie mądre przywództwo.
Jeśli chodzi o pracę we FreshMailu, co Ci się najbardziej podoba?
Luz, którego musiałam się na nowo nauczyć. Świadomość, że jak popełnię błąd, to nie zawali się od razu firma, a tym bardziej cały świat. Spokój pracy, mimo różnego jej natężenia. Wspierający zespół, pełen barwnych osobowości. I wspomniana wyżej empatia z ludzkim podejściem.
Jakie wartości FreshMaila są Ci najbliższe?
Otwartość i szacunek. W moim zespole możesz powiedzieć, co myślisz, ale wciąż z uwzględnieniem tego, że po drugiej stronie jest osoba, która posiada swoje zdanie, do którego ma prawo.
Co byś doradziła komuś, kto pragnie być New Business Managerem lub dopiero rozpoczyna swoją przygodę na tym stanowisku?
Żeby nie tylko mówić, ale też dużo słuchać. Bo w wypowiedziach rozmówcy tkwią wszystkie potrzeby, które możemy spełnić. A także, żeby nie zamykać się na relację sprzedawca-klient, tylko zobaczyć po drugiej stronie partnera do świetnej współpracy.
Jak sobie radzisz z pracą zdalną? Jakie masz rady, aby zachować w tej sytuacji dobry work-life balance?
Pracę zdalną bardzo lubię. Daje mi dużą samodzielność w organizacji swojego czasu. Pracuje z większym luzem, a jednocześnie mam wrażenie, że bardziej efektywniej. Ale jestem również osobą towarzyską, więc praca w biurze to dla mnie możliwość integracji, śmiechów, rozmów w trakcie obiadu. W domu zdecydowanie brakuje mi tej energii, budzącej się ze wspólnego bycia razem. Dlatego jestem fanką modelu hybrydowego.
Rady nie mam, myślę, że my, ludzie, wszelkie odpowiedzi kryjemy w sobie. Warto więc czasami posłuchać siebie (uśmiech).