Maria Wąchal wpis utworzony wpis edytowany
Dlaczego warto stosować Email Marketing Automation?
Powrót do listy wpisówW działaniach email marketingowych najważniejszym celem jest wysyłanie kampanii, które będą chcieli czytać Twoi odbiorcy. Zadajesz sobie pytanie jak możesz poznać rzeczywiste potrzeby osób, które otrzymują Twój newsletter? Jak dostarczać ciekawe i angażujące treści swoim subskrybentom? Wykorzystaj potencjał Email Marketing Automation, zwiększ efektywność swoich kampanii i skutecznie realizuj własne cele. Zobacz dlaczego warto zacząć stosować automatyzację już dziś.
Idź o krok dalej
Analiza wyników kampanii jest kluczowa dla optymalizacji działań i stałym dążeniu do sukcesu. Sprawdzając interakcje odbiorców z otrzymanymi wiadomościami wiesz, które treści mają potencjał sprzedażowy i co w danej chwili jest interesujące dla nich. Jeśli wyniki są coraz lepsze, idziesz dobrą drogą. Jeśli jednak spadają, musisz wyszukać przyczynę i znaleźć rozwiązanie.
Z Email Marketing Automation możesz iść o krok dalej. Nie tylko dowiesz się co wydarzyło się z Twoim mailem w inboxie adresatów, ale poznasz również zachowanie odbiorcy po kliknięciu w link z mailingu. Będziesz mieć pewność, które strony Twojej witryny zostały odwiedzone oraz sprawdzisz konwersję swoich kampanii email marketingowych. Znając ścieżkę jaką podąża Twój odbiorca na stronie internetowej będziesz mógł:
- wykorzystać automatyczne autorespondery z dopasowanymi treściami, aby zachęcić odbiorców do dalszych działań,
- personalizować wiadomości i stosować content dynamiczny bazując na rzeczywistych preferencjach Twoich odbiorców,
- wysłać kampanie oparte na danych behawioralnych z Twojej witryny internetowej,
- dosyłać rekomendacje produktów powiązanych z wcześniejszymi zakupami,
- odpowiednio i na czas reagować na potrzeby Twojej grupy docelowej,
- i wreszcie najważniejsze - wysyłać treści, które ludzie chcą czytać!
Połącz to co najlepsze
Funkcjonalności Email Marketing Automation FreshMaila opierają się na integracji z Google Analytics oraz stosowaniu kodów trackingowych, zamieszczanych w obrębie Twojej witryny. Dzięki temu masz możliwość obserwowania działań odbiorców Twojego mailingu, zarówno w obrębie przesłanej kampanii, jak i po przejściu na Twoją stronę internetową w jednym centralnym miejscu - we FreshMailu.
Każda akcja, jak np. klik w link mailingu, odwiedzenie strony z cennikiem czy pobranie materiału premium jest monitorowana i przypisana do konkretnego adresu mailowego z Twojej bazy. Dane te możesz następnie wykorzystać do tworzenia jeszcze efektywniejszych wysyłek, targetowanych na podstawie rozpoznanych preferencji Twoich odbiorców.
Aby móc śledzić zachowania użytkowników na swojej stronie, prześlij do wybranej listy odbiorców kampanię mailingową. Zachowania tych, którzy przejdą z maila na stronę, będą zweryfikowane przez FreshMail, zgodnie ze zdefiniowanymi ścieżkami konwersji. System automatycznie wyśle przygotowane przez Ciebie treści autoresponderów do osób, które zrealizowały wyznaczone przez Ciebie w cele. Będziesz mógł też sam wysłać do odpowiednich grup dedykowany newsletter lub mailing.
Nim wyślesz kampanię aktywacyjną zintegruj swoje konto Google Analytics z FreshMailem lub wklej na odpowiednie strony swojej witryny kody trackingowe. Z naszego poradnika dowiesz się jak prawidłowo przejść krok po kroku proces integracji lub implementacji kodów trackingowych.
Dlaczego warto
Targetując kampanie email marketingowe warto bazować na podstawowych informacjach demograficznych i wysyłać inne treści w zależności od płci, wieku, zawodu czy miejsca zamieszkania danego odbiorcy. Nadal jednak nie masz pewności, którzy z adresatów z największym prawdopodobieństwem zareagują na Twój komunikat i wykonają określoną akcję - zapiszą się na webinarium, zamówią usługę czy kupią od Ciebie produkt.
Wykorzystując dane behawioralne pochodzące z informacji o działaniach na Twojej stronie jeszcze lepiej dopasujesz swoje wysyłki. Prześlesz wówczas odpowiednie informacje, odpowiednim osobom, w odpowiednim czasie. Zobacz jak z Email Marketing Automation osiągniesz swoje biznesowe cele jeszcze skuteczniej. Wygrzejesz swoje leady, maksymalnie spersonalizujesz komunikat sprzedażowy i zwiększysz konwersję wysyłek.
