Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
FreshMail patronuje IAB Creative Showcase!
Powrót do listy wpisówPoznaliśmy już wyniki letniej edcyji IAB Creative ShowCase, któremu FreshMail z dumą patronuje. Namawiamy do zgłaszania prac do edycji jesiennej.
Czym jest IAB Creative Showcase?
Celem konkursu jest promowanie kreatywności i innowacyjności kreacji w sektorze reklamy online oraz zaprezentowanie i podzielenie się dorobkiem kreacji internetowych w Polsce.
Co kwartał najbardziej twórcze kampanie oceniane są przez jury, w skład którego wchodzą eksperci z branży interaktywnej, marketerzy i reprezentanci domów mediowych. Do każdego głosowania zapraszani są goście specjalni.
Spośród zgłoszeń każdorazowo wybierany jest laureat oraz przyznawane są 2 wyróżnienia. Nagroda Grand Prix będzie wybierana przy każdej ostatniej edycji w roku spośród wszystkich laureatów edycji kwartalnych.
Organizatorem konkursu jest Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Decyzję o jego przygotowaniu podjęli na początku roku członkowie Grupy Roboczej IAB Brand advertising online, do której również należymy.
Laureatem letniej edycji jest agencja K2 Internet
zwycięska kampania realizowana była dla Cappy.
Kampania wspierająca wprowadzenie na rynek nowego produktu Cappy Całe Jabłko na pierwszym miejscu stawiała sobie nawiązanie interakcji z główną grupą docelową – kobietami. Możliwość sterowania przez odbiorcę przekazem zaowocowała ponad 28 398 900 interakcjami z kreacją. Nieszablonowy sposób przekazania potencjalnym konsumentom informacji dotyczących wejścia na rynek nowego produktu połączono z edukowaniem o dobroczynnych właściwości błonnika. Kreacja banerowa nie komunikowała jedynie pojawienia się nowego produktu. Po kliknięciu odpowiednich pól konsumentki mogły uzyskać dokładne informacje na temat składu oraz właściwości odżywczych Cappy Całe Jabłko.
Jury wyróżniło kampanię agencji Point of View
dla Polkomtela - marka 36i6.
Kampania anonsująca powrót uwielbianego przez fanów TurboDymoMana po prawie rocznej przerwie, superbohatera z reklam 36i6, marki Polkomtela skierowanej do nastolatków. Bohater wraca poobijany w gipsie, stąd kreacja umożliwia wpisanie życzeń na gipsie (popularny zwyczaj wśród nastolatków). Unikalne dla tej kreacji (i po raz pierwszy zastosowane w Polsce) było połączenie doublebillboarda z aplikacją na Facebooku (a nie tylko profilem). Życzenia wpisane na bannerze publikowane były od razu na tablicy użytkownika i jednocześnie na profilu 36i6 (po kliknięciu na button "Opublikuj" użytkownik przechodził do aplikacji na Facebooku, wymagane było zalogowanie się na swój profil oraz zaakceptowanie lub poprawienie wpisanej treści z bannera przenoszonej do aplikacji). Aby zmotywować użytkowników do wpisywania intrygujących życzeń, aplikacja była zorganizowana w konkurs, w którym nagradzano najciekawsze wpisy.
Drugie wyróżnienie przyznano agencji Mindshare
za kampanię United International Pictures - film Kung Fu Panda 2.
Głównym zadaniem kreacji kampanii filmu Kung Fu Panda 2 było poinformowanie widzów o premierze i zachęcenie ich do udania się do kina. Aby wyróżnić się wśród komunikatów o podobnym charakterze postanowiliśmy zamiast tradycyjnego trailera w bannerze zaangażować użytkowników w komunikat. W naszej kreacji daliśmy użytkownikom możliwość wcielenia się w postać głównego bohatera, czyli pandy Po, wojownika kung-fu. Po najechaniu kursorem na banner mogli przejąć nad nim kontrolę i zrobić to, co Po umie robić najlepiej, czyli… rozbić stronę na kawałki. Spod rozbijanej strony ukazywał się plakat filmu, czyli właściwy komunikat sprzedażowy dotyczący premiery. Wyniki kampanii pokazały, że kreacja przypadła do gustu internautom. 77% z nich rozwinęło kreację, a 20% weszło z nią w dłuższą interakcję. Czas zabawy kreacją był szczególnie wysoki na serwisach dziecięcych – aż 171 sek. W całej kampanii wyniósł 76 sek., co znacznie przewyższyło średnią dla rynku polskiego wynosząca 39 sek.