Joanna Wójcik wpis utworzony wpis edytowany
5 rodzajów wiadomości powitalnych, których potrzebuje ecommerce modowy
Powrót do listy wpisówJak pokazują wyniki najnowszego raportu M-commerce. Kupuję mobilnie, ⅕ klientów mobilnych zrezygnuje z Twoich usług na rzecz konkurencji, jeśli Twój e-sklep nie spełni ich oczekiwań względem dostępności na urządzenia mobilne, możliwości porównania produktów, czy możliwości przenoszenia koszyka pomiędzy różnymi urządzeniami.
Istnieje jeszcze jeden, dużo łatwiejszy sposób, aby wyprzedzić oczekiwania świadomego konsumenta, który już na początku Waszej znajomości ma do dyspozycji wszelkiego rodzaju porównywarki cenowe i całą gamę konkurencyjnych ofert.
Są to wiadomości powitalne, które udowodnią, że Twój ecommerce modowy ma do zaoferowania, poza sprzedażą świetnych ubrań, niesamowite customer experience czyli doświadczenie zakupowe.
Coś extra, czyli niezapomniane customer experience
Smart shopper, czyli konsument, który jest świadomy swoich możliwości wyboru i decyduje się jedynie na najkorzystniejsze dla siebie oferty, spodziewa się po Twoim sklepie dodatkowo czegoś extra.
W jego wyobrażeniu dobrze prowadzony, konkurencyjny e-sklep to nie tylko wysokiej jakości produkty i dostawy realizowane na czas.
To niestety za mało, żeby ecommerce modowy mógł się wyróżnić wśród ogromnej ilości konkurentów, zwłaszcza wielkich marek, które posiadają także sklepy stacjonarne i często dużo większe środki, do przeznaczenia na promocje czy zniżki.
⅕ klientów #mobile zrezygnuje z Twoich usług, jeśli nie spełnisz ich oczekiwań Click to Tweet
Co jest tym czymś „extra” co możesz zaoferować już na samym początku? To wszystkie elementy obsługi, które składają się na to, że klient czuje się ceniony w Twoim sklepie czyli customer experience.
Jednym z elementów perfekcyjnie zaplanowanego customer experience w Twoim sklepie powinny być mailowe wiadomości powitalne.
Sprawdź też jak kobiety i mężczyźni kupują online, żeby poprawić strategię swojego ecommerce.
To te maile, które Twój odbiorca może automatycznie otrzymać po zapisaniu się na Twój newsletter w modelu double opt-in czy po założeniu konta w Twoim ecommerce.
Jego uwaga jest wtedy maksymalnie skupiona na skrzynce odbiorczej, ponieważ wie, że musi potwierdzić swój adres poprzez kliknięcie w link w wiadomości. To jedne z najcześciej otwieranych przez klientów wiadomości mailowe, ich wskaźnik open rate bardzo często wynosi ponad 50%.
Wskaźnik #openrate wiadomości powitalnych wynosi ponad 50% #emailmarketing Click to Tweet
Pamiętaj, że raz ustawione wiadomości powitalne, będą wysyłane do klientów automatycznie, dzięki autoresponderowi Zapis na listę odbiorców.
Za pośrednictwem kilku kliknięć stworzysz kampanię, która znacząco poprawi customer experience Twojego sklepu - nie tylko uprzejmie przywitasz klienta, ale jednocześnie udowodnisz, że zadałeś sobie trud, aby jego wrażenia były jak najbardziej pozytywne.
Zebrałam dla Ciebie 5 przykładów skutecznych wiadomości powitalnych, z ecommerce modowych, które będą dla Ciebie profesjonalną inspiracją do zaprojektowania własnej kampanii, która pomoże Ci poprawić wizerunek swojego sklepu.
Gwarantuję Ci, że będzie skuteczniejsza, niż ta, którą widzisz poniżej i wcale nie potrzebujesz wielu godzin, żeby zrobić to o wiele lepiej.
1. Wiadomość, która wykreuje wizerunek Twojego sklepu
Wyniki raportu E-commerce w Polsce 2015, opublikowanego przez Gemius, rzucają światło na to, jak dużą rolę w budowaniu wiarygodności e-sklepu mają opinie innych klientów.
Na pytanie:
Najczęściej podawaną odpowiedzią było właśnie: opinie o tym sklepie internetowym.
Bez względu na to, czy będą to opinie na internetowym forum czy testymoniale, które opublikujesz na głównej stronie swojego sklepu, społeczny dowód słuszności to coś co mocno przekonuje do wybrania danej oferty.
Możesz go również wykorzystać, aby zbudować wizerunek swojej marki i wzmocnić jej wiarygodność za pomocą wiadomości powitalnej.
Poniższa kampania powitalna sklepu navabi łączy w sobie zarówno elementy PR-we jak podkreślenie misji firmy, jak i przekonanie odbiorcy, że dokonał słusznego wyboru, gdyż wielu innych klientów sądzi tak samo.
To dobry moment, żeby przemycić dodatkowe informacje, których odbiorca nie czytałby na stronie. Masz niepowtarzalną szansę, aby zaprezentować swoją markę poprzez opowiedzianą historię, co sprawia że będzie ona już tą konkretną, a nie jedną z wielu.
Przysłowiową wisienką na torcie jest odręczny podpis nadawcy wiadomości i podziękowanie za dołączenie do grona klientów, jako bardzo personalne zaproszenie do zawarcia trwałej relacji.
