Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
FreshMail bada, jak sprawdzają pocztę Twoi odbiorcy
Powrót do listy wpisówZespół FreshMaila przeprowadził badanie, mające odpowiedzieć na pytanie, jakich programów i systemów używają polscy Internauci do przeglądania poczty elektronicznej. Badaniem było objętych 1 000 000 otwartych maili, które były wysłane przez system FreshMail w dniach 11-25 marca 2009 roku. Celem badania było sprawdzenie rzeczywistych zachowań internautów, a nie tylko deklarowanych schematów działania.
Z badania wynika, że 57% badanych internautów sprawdza pocztę poprzez zainstalowany na swoim komputerze program pocztowy.
Najpopularniejszymi aplikacjami służącymi do tego celu jest rozwiązanie Microsoft z rodziny outlook 2000-2003, outlook ekspres oraz windows mail (systemy te bazują na tym samym jądrze i nie istnieje możliwość rozpoznania, z której wersji korzysta dany internauta). Na drugim miejscu plasuje się Outlook 2007 z udziałem wielkości 12%. Ciekawe wydaje się trzecie miejsce, na którym exequo znalazł się Thunderbird oraz iMail zajmując po 5%.
Swoją pocztę sprawdza poprzez stronę www 43% badanych internautów. Najpopularniejszym klientem pocztowym on-line okazała sie poczta Wirtualnej Polski, z której korzysta 38% badanych. Na drugim miejscu znalazła się poczta Interii z 19% udziałem, a na miejscu trzecim poczta onet.pl z udziałem 16%.
Powyższe wyniki mogą odbiegać nieco od wartości faktycznych i mogą się różnić dla poszczególnych segmentów rynku, np. dla mailingów o treści marketingowej dużo większą wartość osiąga iMail oraz iPhone.
Badanie możliwe było dzięki wzbogaceniu systemu FreshMail o nową funkcjonalność, która analizuje otwarte maile pod kątem klienta poczty.
FreshMail rozpoznaje, z jakiego systemu operacyjnego korzysta odbiorca kampanii, a także czy sprawdził pocztę poprzez program pocztowy, czy może wykorzystał do tego stronę internetową. Następnie FreshMail analizuje procentową i ilościową popularność poszczególnych typów programów pocztowych oraz rozwiązań on-line. Nowa funkcjonalność dostępna jest bez żadnych dodatkowych opłat dla wszystkich użytkowników FreshMaila. Rozwiązanie takie pozwoli na jeszcze dogłębniejszą analizę bazy mailingowej i bardziej skuteczne wysyłki.
FreshMail powyższe badania w znacznie rozszerzonej wersji (podział na branże, segmenty rynku, systemy operacyjne, itd.) będzie regularnie powtarzał i publikował wyniki raz w miesiącu na swoich stronach.
Jak to wygląda we FreshMailu?
Każdy Klient FreshMaila może uzyskać takie dane statystyczne z przeprowadzonych przez siebie kampanii. Wystarczy po zalogowaniu się do systemu kliknąć w zakładkę Raporty, następnie w nazwę kampanii z której chcemy uzyskać wyniki. Ostatnim etapem jest kliknięcie w Aplikacje pocztowe. W ten sposób uzyskujemy wszystkie statystyki zaprezentowane na poniższym przykładzie.