FreshMail wpis utworzony wpis edytowany
Autorespondery – jak zyskać czas i klientów w e-mail marketingu
Powrót do listy wpisówUstawienie wiadomości automatycznych pozwoli Ci oszczędzić móstwo czasu oraz przyniesie wymierny zysk, ale nie tylko. Zobacz, kiedy i jak ustawić autorespondery w systemie FreshMail, a także co na tym zyskasz.
Czym są autorespondery?
Autorespondery to inaczej automatyczne wiadomości e-mail. Ustawiasz je raz, a nasz system wyśle je automatycznie za każdym razem po zaistnieniu wybranej przez Ciebie okoliczności (np. zakup w Twoim sklepie). Dzięki temu oszczędzisz mnóstwo czasu, ale również podniesiesz inne wskaźniki e-mail marketingowe i nie tylko.
Jak podaje Oracle, automatyzacja zwiększa produktywność sprzedaży o 14,2% i zmniejsza koszty marketingu aż o 12,2%. Zautomatyzowane wiadomości cieszą się większym o 46% wskaźnikiem otwarć niż standardowe e-maile. To z kolei przekłada się na wyższą skuteczność. Nic więc dziwnego, że e-mail marketing to najczęściej automatyzowany kanał komunikacji w 2023 r. A to nie koniec zalet tego narzędzia.
Autorespondery w systemie FreshMail
Automatyczne wiadomości stworzysz i ustawisz z łatwością w systemie FreshMail. Przydadzą Ci się do tego setki gotowych szablonów oraz nasza baza wiedzy.
Po zalogowaniu do FreshMaila, kliknij w górnym menu na Autoresponder, a następnie kliknij w żółty przycisk. To tam ustawisz automatyczne wiadomości.
Jakie są rodzaje autoresponderów?
Poniżej przedstawiamy pięć rodzajów autoresponderów, które z łatwością ustawisz we FreshMailu. Do ich tworzenia możesz użyć gotowych szablonów, dostępnych w naszym systemie. Dowiedz się, kiedy warto z nich skorzystać.
Autoresponder Zapis na listę odbiorców
Jak sama nazwa mówi, ten autoresponder wysyłany jest do każdego, kto zapisał się na wybraną przez Ciebie listę. Możesz budować relacje z odbiorcami od samego początku i to w sposób niewymagający Twojego regularnego zaangażowania. Ta wiadomość automatyczna to doskonała szansa, by przywitać subskrybentów, wysłać im kod rabatowy na pierwsze zakupy czy materiał, dla którego się zapisali (np. e-book). Spodziewaj się wysokiej konwersji, ponieważ wiadomość powitalna zawsze cieszy się dużym wskaźnikiem Open Rate.
Jak ustawić autoresponder Zapis na listę odbiorców?
Autoresponder Zapis na listę odbiorców stworzysz i ustawisz we FreshMailu bardzo szybko. Wybierz, której listy ma on dotyczyć i w jakie dni system ma go wysyłać (można np. pominąć weekendy). Są też trzy opcje czasu wysyłki:
- Natychmiast - odbiorca dostanie autoresponder od razu po zapisie (jeżeli zapisze się w dniu, w którym nie chcesz wysyłać, otrzyma w kolejnym).
- Z opóźnieniem - autoresponder zostanie wysłany z wyznaczonym opóźnieniem. Możesz modyfikować dowolnie liczbę godzin, dni, tygodni, a nawet miesięcy, po których upływie odbiorca dostanie wiadomość.
- O godzinie - ta opcja pozwala na wysłanie autorespondera do nowych odbiorców o konkretnej godzinie.
Następnym etapem jest przygotowanie wiadomości w Kreatorze FreshMaila. Szczegółowy opis, jak ustawić autoresponder Zapis na listę, znajdziesz w naszej bazie wiedzy.
Autoresponder po autoresponderze, czyli pełna automatyzacja e-mail marketingu
Kolejna wiadomość automatyczna nazywa się Wysłanie innego autorespondera. Dzięki tej opcji możesz całkowicie zautomatyzować Twoją komunikację e-mail marketingową z odbiorcami. Jak to działa? Przykładowo, ustawiasz omawiany wcześniej autoresponder Zapis na listę odbiorców. Następnie wybierasz opcję Wysłanie innego autorespondera i tworzysz wiadomość, która zostanie wysłana automatycznie po pierwszym autoresponderze. Oczywiście po upływie określonego przez Ciebie czasu. W ten sposób ktoś, kto zapisze się na listę, najpierw otrzyma wiadomość powitalną, a następnie kolejną wiadomość np. po tygodniu.
