Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
FreshMail Inspektor – optymalizacja mailingów
Powrót do listy wpisówFreshMail wprowadził nową, niezwykłą funkcjonalność, która poprawni jakość przygotowywanych przez Ciebie mailingów.
FreshMail Inspektor - bo o nim tutaj mowa, to sprytny gadżet, który pomoże ocenić Ci poprawność przygotowania szablonu mailingu.
Dzięki temu będziesz mógł na bieżąco sprawdzić, czy stosujesz się do najważniejszych zasad tworzenia mailingu, czyli:
- nie używasz Flasha ani JavaScriptu,
- zamieściłeś link rezygnacji,
- odpowiednia dodałeś tekst, a nie skopiowałeś go z MS Words (lub innego edytora tekstu),
- czy użyłeś ALTów po obrazkami ,
- czy stosujesz poprawne style CSS (więcej o nich możesz przeczytać w naszym raporcie pt.: Technologia CSS w aplikacjach pocztowych. Wytyczne dla programistów
- i wiele innych.
O tym jak należy przygotowywać szablony do wysyłek możesz przeczytać w naszej bazie wiedzy.
FreshMail Inspektor dokładnie przeanalizuje przygotowany przez Ciebie szablon pod kątem 30 najpopularniejszych błędów, które powodują złe wyświetlanie się w programach pocztowych. Ewentualne błędy będą podzielone na trzy kategorie:
- krytyczne - które koniecznie musisz naprawić (część z nich FreshMail sam poprawi za Ciebie :-)),
- ważne - te również winny być przez Ciebie poprawione,
- pozostałe - błędy, na które warto zwrócić uwagę.
Dodatkowo, przy każdej z uwag FreshMail Inspektor zaproponuje Ci rozwiązanie danego "problemu".
FreshMail Inspektor w praktyce
Z pomocy Inspektora możesz skorzystać w dwóch miejscach w systemie. Po pierwsze, tworząc kampanię w kroku pierwszym, pod edytorem znajdziesz odpowiednią zakładkę. Klikając na "Sprawdź" rozpoczniesz działanie Inspectora.
Wskazane błędy możesz na bieżąco poprawić i aby upewnić się, że wszystko jest ok wykonać powtórne sprawdzenie, klikając przycisk "Sprawdź".
Drugim miejscem gdzie FreshMail Inspektor przypomni o sobie, jest krok czwarty - przy tworzeniu wysyłki testowej.
Oczywiście FreshMail Inspektor nie zwalnia Cię z konieczności wykonania wysyłek testowych, ScreenTestu czy SpamTestu ! Zawsze pamiętaj o złotej zasadzie e-mail marketingu: Testu, testuj, testuj ! ;-)
W przyszłości
Obecnie po przeprowadzeniu testów na części naszych Klientów dostaliśmy informację o tym, aby wzbogacić FreshMail Inspekora o SpamTest (który obecnie dostępny jest w kroku 4) - po Świętach zajmiemy się tym tematem. Jeżeli macie jakieś inne uwagi odnośnie działania nowej funkcjonalności lub pomysł jak ją dalej rozwijać - piszcie.