Lead nurturing - wygrzewanie leadów
Często mamy mylne wrażenie, że skoro klient odwiedza naszą stronę, to na pewno po to, aby coś od razu kupić. Rzeczywistość wygląda jednak inaczej. Zdecydowana większość internautów zainteresowanych konkretnym produktem sprawdza jedynie ofertę. Poszukuje informacji, przegląda ceny konkurencji, porównuje właściwości i opcje zamówienia. Do decyzji zakupowej musi dojrzeć, a Twoim zadaniem jest im w tym pomóc i przekonać, że zakup u Ciebie jest najbardziej optymalnym dostępnym wyborem.
Korzystając z Email Marketing Automation połączysz działania marketingowe i efekt sprzedażowy. Dosyłając odpowiednie informacje skutecznie wesprzesz potencjalnego klienta na każdym etapie procesu zakupowego, aż do momentu dokonania zakupu. Skutecznie realizowany lead nurturing pozwala przewidywać zainteresowania na podstawie charakterystyki klienta, a znając jego aktywność na Twojej stronie internetowej już przy pierwszej wizycie, możesz odpowiedzieć na jego konkretne potrzeby już po pierwszej interakcji.
Maksymalna personalizacja
Stosując integrację z Google Analytics lub osadzenie kodów trackingowych możesz łatwiej i efektywniej określić profil osób, które otrzymują od Ciebie wiadomości. Na tej podstawie posegmentujesz swoją bazę. Nie wysyłaj wszystkim odbiorcom tej samej treści. Ta metoda nie sprawdza się już w działaniach marketingowych, dzisiejszy konsument oczekuje wręcz przewidywania swoich potrzeb, a jeśli odkryje, że otrzymuje od Ciebie generyczne, mało interesujące treści, nie będzie otwierał wiadomości od Ciebie, Co więcej - możliwe iż wypisze się z subskrybcji.
Nowoczesny system do email marketingu pozwoli Ci stworzyć dowolną ilość wersji jednej wysyłki, automatycznie dopasowujących się do odbiorcy, w oparciu o zgromadzone o nim dane behawioralne i deklaratywne. Dostarczaj odpowiednie treści dla grup o różnym poziomie zainteresowania, a Twoja komunikacja będzie przynosić wymierne efekty. Możesz przeprowadzić działania follow-up wykorzystując autorespondery oraz wysyłać dopasowane do aktywności odbiorcy kampanie email. Monitoruj zachowania swoich odbiorców na stronie, śledź statystyki kampanii i wysyłaj coraz skuteczniejsze newslettery.
Wzrost konwersji
Kody trackingowe pozwolą Ci śledzić ruch w czasie rzeczywistym pochodzący z mailingu na stronę. Z kolei po integracji z Google Analytics możesz monitorować aktywność odbiorców nawet w przypadku ruchu z innych źródeł niż mailing. Jest to możliwe nawet przez okres do 6 miesięcy po wysyłce kampanii. Każde dodatkowe informacje, poza raportami z kampanii email marketingowych, jakie posiadasz o swoich subskrybentach są niezwykle cenne. W szczególności te z systemów e-commerce i CRM czy dane behawioralne z Twojej własnej witryny.
Analizując informacje z wielu źródeł, lepiej poznasz potrzeby swojej grupy docelowej i będziesz mieć niemal 100% pewności, że każdy newsletter zawiera coś interesującego dla danego odbiorcy. Email marketing jest wciąż preferowanym przez klientów kanałem komunikacji i ma ogromny potencjał sprzedażowy. Email Marketing Automation pozwoli Ci przesyłać odbiorcom treści, które chcą czytać.
To jeszcze nie wszystko
FreshMail jest zintegrowany z Zapierem. Sprytną aplikacją, która pozwoli Ci połączyć Twój system do email marketingu z ponad 500 innymi aplikacjami dostępnymi w bibliotece Zapiera. Dzięki integracji będziesz mógł automatycznie zaciągać dane np. z Gmaila, systemu CRM, PayPala, czy jakiejkolwiek innej aplikacji, której używasz w codziennej pracy i na tej podstawie stworzysz listy odbiorców we Freshailu. Załóż darmowe konto na Zapier i poznaj możliwości jakie daje ta prosta integracja tutaj. Nie musisz posiadać technicznej wiedzy. Prosty interfejs Zapiera działa na zasadzie drag’n’drop, a połączenie aplikacji zajmuje tylko kilka chwil.
Prowadzisz e-sklep na konkretnej platformie ecommerce? Zajrzyj do naszego centrum integracji i zobacz jak zautomatyzować przepływ danych pomiędzy rozwiązaniami IT. Zintegruj swojego FreshMaila z wciąż rosnącą liczbą aplikacji i platform, z których na co dzień korzystasz.