Szymon Dyrlaga wpis utworzony wpis edytowany
Email marketing w branży fitness
Powrót do listy wpisówProwadzisz klub fitness, siłownię lub szkołę walki? Zatem wiesz, że coraz więcej osób chce dbać o zdrowie i kondycję fizyczną. Z jednej strony to dla Ciebie ogromna szansa, z drugiej łączy się z wciąż rosnącą i rozwijającą się konkurencją. Co zrobić, żebyś to Ty wyróżniał się spośród wielu ofert? Oczywiście możesz płacić za świetne reklamy i wprowadzać coraz to większe promocje. Pamiętaj jednak o tym, że Twoim celem, oprócz pozyskiwania nowych klientów, jest również - a może przede wszystkim - utrzymywanie osób już u Ciebie ćwiczących, a także aktywizacja tych, którym skończyła się umowa. Email marketing pomoże Ci posegmentować odbiorców na grupy i dobrać do każdej odpowiednie komunikaty. W dodatku jest kanałem, który pozwoli Ci się wyróżnić od konkurencji i pokazać, że tworzysz coś więcej niż posty na Facebooku czy Instagramie. Poniżej znajdziesz więcej informacji o tym, dlaczego warto wykorzystać email marketing w branży fitness.
Zobacz, jak robią to najlepsi:
Zainteresowani zgłoszą się sami
Czy wiesz, jakie postanowienia noworoczne wybrali Polacy? 41% chce po prostu “schudnąć”, a 32% - “regularnie ćwiczyć fizycznie” (wg badań Aterima). Oznacza to, że koniec grudnia i początek stycznia to doskonały okres na pozyskiwanie nowych odbiorców.
Jak zacząć z email marketingiem?
Wiele osób szuka odpowiedniego klubu fitness, siłowni, etc. na własną rękę, korzystając z Internetu. Spraw, by osoby, które wejdą na Twoją stronę, pozostawiły Ci adres email, żebyś mógł za pomocą wiadomości przekonać ich, by zostali Twoimi klientami.
Jak tego dokonać? FreshMail umożliwia Ci wygenerowanie formularzy lub pop-upów, które przygotować można szybko i w bardzo prosty sposób. Następnie należy już tylko umieścić je na stronie internetowej. Możesz zachęcić użytkowników tym, że będziesz wysyłać tylko interesujące ich treści lub przekonać do zapisu upominkiem w postaci poradnika z ćwiczeniami. To sprawi, że zainteresowani sami się do Ciebie zgłoszą.
Utrzymywanie zaangażowania
Trudniej przekonać kogoś do pierwszego zakupu niż do ponownego. Jeżeli dana osoba już raz zdecydowała się wydać pieniądze na karnet u Ciebie, jest duża szansa, że wyda je po raz kolejny.
Stwórz dobrą atmosferę od samego początku
O tym, czy ktoś zostanie Twoim stałym klientem, zadecyduje wiele czynników. Warto jednak starać się, by doświadczenie klientów z Twoim klubem było pozytywne od samego początku. FreshMail ma na to sposób - są nim autorespondery, czyli wiadomości wysyłane automatycznie. Przykładowo użytkownik, który zapisze się do Twojej bazy, otrzyma natychmiast wiadomość powitalną. Jest to doskonały sposób, by przywitać nowego klienta i na przykład przesłać mu pierwsze porady ćwiczeniowe.
Poniżej przykład dobrze prowadzonej komunikacji mailowej od Smart Gym. Podobne porady dobrze sprawdziłyby się w autoresponderach:
Najlepsze w email marketingu jest to, że możesz z łatwością targetować i personalizować treści tak, by pasowały do potrzeb lub zainteresowań danej osoby.
Poniżej znajduje się mail od sieci siłowni Smart Gym skierowany tylko do segmentu kobiet. Jest w nim zawarta prośba o odpowiedź na ankietę. To bardzo dobry sposób, by poznać opinię użytkowników i cały czas rozwijać jakość swoich usług. Tak samo, jak zadając pytania ze wskazaniem adresu, na który klienci mogą odpisać.
Przypominaj o kończącym się karnecie
W tym wypadku również najlepiej sprawdzą się wiadomości automatyczne. We FreshMailu możesz ustawić je tak, by wysyłał przypomnienie o dobiegającym terminie karnetu i konieczności jego przedłużenia. W mailach tych możesz też zaproponować różne promocje, jednak radzimy, by czas ich obowiązywania nie był zbyt długi. Lepiej żeby klienci podjęli decyzję spontanicznie, pod wpływem kuszącej i zarazem ulotnej okazji. Poniżej inspirujący przykład komunikowania promocji od Fitness Platinium.
W lecie podtrzymywanie formy
Mniej więcej od końca czerwca do początku października trwa okres wakacyjny. Jest ładna pogoda, wiele osób wybiera aktywność pod gołym niebem, a część wyjeżdża z miasta. W tym czasie wiele osób postanawia nie przedłużać lub zawiesić swój karnet. Ułatw im to, przygotowując na stronie informacje, jak tego dokonać i na jakich warunkach. Informować możesz o tym w mailu, tak jak poniżej:
Wszystko po to, by klienci mieli dobre doświadczenie z Twoim klubem i po urlopie lub po okresie letnim chętnie do Ciebie wrócili.
Aktywizuj byłych klientów
Na początek dobra wiadomość: osoby, które straciły zainteresowanie Twoim klubem, wciąż mogą je odzyskać! Dobrym okresem na to jest początek października, gdy pogoda już nie dopisuje i wiele osób chce wrócić do ćwiczeń pod dachem, a także końcówka roku - wiadomo, niedługo trzeba wprowadzić w życie postanowienia noworoczne, więc część zainteresowanych może już w grudniu szukać odpowiedniego miejsca.
Jak pisać do takich osób? Stwórz segment adresów, które od dawna nie otwierały Twoich maili. W email marketingu można takich odbiorców zaciekawić przede wszystkim ciekawym tematem:
Osoby, które otworzą wiadomość, automatycznie wypadną z segmentu tych nieaktywnych. Możesz więc kontynuować i dalej wysyłać podobne treści do osób, które nadal nie otwierają żadnej z Twoich kampanii:
W ten sam sposób specjaliści FreshMaila aktywowali prawie 10% odbiorców firmy Dr Tusz, którzy przez trzy miesiące nie otwarli ani jednej wiadomości od tego nadawcy.
Po odzyskaniu nieaktywnych przeprowadź kampanię mającą zachęcić do powrotu na treningi/siłownię.
Podsumowując…
...w biznesie, tak jak w treningu, liczy się systematyczność. Email marketing w branży fitness pozwoli Ci zbudować trwałą komunikację z klientami, a także pozyskać nowych i aktywować tych, którzy już wcześniej korzystali z Twoich usług. Nie bój się, to naprawdę proste. Na zachętę warto dodać, że jedna złotówka zainwestowana w email marketing przynosi średnio 38 zł zysku.
Powodzenia!