2. Wiadomość, która poprawi dostarczalność Twoich kolejnych kampanii
Jak już wiesz, wiadomości powitalne są w większości przypadków otwierane przez odbiorców.
Każde z takich pojedynczych otwarć jest skrupulatnie zliczane przez systemy pocztowe, aby móc ocenić z jakim prawdopodobieństwem dany nadawca przesyła spam i jego wysyłki powinny zostać zablokowane dla bezpieczeństwa odbiorców.
Identycznie każde dodanie przez odbiorcę Twojego adresu nadawcy do listy kontaktowej i wiele innych aktywności odbiorców wiadomości pozytywnie wpływa na wzrost wiadomości, które będą wpadać do skrzynek odbiorczych a nie do spamu czy ofert.
Możesz w identyczny sposób wykorzystać zachowanie odbiorcy, pod wpływem Twojej wiadomości powitalnej.
Poniższy mail powitalny Domodi, wprost mówi o korzyści jaką odniesie odbiorca zapisując adres.
Jeżeli Twój odbiorca dopiero co zapisał się na newsletter, to znaczy, że chce otrzymywać wiadomości od Ciebie, wykorzystaj ten fakt, aby mógł także zrobić coś dobrego dla zasięgu Twoich kampanii w przyszłości.
Zwiększając dostarczalność swoich wiadomości, zwiększasz też szansę na to, że więcej odbiorców przeczyta wiadomość i dokona zakupu a przecież to Twój główny cel.
3. Wiadomość, która pomoże Ci zwiększyć sprzedaż
Jednym z momentów, które dają Ci największą szansę na to, że klient zdecyduje się na zakup pierwszego lub kolejnego produktu jest czas bezpośrednio po konwersji.
Konwersja to proces, w którym klient zrealizował już jakieś Twoje zamierzenie, np. zapisał się na newsletter czy kupił produkt.
Jego akcja świadczy o zaufaniu i zaangażowaniu, dlatego warto tak skomponować kolejną ofertę, aby skłoniła go do zakupu.
Wiele platform ecommerce wykorzystuje ten mechanizm po zapisie do newslettera, oferując odbiorcy niezapowiedziany prezent w postaci zniżki czy darmowej dostawy. Ty możesz pójść w swojej wiadomości powitalnej jeszcze o krok dalej i ograniczyć ofertę w czasie.
Tworzysz w ten sposób wrażenie pilności zakupu i zwiększasz szansę, że klient dokona go tu i teraz, póki inne czynności nie odwróciły jeszcze jego uwagi.
Zobacz jak ten fakt wykorzystało Spartoo w swojej wiadomości powitalnej.
4. Wiadomość, która pomoże zwiększyć ruch użytkowników
Ze względu na to jak algorytmy Google badają treści na stronie Twojego sklepu, pod kątem zapytania konkretnego internauty, posiadanie na witrynie rozbudowanych treści zwiększy ilość wejść, które odnotujesz.
Oczywiście im więcej potencjalnych klientów wejdzie na Twoją stronę, tym większe szansa na to, że któryś z nich kliknie przycisk kup.
Co więcej, prowadząc regularnie dedykowany blog dla swojego ecommerce masz szansę sprawić, że stanie się on źródłem wartościowych inspiracji czy rozrywki dla Twoich odbiorców.
Wchodząc częściej na Twoją stronę, dają Ci również szansę na przemycenie informacji o najnowszych produktach a tym samym zachęcenie ich do zakupu.
Mechanizm ten wykorzystał ecommerce modowy Coast, w swojej wiadomości powitalnej informując o blogu, na którym odbiorca dowie się jeszcze więcej o marce.
5. Wiadomość, dzięki której poznasz preferencje i stworzysz segmenty odbiorców
Na bardzo dużą skuteczność działań email marketingowych w sektorze ecommerce wpływają rozbudowane możliwości targetowania i personalizacji Twoich wiadomości.
Co to oznacza? Będziesz w stanie wysyłać do odbiorców tylko takie oferty, które spotkają się z ich zainteresowaniem a tym samym zwiększysz swoje szanse na sprzedaż.
Wystarczy, że już na samym początku relacji z klientem podejmiesz działania, które mają na celu poznanie jego preferencji.
Jeżeli masz do dyspozycji zaplecze IT, możesz pokusić się o stworzenie dedykowanego konfiguratora, za pomocą którego podzielisz odbiorców na grupy na podstawie zaznaczonych przez nich informacji w formularzu. Tak jak to zrobił ecommerce modowy Selfridges.
Na szczęście możesz też skorzystać z dużo prostszego sposobu, dzięki któremu szybko podzielisz Twoich odbiorców na liście mailingowej, na grupy osób, które chcą od Ciebie usłyszeć o tym samym.
Mam na myśli tagowanie linków w systemie do email marketingu.
Dzięki ten funkcjonalności FreshMaila w swojej wiadomości powitalnej umieścisz specjalnie oznaczone linki, po kliknięciu których odbiorca zostanie przypisany do konkretnej grupy zainteresowań.
Dzięki tej informacji bardzo łatwo stworzysz dedykowane kampanie, które będę uwzględniac potrzeby każdej z grup.
A Ty jak wykorzystasz wiadomości powitalne, aby poprawić customer experience swojego ecommerce?