Maria Czekańska wpis utworzony wpis edytowany
5 inspiracji na czerwcowe newslettery i 21 pomysłów
Powrót do listy wpisówCzerwiec już się zaczął, ale wciąż można dodać nowe pomysły na mailingi! Może znajdziesz na tej liście coś, co umknęło twojej uwadze. Niech nasze inspiracje świecą mocniej niż słońce!
Każdy miesiąc daje nowe możliwości na działania e-mail marketingowe. Ważne jest nie tylko to, co dzieje się w Twojej firmie, ale również to, co widnieje w kalendarzu czy pogoda za oknem. Czerwiec to idealna pora na ocieplenie Twoich działań e-mail marketingowych i dodanie im namiastki zabawy, odprężenia, oryginalności czy specjalnych okazji. Co wysyłać w czerwcu? Zobacz nasze inspiracje.
Letnie mailingi
Oczywiście, że wspomnimy o lecie! W końcu witamy je już 21 czerwca. Za niedługo również koniec roku szkolnego, a przy tym rozpoczyna się sezon wakacyjny. Dlatego zastanów się, jak możesz wykorzystać ten fakt w twoim e-mail marketingu.
- specjalne okazje i promocje,
- nowa kolekcja letnia,
- inspiracje dot. trendów letnich,
- mailingi edukacyjne, np. jak dbać o twarz latem,
- mailingi spersonalizowane, np. wybrane kierunki wakacji.
Pół roku za nami! Czyli podsumowanie
Czerwiec to szósty miesiąc roku, a więc idealny moment na podsumowanie. Możesz to zrobić z dwóch stron. Z jednej możesz zapewnić pewien rodzaj podsumowania twojemu odbiorcy dot. prowadzonych przez niego działań. Z drugiej - zawsze możesz urządzić wewnętrzne podsumowanie, np. kto rzadziej otwiera mailingi, a następnie stworzyć kampanię aktywizacyjną.
- podsumowanie np. punktów w programie lojalnościowym i co się z tym wiąże,
- podsumowanie dotychczasowych zakupów i wysłanie spersonalizowanego mailingu na ich podstawie (typu: “Może Ci się spodobać również:”,
- wysłanie kampanii aktywizującej,
- nagrodzenie aktywnych odbiorców np. specjalną zniżką,
- wysłanie podsumowania tego, co działo się w twojej firmie.
Pride Month, czyli Miesiąc Dumy
Wszystkie grzechy patrzą z zazdrością na nią: dumę! A tak naprawdę to żaden grzech, a wręcz przeciwnie. Miesiąc Dumy dla społeczności LGBTQ+ służy celebracji równości i akceptacji czy walce o równe prawa(np. małżeństwa jednopłciowe i adopcje przez pary jednopłciowe). To również czas edukacji i po prostu dostrzeżenia. Możesz pokazać jako firma, że za tym stoisz.
- użycie kolorów tęczy w mailingu,
- szerzenie informacji dot. marszów równości,
- edukacja - przygotowanie specjalnych artykułów z okazji Miesiąca Dumy i rozsyłanie ich w mailingu.
Święto Muzyki
Odbywa się 21 czerwca i jest świetną okazją, jeśli sprzedajesz produkty związane z muzyką (np. słuchawki, telefony, aplikacje muzyczne) czy też zapewniasz muzyczne usługi (np. koncerty, DJ itd.).
- specjalne oferty np. na słuchawki,
- przegląd twoich muzycznych produktów,
- przypomnienie o usługach związanych z muzyką.
Międzynarodowy Dzień Mikro-, Małych i Średnich Przedsiębiorstw
Już 27 czerwca mamy okazję, aby wspierać inne biznesy, a w tym małe biznesy! Możesz edukować, inspirować, pomagać. Pokazywać, że wspierasz. Dać znać, co jest dla ciebie ważne. A nawet celebrować ten czas w twojej firmie!
- mail edukacyjny dot. tego, jak pomagać małym biznesom,
- przypomnienie, że sam należysz do wspomnianej grupy firm i przypomnieć o swoich usługach,
- przygotowanie maila ze specjalną ofertą dla małych czy średnich przedsiębiorstw.
Światowy Dzień Przeciwdziałania Pustynnieniu i Suszy
I na deser wyjątkowy dzień, który przypada na 17 czerwca. Możesz do niego podejść na dwa sposoby.
- pokazać społeczną odpowiedzialność biznesu i edukować, jak można pomóc,
- użyć nieco walorów humorystycznych i… np. przypomnieć o nawodnieniu.
Podsumowanie
Pomysły na mailing:
- lato,
- podsumowanie półroczne,
- Miesiąc Dumy,
- Międzynarodowy Dzień Mikro-, Małych i Średnich przedsiębiorstw,
- Światowy Dzień Przeciwdziałania Pustynnieniu i Suszy.