Zachęcamy do stworzenia całej kolejki automatycznych wiadomości. Jest to skuteczna metoda zapoznawania odbiorców ze szczegółami Twojej oferty oraz przeprowadzania ich przez lejek sprzedażowy. W marketingu b2b sekwencje wiadomości możesz wykorzystać do przesyłania serii artykułów o danej tematyce. Tym samym masz możliwość zachęcenia do kontaktu z Twoją firmą w celu konsultacji. To także sposób na przeprowadzenie szkolenia e-learningowego i wysyłania uczestnikom kolejnych lekcji jedna po drugiej.
Autoresponder Otwarcie kampanii
Ten autoresponder pozwala na podtrzymywanie komunikacji z odbiorcami rzeczywiście zainteresowanymi danym tematem. Jak to działa? Przykładowo wysyłasz kampanię e-mail do całej listy odbiorców. Następnie ustawiasz autoresponder, który zostanie wysłany po określonym przez Ciebie czasie, ale tylko do tych subskrybentów, którzy wcześniej otworzyli Twoją kampanię. To oni prawdopodobnie są w danej chwili zainteresowani usługami, produktami czy po prostu tematyką, o której piszesz. I dlatego to do nich warto wysyłać kolejne wiadomości. Ten automatyczny e-mail to sprawdzony sposób na zwiększenie konwersji w e-mail marketingu i budowanie relacji z subskrybentami. Jeżeli korzystasz z planu Płać za wysłane, autoresponder Otwarcie kampanii pozwala zaoszczędzić pieniądze w porównaniu z wysyłką wiadomości do całej bazy.
Autoresponder Kliknięcie w link
Ta wiadomość automatyczna zostanie wysłana tylko do tych odbiorców, którzy kliknęli w dany link w wysłanej przez Ciebie wcześniej kampanii. To świetny sposób na lepsze dostosowanie treści do Twoich subskrybentów i, co za tym idzie, zwiększenie sprzedaży. To również okazja na komunikację z najbardziej zaangażowanymi spośród adresatów.
Wyobraź sobie, że wysyłasz kampanię e-mail, w której prezentujesz różne kategorie produktowe. W sklepie obuwniczym mogą to być: obuwie damskie, obuwie męskie, obuwie dziecięce. Następnie do użytkowników, którzy kliknęli w kategorię obuwie damskie, wysyłasz automatycznie kolejną wiadomość, która prezentuje produkty z tej właśnie grupy. To samo w przypadku innych kategorii. Oczywiście możesz ustawić limit wiadomości wysyłanych do pojedynczego użytkownika. Jeżeli tego nie zrobisz, osoba, która kliknęła w więcej niż jeden link, może zostać “zasypana” autoresponderami od Ciebie. A zbyt duża liczba otrzymywanych wiadomości to częsty powód do wypisu z listy odbiorców. Również Ty decydujesz, po jakim czasie od kliknięcia w link ma zostać wysłany automatyczny e-mail.
Wysyłka cykliczna
Ten autoresponder to ukłon w stronę tych, którzy chcą wysyłać newslettery regularnie i tworzą je w HTML-u. Ustawiając ten autoresponder, wybierasz, jak często ma być wysyłany i w jakie dni:
Następnie musisz podać adres strony z kodem HTML, z którego nasz system pobierze, a następnie wyśle automatyczną wiadomość:
W ten sposób możesz skupić się na tworzeniu swoich newsletterów w wersji HTML, a nasz system wyśle je za Ciebie.
Autorespondery - co jeszcze warto wiedzieć?
Przed uruchomieniem autoresponderów, warto je dokładnie przetestować w naszym systemie. Możesz sprawdzić, jak automatyczne wiadomości będą wyświetlać się na różnych skrzynkach odbiorczych, a także czy nie wpadną do SPAM-u.
Zachęcamy do stworzenia nie jednego, a całej serii autoresponderów w celu:
- zaoszczędzenia czasu;
- systematycznego edukowania klientów;
- przeprowadzenia szkoleń;
- dotarcia do najbardziej zaangażowanych użytkowników;
- zwiększenia wyników sprzedaży.
Masz pytania dotyczące e-mail marketingu lub wiadomości automatycznych? Skontaktuj się z nami, chętnie Ci o nich opowiemy.