Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Czy e-mail zastąpi tradycyjną prasę w działaniach PR?
Powrót do listy wpisówCzy za 3 lata dla PR-owca ważniejsza od kontaktów w telefonie stanie się lista znajomych na facebooku ? W opinii ludzi z branży PR spadek znaczenia tradycyjnej prasy jako kanału komunikacji jest nieunikniony. Postęp wymusza na branży przeniesienie większości swoich działań do internetu. Gdyż to tam są ich odbiorcy. E-mail wśród narzędzi internetowych odgrywa główną rolę.
ThinkTank na podstawie badań przeprowadzonych wśród dyrektorów PR
i menadżerów komunikacji wróży znaczny spadek znaczenia tradycyjnej prasy
i komunikacji z dziennikarzami na rzecz mediów internetowych w ich pracy.
Poproszeni o określenie na 5-stopniowej skali ważności danego medium w swojej pracy 77% badanych uznało prasę za bardzo istotną. Na drugim miejscu znalazły się media internetowe z niewiele słabszym wynikiem. Za bardzo istotne w swojej pracy uznało je 69%. Jednak poproszeni o próbę przewidzenia istotności danego medium za 3 lata, 83% respondentów uznało, iż media internetowe będą bardzo istotne, a tylko połowa, że tak duże znaczenie będzie również miała tradycyjne prasa. PR-owcy uważaja, iż rzecznicy prasowi będą mogli przenieść większośc swoich działań do sieci zamiast skupiać sie na kontaktach z dziennikarzami.
Badani zostali również zapytani o istotność poszczególnych narzędzi internetowych
w swojej pracy oraz w życiu prywatnym. Na pierwszym miejscu, co nas nie dziwi, znalazł się e-mail. 97% respondentów wykorzystuje e-mail w celach służbowych, 89% w celach prywatnych. Po raz kolejny dowiedziono jak ważnym kanałem komunikacji jest e-mail. Dlatego nie lekceważcie go. Ten niedrogi i prosty sposób komunikacji i promocji, dobrze wykorzystany, może przynieść spektakularne efekty.