Joanna Wójcik wpis utworzony wpis edytowany
3 sposoby na zwiększenie sprzedaży w Dzień Matki
Powrót do listy wpisówSpecjalne okazje w roku, takie jak Dzień Matki to świetny czas dla email marketerów na zwiększenie obrotów sprzedażowych. W okolicach tego dnia zakupy planują praktycznie wszyscy Twoi odbiorcy. Wystarczy, że odpowiednio wcześniej zaplanujesz wysyłkę swoich kampanii, aby skorzystali właśnie z Twojej oferty. W tym poście zobaczysz 3 sposoby, dzięki którym w Dniu Matki, spieniężysz relacje, które budowałeś z odbiorcami przez cały rok.
Darmowa wysyłka czy rabat to typowe zabiegi marketingowe, które stosują email marketerzy, aby zwiększyć sprzedaż prezentów na Dzień Matki. Nie ma w tym nic złego, oczywiście w większości przypadków są one bardzo skuteczne. Tym razem chcę Ci jednak pokazać kilka nietypowych pomysłów. Pomogą Ci one wyróżnić się na tle konkurencji i skłonić odbiorców do zakupu.
1. Stwórz dedykowany content
To co ma szansę najbardziej wyróżnić Twoje produkty, to to w jaki sposób będziesz je komunikować. Ten sam produkt w jednym sklepie może być postrzegany jako dobry pomysł na prezent, a w drugim zupełnie nie. Czasami jedna informacja podsunięta odbiorcy we właściwym czasie może sprawić, że spojrzy on na Twój produkt zupełnie inaczej ;)
Żeby sprzedać produkt, rozwiąż najpierw problem klienta #marketing #dzienmatki Click to Tweet
Najważniejsza jest umiejętność zaprezentowania cech produktu, tak aby stanowiły rozwiązanie problemu lub odpowiadały na potrzeby odbiorcy.
Pomyślałbyś, żeby kupić swojej mamie Apple Watch? Nie? Zobacz poniższy mailing i sprawdź czy nie zmieniłeś zdania.
Jeśli chcesz pójść o krok dalej w swojej komunikacji jako uzupełnienie mailingu, stwórz dedykowany materiał: poradnik kupującego, infografikę czy innego typu content, który ułatwi Twojemu odbiorcy podjęcie decyzji i dokonanie zakupu.
Doskonałym przykładem contentu ułatwiającego wybór zakupowy jest wspomniany wcześniej poradnik kupującego (buyer’s guide) firmy The Diamond Store. Pomaga on wybrać odpowiedni pierścionek zaręczynowy, ale mechanizm działania jest ten sam w przypadku różnych okazji. Ważne, żebyś uprościł dla odbiorcy cały proces, wskazując kryteria, którymi powinien się kierować dokonując wyboru.
Wystarczy, że udostępnisz go do pobrania w formie dokumentu PDF, po kliknięciu w link mailingu. Otaguj w mailingu link do pobrania dokumentu, tak abyś mógł dalszą komunikację, np. z dedykowanym rabatem mógł kierować tylko do osób, które się nim zainteresowały.
Pamiętaj, że prezenty na Dzień Matki kupują odbiorcy obu płci i czasami obawiają się, że prezent nie będzie trafiony. Właśnie dlatego wszelkiego typu wskazówki jak wybrać idealny upominek zawsze cieszą się zainteresowaniem i są chętnie czytane.
Poradnik kupującego zwiększy sprzedaż w #dzienmatki #contentmarketing Click to Tweet
Poświęcenie czasu na przygotowanie obiektywnych wskazówek jak dobrać odpowiedni produkt może zaowocować tym, że wzrośnie też sprzedaż produktów, których normalnie nie pozycjonowałbyś jako te na Dzień Matki.
Przetestuj też umieszczenie w mailingu produktów podzielonych na kilka kategorii takich jak: cena czy zainteresowania. Twój odbiorca sam stwierdzi, do której z kategorii produktów powinien zajrzeć.
Zyskasz wtedy szansę, żeby opowiedzieć mu więcej już o konkretnym produkcie.
2. Sprzedawaj w pakiecie
W sieci znajdziesz wiele zapytań czy z okazji Dnia Matki powinno się też obdarować prezentem swoją teściową :) Bez względu na to czy zgadasz się z tym przekonaniem czy nie, możesz je potraktować jako dobry sposób na zwiększenie sprzedaży.
Kupując dwa produkty Twój odbiorca po pierwsze zaoszczędzi na kosztach wysyłki. Jednocześnie zyska szansę, aby ucieszyć prezentem dwie osoby na raz. Jest więc duża szansa, że jeśli tylko podsuniesz mu taki pomysł chętnie z niego skorzysta.
Żeby jeszcze zwiększyć swoje szanse na sprzedaż wykorzystaj dodatkowe zachęty jak rabat czy darmową wysyłkę, z której będzie mógł skorzystać odbiorca jeśli kupi dwa produkty z danej grupy.
3. Wykorzystaj trendy w wyszukiwaniach
Internet jest miejscem, w którym klienci najczęściej poszukują informacji nt. produktów, ale także odpowiedzi i rozwiązań niektórych problemów. Możesz łatwo wykorzystać zapytania internautów, aby podsunąć im rozwiązanie problemu wraz ze swoją ofertą.
Wystarczy zainwestować w kampanię Adwords, która nie zrujnuje Twojego budżetu, gdy będzie ustawiona na krótki czas. Ten pomysł wykorzystał m.in. portal DaWanda reklamując się w tym roku na hasło: co kupić na dzień matki.
Po kliknięciu w link reklamowy odbiorca jest od razu przekierowywany na stronę sklepu, gdzie prezentowane mu są dedykowane rabaty.
Mam nadzieję, że wybrałeś chociaż jeden sposób, który wykorzystasz by zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym w ten lub kolejny Dzień Matki. Daj nam znać w komentarzu, który najbardziej do Ciebie przemawia.