Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
E-mail marketing w czasach kryzysu
Powrót do listy wpisówRaport Datran Media "3rd Annual Marketing & Media Survey Results" potwierdza przeprowadzone do tej pory badania z zakresu wykorzystania i dalszej tendencji rozwojowej e-mail marketingu.
W badaniu wzięło udział ponad 3000 marketerów z prestiżowej listy Fortune 1000.
Aniketowni zapytani między innymi o kanał komunikacji z klientami uważają e-mail marketing za najskuteczniejszy. Ponad 80,4 % marketerów przyznało, że e-mail spełnia powyższe kryteria. Tym samym zajął on pierwsze miejsce w tej kategorii, znacznie wyprzedzając marketing w wyszukiwarkach internetowych, na który wskazało "tylko" 56,8 % badanych. Potwierdza to także tendencję zarysowaną w raporcie „Integrated Marketing Media Mix”, opublikowanym przez Direct Marketing Association. Wraz z docenieniem e-mail marketingu jako kanału komunikacji z klientami, wzrasta ilość przeznaczonych nań środków w kolejnym roku budżetowym. Świadczy o tym fakt, że najwięcej, bo 58,5% marketerów potwierdziło, że e-mail będzie tym narzędziem, na który zostanie przeznaczona największa część budżetu.
Marketerzy określili także, jakie narzędzie będzie środkiem do celu, czyli najważniejszym elementem strategii marketingowej w 2009 roku. 62% wskazało na newsletter, co umieszcza ten sposób komunikacji na pierwszym miejscu w swojej kategorii. Zapytani także o to, czy e-mail jest efektywnym środkiem prawie 91% odpowiedziało twierdząco.
Podsumowując możemy zauważyć, że branża e-mail marketingu w czasach trudności gospodarczych powinna trzymać się dobrze i w dalszym ciągu rozwijać się. Podstawą na pewno są niskie koszty w dotarciu do klienta, bezpośredni przekaz jak i doskonała mierzalność efektów prowadzonych kampanii. Doceniło to 75,3% badanych wskazując, że e-mail marketing będzie ważnym środkiem w dotarciu do klientów przez najbliższe 5 lat.
FreshMail również wpisuje się w zarysowaną powyżej tendencję, przede wszystkim dzięki niskim kosztom użytkowania oraz brakowi stałego miesięcznego abonamentu. Dzięki systematycznie wprowadzanym funkcjonalnościom nasze kampanie stają się bardziej efektywne, co prosto przekłada się na zwiększenie zysku firmy korzystającej z tej formy komunikacji z klientem.