Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Case study kampanii, która zwyciężyła w konkursie Webstarfestival
Powrót do listy wpisówKampania “Poranek z email marketngiem” otrzymała pod koniec 2012 roku nagrodę Webstar Creative w kategorii email marketing. Jesteśmy bardzo dumni z faktu, że kolejna statuetka zagościła w naszym biurze, zwłaszcza, że kampania ta promowała nasze własne wydarzenie. Postanowiliśmy przybliżyć Wam ideę “Poranków” oraz samej kampanii.
Nagroda Webstarfestival
Email marketing choć jest jednym z najstarszych narzędzi marketingu internetowego nadal jest bardzo chętnie wykorzystywany przez marketerów. Dlaczego? Ze względu na swoją efektywność. Przy relatywnie niskich nakładach finansowych konwersja ze sprzedaży, jaką potrafi wygenerować dobrze stargetowana kampania, przekona każdego. Jednak jak wszystkie narzędzia, które nie chcą zostać zapomniane email marketing również musi się rozwijać, dostosowywać do zmian na rynku, zmian w świadomości i zachowaniach konsumentów oraz wykorzystywać nowe możliwości technologiczne. Marketerzy są spragnieni wiedzy o nowych sposobach wykorzystania dobrze im znanego narzędzia. Postanowiliśmy zaspokoić to pragnienie filiżanką kawy w kameralnej atmosferze, ułatwiającej dyskusję oraz wymianę poglądów i doświadczeń. Każdy wie, że najlepiej rozmawia się przy kawie czy herbacie i czymś słodkim, tak powstała idea “Poranków z email marketingiem”.
O naszych spotkaniach informowaliśmy poprzez portale branżowe oraz mailingi. Chcieliśmy, aby “Poranki” były elitarnymi spotkaniami grup marketerów, zainteresowanych nowymi trendami oraz wysyłką ciekawych, kreatywnych mailingów. Mając na uwadze ograniczoną ilość uczestników, chcieliśmy stworzyć mailing tak, by osoby które otworzą go później, od razu widziały ile wolnych miejsc pozostało. Niejednokrotnie sami doświadczyliśmy uczucia irytacji i rozczarowania, gdy po zazponaniu się z informacjami o jakimś wydarzeniu, nastawieni na wzięcie w nim udziału, dopiero przy chąc się zapisać odkrywaliśmy, że nie ma już wolnych miejsc.
Przygotowaliśmy więc aplikację, która w miarę jak ubywały kolejne miejsca, podmieniała grafikę w jeszcze nie otwartych mailach informując o tym ile biletów zostało. Grafika w postaci ziarenek kawy odzwierciedlała ilość wolnych miejsc. Takie działanie potęgowało poczucie pilności wśród osób, które były potencjalnie zainteresowane. Widząc, że już 45 osób kupiło bilety i zostały tylko 3 miejsca, dużo szybciej podejmowana jest decyzja zakupowa. Wierzyliśmy w sukces Poranków, jednak zostaliśmy miło zaskoczeni, gdy miejsca na “Poranek” w Warszawie skończyły się po 2 godzinach od rozesłania informacji. Kiedy odbiorca wiadomości wykazywał zainteresowanie “Porankiem”, na który już nie było wolnych miejsc, na stronie pojawiał się komunikat zachęcający do pozostawienia danych kontaktowych. Te osoby oraz uczestnicy poprzednich “Poranków” jako pierwsze otrzymują informację o kolejnych spotkaniach.
Tworząc kreację zawsze pamiętamy, że nasze kampanie stanowią wizytówkę nas jako specjalistów od email marketingu. Muszą być nie tylko profesjonalne ale też ciekawe oraz pokazywać możliwości jakie oferuje marketerom dobre narzędzie do email marketingu. Wykorzystaliśmy więc sztuczki z animacjami zaszytymi w mailingu (np. pojawiąjący sie napis “email” w filiżance kawy) oraz użyliśmy odpowiednich altów.
Do sukcesu kampanii przyczyniły się także testy A/B, personalizacja oraz działania optymalizacyjne. Dzięki tej kampanii, nie tylko sprzedaliśmy wejściówki na wszystkie “Poranki ” w oszałamiającym tempie. Pozyskaliśmy również do naszej bazy 11 000 nowych subskrybentów (m.in. dzięki mailingom do baz patronów). Kampania uzyskała Open Rate na poziomie 47 % oraz CTR 23 %.
Cała akcja spotkała się również z bardzo przychylnymi komentarzami marketerów zajmujących się email marketingiem.